Nieuwe thermostaat monteren

Gestart door 2.0keijzer, 12-07-2004 14:39:58

Vorige topic - Volgende topic

2.0keijzer

Beste mederoffelaars,

mijn thermostaat is kaduuk, ik heb al een nieuwe gekocht (11.-), maar....
moet ik koelvloeistof aftappen?
Alles of een beetje?
En hoe voorkom ik luchtbellen?

Dank voor de reacties!!

BartT5R

Koelvloeistaf zal er automatisch uitstromen, moet je gewoon terug vullen met water en antivries.
Luchtbellen ga je niet hebben, ik bedoel, die worden er automatisch uitgeperst naar het waterreservoir.
Let wel dat je voor alle zekerheid een nieuwe pakking steekt en de boel liefst ook nog voorziet van een beetje vloeibare pakking, in het begin ook regelmatig waterpeil controleren.

Al bij al is dit geen high tech hoor.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

reneetje

Klopt helemaal, maar doe  voorzichtig aan met het los en aan draaien van de torxbouten!
Deze willen nog weleens afknappen/doldraaien.
Klein slaggie geven, ff WD 40/kruipolie oid erin spuiten, ff bakkie doen, en dan weer verder met beleid.

Sucses

Rene ;D

Zippo

HIER staat hoe je 't moet doen!
BartT-5R en Reneetje hebben gelijk, maar je hebt er nu foto's bij!! ;)
Succes..

Zippo

Bas850

Citaat van: BartT5R op 12-07-2004 14:46:12
Koelvloeistaf zal er automatisch uitstromen,

Ik heb de slangen even dubbel geknepen en alles bleef in het reservoir, klein beetje bij moeten vullen.

Bas
"to finish first, you first have to finish"

2.0keijzer

Alvast bedankt voor al jullie reacties! Ik denk dat het met het dichtknijpen van de slang moet lukken, maar......IK KRIJG DIE &$%&%^ TORXEN NIET LOS >:(
Ik ben bang dat ik de kop van een al heb vernaggeld :-[, zo maar even een betere tool kopen en vanavond weer proberen....

Zippo

Ff goed inspuiten met WD-40...........

Zippo

RS2000

Citaat van: Bas850 op 13-07-2004 10:53:28
Citaat van: BartT5R op 12-07-2004 14:46:12
Koelvloeistaf zal er automatisch uitstromen,

Ik heb de slangen even dubbel geknepen en alles bleef in het reservoir, klein beetje bij moeten vullen.

Bas

Dan zal er nog steeds koelvloeistof uit het blok stromen, op het moment dat je het thermostaathuis loshaalt. Onderop de radiateur zit een aftapkraantje, daar kun je de koelvloeistof in een nette bak laten lopen. En naderhand weer teruggieten in het expansievaatje. Op deze manier stroomt er minder koelvloeistof over het blok en de dynamo.

Groetjes,
Marco

2.0keijzer

Wel, op weg naar Brezan in Delft om een torx te kopen, reed ik langs een Volvodealer. De chef werkplaats gevraagd of hij de torxen voor me kon (laten) losdraaien, en verdomd, er ging meteen een monteur voor me aan de slag, die ook meteen mijn (elders gekochte)thermostaat monteerde.
Kosten: 15 euro (kostte die torx wellicht ook ;D)

Hulde aan deze dealer!

Zippo

Mooizo!
Weer een probleem opgelost!

Zippo