Beste LPG auto's

Gestart door sju_art, 11-01-2012 11:01:10

Vorige topic - Volgende topic

sju_art

@ jacar
Ben ik met je eens, goedkope aanschaf en dan gignatisch veel onderhoud doen. Dat is dan redelijk onzinnig. Het liefst (maar wederom geen eis) zou ik een 2.5T op LPG willen rijden, dus misschien toch even over de grens kijken.

@ Marc O
Heb zelf flashlube in mijn vorige S60 gehad, weliswaar de druppel versie (niet de electronische versie). Had niet het idee dat het bijzonder goed werkte en cilinder 1 ging het snelst onderin de toleranties zitten. Ik ben niet zo overtuigd van de werking.

@ joebar
Ik vind de 700 serie prachtig, vooral met die mistlampen; dat maakt zo'n prachtige neus op'n auto :D. 700 serie station = schoonheid. Maarja, geen 5 cilinder en ik heb hier gelezen dat de koppen van de 700 serie niet zo goed tegen LPG kunnen als die van een 850/x70 (van voor 2000).

@ arjant5r
Dat is wel leuk, 200 pk diesel power in een 700 jasje. Je zou voor volvo moeten gaan werken :P.

Gezien ik nog 2-3 maanden rond kijk (tot m'n vriendin haar rijbewijs heeft), kan ik nu nog niks zeggen over de daadwerkelijke aanschaf van een auto. Ik wil dan ook geen medeforummers blij maken met een dooie mus, maar neemt niet weg dat ik over 2-3 maanden wellicht een auto van een mede forummer over neem. Wie weet.

Ik zal de vraagstelling even bijstellen sinds er nu al mensen afdwalen; alfa's? er moet ook nog in de auto worden gereden he ;).

henry classic v70

Citaat van: sju_art op 13-01-2012 09:09:30
@ joebar
Ik vind de 700 serie prachtig, vooral met die mistlampen; dat maakt zo'n prachtige neus op'n auto :D. 700 serie station = schoonheid. Maarja, geen 5 cilinder en ik heb hier gelezen dat de koppen van de 700 serie niet zo goed tegen LPG kunnen als die van een 850/x70 (van voor 2000).

Weet je nog waar je dat hebt gelezen?
Het enige wat je aan extra onderhoud hebt, in vergelijking met onze blokken, is dat je kleppen moet stellen. Verder kunnen de blokken/koppen van een 700 uitstekend veel km's maken op lpg.
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

sju_art

@Henry classic v70
Ik weet nog dat ik het hier op het forum heb gelezen. Daarnaast denk ik dat het voor mij als amateur sleutelaar lastig word om zelf de kleppen te stellen.

Daarbij mist de 5 cilinder, is het aanbod gering, maarja ze blijven wel beedlschoon...

snix

Citaat van: sju_art op 13-01-2012 15:08:10
maarja ze blijven wel beedlschoon...
Als je hem af en toe eens een beetje door de wasstraat haald en poetst lukt je dat met een 850 ook wel hoor...

:evil:

KIM

Citaat van: henry classic v70 op 13-01-2012 11:09:58
Citaat van: sju_art op 13-01-2012 09:09:30
@ joebar

Weet je nog waar je dat hebt gelezen?
Het enige wat je aan extra onderhoud hebt, in vergelijking met onze blokken, is dat je kleppen moet stellen. Verder kunnen de blokken/koppen van een 700 uitstekend veel km's maken op lpg.

Ja, dat heb ik gezegd.
Met de 740 heb ik 3 ton kunnen rijden op LPG voordat ik uitgesteld was; met de 850 6 ton.
3 ton is een uitstekende waarde natuurlijk, maar als ik dan moet kiezen...

sju_art

@KIM
Jij begrijpt em';).

@snix
Kwestie van smaak, ik vind bepaalde 700's velen malen mooier dan een 850. Maar daarin tegen ben ik ook wel eens een prachtige 850 tegen gekomen (sportief modelletje). Dus tja over beide valt wat te zeggen.

Maar het is voornamelijk de meest betrouwbare ne finacieel aantrekkelijk wagen die wint. En dan heeft een 850 met z'n kleppen in ieder geval al een streepje voor...

snix

Ik snap het helemaal. Ik vind een 850 er prima en tijdloos uitzien en voor mijn gevoel rijdt ik niet voor schandaal, welk gevoel ik wel zou hebben als ik in een golfje 3 rond tufte. Er zijn ook auto's die ik veel mooier vind dan wat ik nu rijdt maar dat is of financieel niet haalbaar of niet betrouwbaar genoeg.
Mijn 850 heeft nu ongeveer 530 tot 540 dkm op de teller staan op lpg. Ik heb ook nog niet het gevoel dat hij me binnen kort in de steek gaat laten. Ik wordt echter wel zenuwachtig van de post van KIM (6ton) daar kom ik toch al aardig in de buurt..
Mijn 850 rijdt heerlijk en is lekker rustig. Mn vader rijdt een renault (uit 2003) en als hij dan een keer in mijn auto mag rijden zegt hij altijd: "Heerlijk, hij vraagt niets van je, hij doet gewoon..."

Ik hoop dat je de voor jou beste keuze maakt, afweging tussen schoonheid, betrouwbaarheid en duurzaamheid.

sju_art

Hoogst waarschijnlijk word het een 850/V70

Waarschijnlijk een niet turbo 2.5 10V, een 2.5T heeft meer onderdelen die stuk kunnen enzo.

en of ik die met LPG G3 koop of zonder en het later plaats hangt van de import uit duitsland af (geeft dat voordeel of toch niet) of dat ik hier tegen een goeie aanloop.

Als ik voor 3.000 euro 250.000 - 300.000 km kan rijden zonder te ernstig onderhoud (motor revisie of versnellingsbak revisie), heb ik mijn doelstelling volledig gehaald.

MVeldhuis

Als ik een budget van 3000,- dan kocht ik een 850 op g3 van marktplaats voor 1000,-
Zou dat niks wezen dan kocht ik er gewoon nog een, en dat kun je zelfs nog een 3e keer doen mocht het echt tegen zitten.
Hoe groot is de kans dat er 3 auto's in elkaar zakken? ;D

sju_art

Dat is natuurlijk ook een idee. Net zo lang rijden in een 1000 euro auto tot ie een te dure reparatie tegenkomt.

Maarja hij moet me niet aan de kant van de weg laten staan....

Ludo

De perfect onderhouden 850, voor 1000 euro, zoekt heel Nederland...

:eusa_doh:  ;D

snix

Ze worden ook niet zomaar voor 1000 euro verkocht. Er is altijd wel iets mee soms iets groots soms iets kleins. Soms heb je het geluk dat ze er echt vanaf moeten omdat ze een lease auto hebben gekregen maar die reden zie je ook steeds meer te pas en te onpas langskomen.
Ik zou zeggen koop voor niet te veel geld een die er redelijk netjes uitziet en waar wat technische mensen een goed gevoel bij hebben. Hou de rest van het geld paraat voor onverwachte kosten. Houd altijd in je achterhoofd het kan altijd duurder uitpakken dan je had verwacht. Ze zijn niet nieuw meer..

MVeldhuis

Staat nu een s70 voor 1000,- te koop op het forum, moet nog wel gas in dat wel...

Marc O.

Citaat van: sju_art op 13-01-2012 15:08:10
@Henry classic v70
Ik weet nog dat ik het hier op het forum heb gelezen. Daarnaast denk ik dat het voor mij als amateur sleutelaar lastig word om zelf de kleppen te stellen.

Daarbij mist de 5 cilinder, is het aanbod gering, maarja ze blijven wel beedlschoon...

Kleppen stellen kost volgens mij iets van €60 'all in' bij VOMD. Moet je natuurlijk wel in de buurt van Dordrecht wonen. Zal elders niet echt veel duurder zijn. Voor de kosten hoef je het dus niet te laten.
...The Nile isn't just a river in Africa...

kulk

Dat is een hele mooie en voor weinig, hij geeft hem nog net niet weg!

Het geld wat je 'over' houdt aan aanschaf van die auto kun je net zo goed apart leggen in de vorm van een 'benzinepot'.
Kun je mooi een tijdje relatief gezien goedkoop rijden in alle luxe!  ;D