LPi computer voltage-problemen

Gestart door Lampje, 12-01-2012 18:10:51

Vorige topic - Volgende topic

Lampje

Ik heb een probleempje met mijn voltage(s). Aan de computer hangend zegt de Vialle-computer tijdens stationair draaien voltages te ontvangen variërend van 12.0 tot 13.8 volt.

Als we 'm meten aan de accu blijft de spanning mooi stabiel op 13.8 volt staan; dynamo en gelijkrichter zijn dus goed.

Alle kabels naar de kompjoeter gechecked en daar zijn op het zicht zo geen breuken te constateren. Onderweg zie ik het voltage ook variéren omdat de tankledjes random variéren van leeg naar vol en terug; alles komt langs.

Tijdens accelereren merk ik dan een geknepen gevoeld, alsof de handrem erop staat. Als de ledjes goed staan kan ik gewoon vol knallen en is al het vermogen daar. Op benzine treedt dit uiteraard niet op.

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?

Van wie-o-wie zou ik eens even een kompjoetertje mogen lenen voor een testrit om te lokaliseren of het daar in zit

Ludo

Citaat van: Lampje op 12-01-2012 18:10:51
Als we 'm meten aan de accu blijft de spanning mooi stabiel op 13.8 volt staan; dynamo en gelijkrichter zijn dus goed.

Hoeveel meet je, als je dan bv de achterruitverwarming aan zet?.

jeroen74

Meet eens op de pinnen van de kompoetjer zelf.

Ludo

Lampje

Ja uh nee, ik ben ingestort op de bank, na een dag hard werken en herstellen van het narcosemiddel. K*tzooi ;D