Olietemperatuurmeter aansluiten

Gestart door Edwin, 11-07-2004 20:53:37

Vorige topic - Volgende topic

Edwin

Binnenkort moet het dan maar eens gebeuren en wil ik een olietemperatuurmeter aansluiten. Volgens de jongens van Brezan kan die d.m.v. een T-stukje zo bij de bestaande sensor (voor op het blok?) v/d oliedruklamp op. Nu lijkt mij dat niet zo moeilijk, maar ik kan mij voorstellen dat er ook nog een + en - kabel naar de meter moet èn een kabel die op de verlichting aangesloten moet worden.
Heeft iemand enig idee waar deze vandaan te halen of heeft iemand anders al eens zo'n meter aangesloten.
@ Moddertors, ik weet dat dit topic al eens langsgeweest is maar via de zoekfunctie kom ik op de een of andere manier niets bruikbaars tegen ???

Ohja, ik plaats hem denk ik (voorlopig) onder het dashboard in de hoek van de middenconsole en het dashboard, boven mijn rechterknie.

gr. Edwin.  8)

Oele

De mooiste oplossing is mischien wel een extra gat in de pan te tappen en daar de voeler in stoppen.

Maarja, da's een hoop werk... De carterplug blijft dan als goed alternatief over denk ik...

Autometer.com heeft mooie meters...

Succes
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Reitse

@Edwin: als je ons goed op de hoogte houdt van de vorderingen... ;)

Dat van de olieplug wist ik, maar hoe heeft Ludo de verlichting van de radio doorgelust?

Edwin

Ik had zelf al bedacht om de lichtschakeldraad van het lampje uit het  middenarmsteunopbergvakje annex achterpassagierscompartimentverlichting te halen. Die gaat ook aan en uit tesamen met de gewone verlichting. Constante draad dan van de aansteker pakken en de meetdraad ergens in het blok erin jassen... echter vandaag bij Brezan geweest en nu hadden ze het weer over een T-splitsing die in de plaats van een plug komt, dus een splitsing die je in het blok draait op de plaats waar nu een plug zit en dan aan die splitsing de orginele aansluiting en de extra aansluiting.

gr. Edwin.  8)

Jeroentjuh

Je draait de originele sensor uit het blok, dan een Y-adapter erin draaien. Daarin komt de originele sensor en de sensor van de meter.
Signaaldraad ff naar binnen trekken. Verder alleen een Plus en een Massa aansluiten.

Meters en Y-adapters kun je bv. bij AutoStyle, DutchPowerTrading, ... bestellen...

AutoStyle meter 52mm, €46,50 (met adapters en sensor)

Sandtler meter 52mm, €38,-

Racimex meter 52mm, €27,-

Y-adapter kost €7,95
Volvo gebruikt M18x1,5 voor de olietemperatuur

Jeroentjuh

Citaat van: Ludo op 16-07-2004 19:02:03
Citaat van: Jeroentjuh op 16-07-2004 18:54:05

Meters en Y-adapters kun je bv. bij AutoStyle, ...... ... bestellen...

Volvo gebruikt M18x1,5 voor de olietemperatuur

tja,
het antwoord dat ik daar kreeg : ow, die maat kan ik niet leveren meneer.  :-\

Vreemd  :-\ moet je anders ff bellen met DutchPowerTrading, die kunnen dat wel leveren.

http://www.dutchpowertrading.nl

Jeroentjuh

Citaat van: Ludo op 16-07-2004 19:12:34
had dat dan een jaartje eerder gezegd, nu heb ik al een carterdop besteld.  ;)

Tja carterdop, vind ik er nie mooi uit zien, en is ook zelf te maken. Gat in carterdop boren en schroefdraad erin tappen, daar dan temp. sensor in draaien.....

Oele

Volgens mij zitten er bij de meters van autometer.com een smalle plug die je gewoon in de carterplug kunt tappen.

Mooiste blijft een nieuw gat boren...
Y-verloop op de oliedruk sensor hou ik ook niet zo van...

Hmmm, kant en klare carterplug bestellen, wa kost da? en welke binnen schroefdraad zit daarin?

VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Edwin

Perfecte info Jeroentjuh (v/d Expert had ik ook niet anders verwacht he?  ;))
Leveren ze die Y aansluiting niet bij de dealer? Nu alleen nog een goeie plek zoeken voor de meter.

gr. Edwin.  8)

Edwin

Je draait de originele sensor uit het blok, dan een Y-adapter erin draaien.

Misschien rare vraag, maar als je de orginele sensor eruit draait loopt de olie dan niet uit het blok?

gr. Edwin.  8)

Jeroentjuh

Citaat van: Edwin op 16-07-2004 22:57:54
Je draait de originele sensor uit het blok, dan een Y-adapter erin draaien.

Misschien rare vraag, maar als je de orginele sensor eruit draait loopt de olie dan niet uit het blok?

gr. Edwin.  8)

Nee dealer levert ze niet.
Loopt ook geen olie uit, misschien enkele druppels...

Danny

Ik heb een VDO oliedruk en olietemp. meter gemonteerd.
Temp.gever komt ipv carterplug M18x1.5 (150 gr/korte uitv.) 36.30 euro ex.
Temp.meter type vision (150 gr) met dezelfde verlichting als dashboard 36.90 euro ex
Druk.gever met extra contact voor oliedruk lampje M14x1.5 (10 bar/1 bar) 66.80 ex.
Druk meter type vision (10 bar) 36.90 euro ex.