actieradius LPG G3

Gestart door Guus, 11-01-2012 19:14:40

Vorige topic - Volgende topic

JvW

Citaat van: Arne op 04-04-2012 13:24:17
Ik heb een 52 liter ringtank in de V70 liggen. Beetje aan de kleine kant, maar hij lag er in en om die nou te gaan vervangen... ;-)

Ik rij meestal lange stukken en dan zit ik met de 2,5 10v AT rond de 1:9,5. Bij veel stadsgebruik kom ik uit op 1:8,5. Niet gek dus. In het ideale geval rijden we ongeveer 390 kilometer op een tank. En dat gebeurt regelmatig, omdat ik vaak 's ochtends vroeg en 's avonds laat van Goes naar Emmeloord rij. Mooie stukjes om gewoon 150+ kilometer op de cruise control te rijden. (A27) Maar aangekomen in Emmeloord moet ik de tank toch weer volgooien om de terugrit te halen. *Zucht* De S70 2.0 handbak die we eerst hadden reed overigens rond de 1:8,5 op lange stukken. (München heen en weer.) Daar zat dan wel weer een 70 liter tank in, maar inbouw en dat is nog irritanter dan regelmatig tanken. ;-)

:o Van dat verbruik kan ik alleen maar dromen...

Ik kom (hoeveel ik m'n best ook doe) niet hoger dan 1:7,5.  :eusa_shifty:

Hoe doe jij dat? Wat voor installatie zit er in jouw 10V?

)()()sT

Ow, ik met mijn V70R en 850 T-5 wel hoor... Ik weet niet hoe het kan, maar die gekke 850 is bij gelijk rijpatroon best zuinger als de V70.
Let wel, bij normaal rijgedrag hè ;)

Arne

Citaat van: JvW op 04-04-2012 14:16:35
:o Van dat verbruik kan ik alleen maar dromen...

Ik kom (hoeveel ik m'n best ook doe) niet hoger dan 1:7,5.  :eusa_shifty:

Hoe doe jij dat? Wat voor installatie zit er in jouw 10V?

Euhm, een JVC installatie? ;-) Een Vialle installatie. Loopt best netjes. Maar goed, als ik lange stukken rij, dan is het rustig en kan ik dus op het gemakje door twee lange straten Goes uitrijden en de snelweg op draaien. Weinig tot geen stoppen/optrekken. En onderweg gaat hij gewoon netjes op 120 op de cruise control. Behalve op de 100 stukken dan. :P
Toegegeven ik ben geen fanatieke kickdown gebruiker, dat scheelt waarschijnlijk ook wel. Maar dit soort ritten zijn gewoon een soort lange 2850rpm belasting sessies voor de motor.Je zet hem aan, draait naar 2850 toeren en zet hem 2,5 uur later weer terug. :-)

In en rond de stad valt het me gewoon alles mee. Ik had ook 1:7,5 verwacht. Maar je hoort mij niet klagen. Overigens wel over meerdere tanken berekend. En we hebben over de afgelopen twee maanden wel bijna 6000 kilometer geklokt.
1997 - V70 Classic 2.5 10v

JvW

Ja, dan begin ik wat te begrijpen...

Op mijn route woon-werk zitten allemaal rotondes, stoplichten en meer van dat soort ongein. Daarbij kan ik erg genieten van de kickdown (als de motor warm is). Op de lange stukken gebruik ik nooit de cruise control omdat ik het een erg iritant ding vind (reageert veel te traag).

Alle reden dus om een (veel) hoger verbruik te hebben. Toch zit het verbruik (en dus de actieradius) me nog niet helemaal lekker. Toch eens uitvogelen hoe ik kan controleren of de auto niet te rijk op gas staat afgesteld (of ook nog een beetje benzine verbruikt tijdens het rijden op gas).

volvobug

Ik heb een 52 liter ringtank in de V70 liggen. Beetje aan de kleine kant, maar hij lag er in en om die nou te gaan vervangen... ;-)

Ik rij meestal lange stukken en dan zit ik met de 2,5 10v AT rond de 1:9,5. Bij veel stadsgebruik kom ik uit op 1:8,5. Niet gek dus. In het ideale geval rijden we ongeveer 390 kilometer op een tank. En dat gebeurt regelmatig, omdat ik vaak 's ochtends vroeg en 's avonds laat van Goes naar Emmeloord rij. Mooie stukjes om gewoon 150+ kilometer op de cruise control te rijden. (A27) Maar aangekomen in Emmeloord moet ik de tank toch weer volgooien om de terugrit te halen. *Zucht* De S70 2.0 handbak die we eerst hadden reed overigens rond de 1:8,5 op lange stukken. (München heen en weer.) Daar zat dan wel weer een 70 liter tank in, maar inbouw en dat is nog irritanter dan regelmatig tanken. ;-)
Same here, haal de laatste maanden zelfs 1:10+ met de 10 kleppert omdat ik wegens werkzaamheden op de A12 niet harder dan 110-110 rij.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Robster480

Citaat van: volvobug op 04-04-2012 16:29:23

Same here, haal de laatste maanden zelfs 1:10+ met de 10 kleppert omdat ik wegens werkzaamheden op de A12 niet harder dan 110-110 rij.

Rijd je tussen de 110,1 en 110,9? ;D
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

stap

Als ik het zo lees zit het echt in jouw rechtervoet hoor! De at kost gewoon een hoop brandstof als je er een beetje mee speelt. De cc mag traag zijn, maar een prima middel om een verbruik richting de 1:10 te halen.

Bij mij een soortgelijk beeld, een tijdje in een g3 at gestuurd. Bij veel stadsgebruik, korte ritjes ongeveer 1:7. Met een zuiniger rijstijl valt dus een hoop te winnen, mits je dit überhaupt interessant vindt.

Citaat van: JvW op 04-04-2012 15:11:56

Op mijn route woon-werk zitten allemaal rotondes, stoplichten en meer van dat soort ongein. Daarbij kan ik erg genieten van de kickdown (als de motor warm is). Op de lange stukken gebruik ik nooit de cruise control omdat ik het een erg iritant ding vind (reageert veel te traag).

Alle reden dus om een (veel) hoger verbruik te hebben. Toch zit het verbruik (en dus de actieradius) me nog niet helemaal lekker. Toch eens uitvogelen hoe ik kan controleren of de auto niet te rijk op gas staat afgesteld (of ook nog een beetje benzine verbruikt tijdens het rijden op gas).

JvW

Citaat van: stap op 04-04-2012 16:40:20
Als ik het zo lees zit het echt in jouw rechtervoet hoor! De at kost gewoon een hoop brandstof als je er een beetje mee speelt. De cc mag traag zijn, maar een prima middel om een verbruik richting de 1:10 te halen.

Bij mij een soortgelijk beeld, een tijdje in een g3 at gestuurd. Bij veel stadsgebruik, korte ritjes ongeveer 1:7. Met een zuiniger rijstijl valt dus een hoop te winnen, mits je dit überhaupt interessant vinden.

Citaat van: JvW op 04-04-2012 15:11:56

Interessant is het sowieso, zeker met de huidige brandstofprijzen. Heb jij nog verschil gemerkt in het verbruik tussen de sport-stand en de economy-stand?

Ik moet gewoon mezelf aanleren om m'n rechtervoet te beheersen...

volvobug

Citaat van: Robster480 op 04-04-2012 16:31:51

:eusa_wall: Typo, bedoel natuurlijk tussen 100-110. Soms wel 110,9  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Arne

Citaat van: JvW op 04-04-2012 16:44:12
Interessant is het sowieso, zeker met de huidige brandstofprijzen. Heb jij nog verschil gemerkt in het verbruik tussen de sport-stand en de economy-stand?

Ik moet gewoon mezelf aanleren om m'n rechtervoet te beheersen...

Ik sluit me er wel bij aan. Het verbruiksprobleem zit in je rechtervoet. Zelf heb ik eigenlijk altijd de bak in economy staan. Prima stand voor lange-afstands-kilometer-vreten. En de cruisecontrol is niet traag, hij is geleidelijk. ;-) Die in mijn Peugeot was snel. Maar ja, dan ging hij ook meteen plat op het gas als je hem activeerde. Daar wordt je verbruikstechnisch niet vrolijk van. De CC in de V70 help ik vaak wel een beetje op weg. Dat scheelt weer. Snelheid vasthouden is snelheid vasthouden en dat is niet snel of traag. ;-)
1997 - V70 Classic 2.5 10v

elmarconi

Citaat van: Robster480 op 04-04-2012 16:31:51

... omdat ik wegens werkzaamheden op de A12 niet harder dan 110-110 rij.

109,5-110,4   ;)
--
Autogas Inside . . .

timj

Citaat van: RJ op 23-01-2012 13:33:13
Ik rij met mijn T5 G3 LSI  1 op 8.

Ik kan er zo'n 60l in kwijt, dus 480 op een tank.

Hiervoor heb ik wel de 80% vulling eraf gegooid, dus bruto is ook netto in mijn geval....... :eusa_whistle:

Hoi,

Hoe kan je die 80% vulling eruiit halen.?

grt
tim

GeertG

Citaat van: timj op 13-05-2013 14:47:52
Citaat van: RJ op 23-01-2012 13:33:13
Ik rij met mijn T5 G3 LSI  1 op 8.

Ik kan er zo'n 60l in kwijt, dus 480 op een tank.

Hiervoor heb ik wel de 80% vulling eraf gegooid, dus bruto is ook netto in mijn geval....... :eusa_whistle:

Hoi,

Hoe kan je die 80% vulling eruiit halen.?

grt
tim

Je kunt je beter de vraag stellen waarom je dit zou willen?  :eusa_think:
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

NinaPaul

Dit is verboden en gevaarlijk, wil je een grotere actieradius, vergroot de tank.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Hans Duiven

Citaat van: NinaPaul op 13-05-2013 15:03:52
Dit is verboden en gevaarlijk, wil je een grotere actieradius, vergroot de tank.

Precies, want dit zijn wel tips over het randje wat mij betreft.
De boel zal maar exploderen met je geliefden (nog) in de auto