Bijna geen roffel meer.....

Gestart door LouisXIV, 12-01-2012 10:41:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

LouisXIV

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik voor het laatst op het Forum was. Het is een heel verhaal maar het komt er op neer dat ik dacht dat mijn auto een lekke koppaking had tijdens mijn vakantie. Nu sinds 2 wkn weet ik dat er niets aan de hand was en dat er vermoedelijk is gerommeld met mijn auto. Ik heb hem op advies van familie naar een andere garage gebracht deze hebben het hele systeem schoongespoeld en hij vertoond geen storingen meer. Goed rijden deed hij gelukkig al dus daar is niets aan veranderd  :eusa_dance:

Vlak voor mijn vakantie vond ik mijn koelvloeistof er snotterig uitzien. Hierop heb ik bij de Volvo dealer gevraagd of dit kwaad kon deze gaven mij aan dat er niets aan de hand was. Na 3 dagen in Italiƫ begon het koelvloeistof lampje te branden. Het niveau was goed en bijvullen bood geen soelaas. De snot deed mij denken aan olie dus ik bellen met Volvo in Nederland. Advies laat hem beoordelen bij Volvo. Zo gezegd zo gedaan in Italiƫ kreeg ik de mededeling dat het wel eens de koppakking zou kunnen zijn. Ik kreeg een rolberoerte :eusa_sick: Wederom gebeld met Volvo en besloten de auto op transport naar Nederland te laten gaan.

Omdat ik (nogal zacht uitgedrukt) wat pech heb gehad vanaf dag 1 met deze auto besloot ik mijn verlies te nemen en de auto te koop te zetten dit heeft maanden geduurd en het zat mij maar ook mijn familie niet lekker. Uiteindelijk auto weggehaald bij mijn garage en rustig aan volledig schoon laten spoelen alles is ook op druk gezet en er zijn geen lekkages. Vermoedelijk heeft de garage waar ik mijn auto heb gekocht gerommeld met de koelvloeistof ivm een lekke radiateur (nb deze zweette) Hij zweet "toevallig" nu nog steeds of opnieuw? Maar dat laat ik vervangen komende zomer voor dat ik op vakantie ga. Ik controleer hem nu om de dag en zolang hij koud precies tussen min en max in zit is het gewoon goed. Hij zweet/lekt nauwelijks echt nauwelijks.

Hij rijd en reed al heerlijk, het motormanagement lampje brand al maanden niet meer en de airco doet ook gewoon wat hij moet doen. Voor dit jaar heb ik de volgende goede voornemens;

1) Ik ga eens een keer naar een airco meeting omdat ik gaande weg mijn auto beter wil leren kennen.
2) Ik wil een keer naar een sleuteldag gaan om te kijken en heel misschien eens zelf iets te sleutelen. Remmen ofzo als dat tegen die tijd nodig mocht zijn. Ik wil het niet gelijk te moeilijk doen. Al zijn remmen misschien al lastig genoeg  :eusa_think:

En dan nu onze trots;


maruska

Louis, er komen de komende maanden weer genoeg sleutel dagen. Gewoon opgeven en zelf een lijstje maken met dingen die je zou willen doen, met behulp van Volvo monteurs en andere technici ter plekke. Toch mooi dat je de volvo hebt weten te redden ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

LouisXIV

Citaat van: maruska op 12-01-2012 10:45:14
Louis, er komen de komende maanden weer genoeg sleutel dagen. Gewoon opgeven en zelf een lijstje maken met dingen die je zou willen doen, met behulp van Volvo monteurs en andere technici ter plekke. Toch mooi dat je de volvo hebt weten te redden ;D
Ja dank je. Ik ben zeker heel blij dat ik hem heb weten te redden. NB ga jij ook wel eens naar een sleuteldag?

Er is wel 1 dingetje waar ik al eens aan heb zitten denken. Hoe heten ze ook alweer al die ruberen slangetjes die je kun vervangen voor .... slangetjes van silicone achtig materiaal volgens mij is dat prijstechnisch een mooie upgrade en redelijk eenvoudig. Ik weet niet precies meer wat zo'n setje kost maar ik dacht voor nog geen 100 euro?

daytonawim

Vacuumslangetjes bedoel je waarschijnlijk.

Kosten 25 euro incl verzending bij ET vandaan ;D

Hoe is het met je carterventilatie gesteld, is een leuke klus om tegelijk met je vacuum aan te pakken.


darius

100 eurie voor een paar stukjes vacuumslang ????
No show, only go.

LouisXIV

#5
Citaat van: daytonawim op 12-01-2012 10:54:28
Vacuumslangetjes bedoel je waarschijnlijk.

Kosten 25 euro incl verzending bij ET vandaan ;D

Hoe is het met je carterventilatie gesteld, is een leuke klus om tegelijk met je vacuum aan te pakken.


Inderdaad vacuumslangen. Maar ze waren wel van beter materiaal toch?
Carterventilatie? Niet te ingewikkeld hoor ik weet grofweg waar mijn carter zit maar verder wat het precies is kan en doet ??? Ventilatie doet mij denken aan een vorm van koeling? Maar als jij denkt dat dat ook voor mij als leek te doen is dan ben ik heel benieuwd. Om te beginnen zal ik je al verklappen dat ik geen torx-setje heb. Ik heb geloof ik wel eens gelezen dat torx wel handig is?

Piere

Citaat van: LouisXIV op 12-01-2012 11:01:42
Carterventilatie? Niet te ingewikkeld hoor ik weet grofweg waar mijn carter zit maar verder wat het precies is kan en doet ??? Ventilatie doet mij denken aan een vorm van koeling? Maar als jij denkt dat dat ook voor mij als leek te doen is dan ben ik heel benieuwd. Om te beginnen zal ik je al verklappen dat ik geen torx-setje heb. Ik heb geloof ik wel eens gelezen dat torx wel handig is?

De carterventilatie is eigenlijk simpelweg de afvoer van oliedampen uit het carter naar het inlaatkanaal ;)
Het gaat dus vooral om slangen en darmpjes die aan de voorkant van het blok onder je inlaatspruitstuk zitten.


Mooie auto trouwens, die Persussen staan er verrekt goed onder, ik blijf fan van die velgen :D
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

UserID6342

Zou van de carterventilatie nog even afblijven als je dat nog nooit gedaan hebt. Wacht daar dan mee totdat je hulp hebt van iemand die weet hoe het zit.  Test eerst maar eens uit of het nodig is ja of nee.  Olievuldop losdraaien en op het opening neerleggen, auto starten en klein beetje gasgeven dan moet de dop blijven liggen.  Dondert tie eraf ben je aan de beurt om te vervangen.  Dan liefst zo snel mogelijk ivm vervolgschade zoals lekke keerringen, etc.

LouisXIV

Citaat van: Dirk342 op 12-01-2012 16:31:32
Zou van de carterventilatie nog even afblijven als je dat nog nooit gedaan hebt. Wacht daar dan mee totdat je hulp hebt van iemand die weet hoe het zit.  Test eerst maar eens uit of het nodig is ja of nee.  Olievuldop losdraaien en op het opening neerleggen, auto starten en klein beetje gasgeven dan moet de dop blijven liggen.  Dondert tie eraf ben je aan de beurt om te vervangen.  Dan liefst zo snel mogelijk ivm vervolgschade zoals lekke keerringen, etc.
@ Pierre en Dirk

Ik blijf nog maar ff van alles af en ga gewoon even genieten ik ben blij dat ik na al die maanden en ruim een jaar na aankoop gewoon kan rijden.

Prompt vanmiddag wel een lekke band gehad en die is dus kapot  >:( . Ik moest 50 euri neertellen voor het plaatsen van mijn reserveband op mijn lichtmetalen persus velg. Damn, Ik moet dus binnenkort 2 x Michelin 205/50/16 87V banden hebben inclusief montage en uitlijnen dit kost ook weer 440 euro volgens Volvo. Iemand nog een goedkoper alternatief? NB ik wil geen andere bandhoogte ivm tellerafwijkingen dus dat alternatief valt af. NB ik heb nu dus geen reserveband meer.

Broabander

Banden zelf online bestellen? En dan erop leggen, balanceren en uitlijnen laten doen?

EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

BBS

Ik heb bij Profile Heuver, een zogenaamde zomer=> winter wissel gedaan. 4 winterbanden op de lichtmetalen velgen laten zetten, monteren balanceren en ventielen voor EUR 75,= Oude zomerbanden mee retour ;)
Volvoloos....

LouisXIV

Citaat van: Broabander op 12-01-2012 17:48:13
Banden zelf online bestellen? En dan erop leggen, balanceren en uitlijnen laten doen?
Zat ik ook aan te denken welke site?

Jan_D.

Citaat van: LouisXIV op 12-01-2012 19:33:26
Citaat van: Broabander op 12-01-2012 17:48:13
Banden zelf online bestellen? En dan erop leggen, balanceren en uitlijnen laten doen?
Zat ik ook aan te denken welke site?

De prijs lijkt me redelijk hoog. Gewoon een keer bellen of via internet kijken bij bijv.  profiletyrecenter. Even Google raadplegen kan ook.

LouisXIV

Deze banden zijn het uiteindelijk geworden. Morgen worden ze er om gelegd.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,54505.0.html

elianmars

Jee, je hebt nogal pech gehad met je wagen zeg. Gelukkig had je 'm voor een koopje.....  :eusa_shifty:  ;)