Beschermplaat carter?

Gestart door Lampje, 12-01-2012 23:18:34

Vorige topic - Volgende topic

Lampje

Wie heeft er ervaring met de beschermplaat die de gehele motor afschermt?

Ik heb slechte ervaringen met troep die van vrachtwagens valt op de snelweg en heb zo'n plaat gekocht. Maar het lijkt erop alsof er montagebeugels bij horen die er niet bij zitten.

Kent iemand toevallig het origineel van volvo?

Deze is aangeschaft bij Winparts, maar er zat geen extra zakje bij met montagespul...

Sem

Ik ken alleen de carter-beschermer. Dat is een stalen gebeuren die de carter beschermt.. origineel Volvo. Ted's S70 heeft er één.

Deze:

MarkoC70T5

Citaat van: Sem op 12-01-2012 23:29:54
Ik ken alleen de carter-beschermer. Dat is een stalen gebeuren die de carter beschermt.. origineel Volvo. Ted's S70 heeft er één.

Deze:

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTCnD_lCKjQzzxbKysPcFBkF2kQsWCnGcgQ69TioGh2KvIiSz2v40HRX0We
Die heb ik ook en die is makkelijk te monteren.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

ulkeman

is die plaat die jij nu aangeschaft hebt zo'n plaat die standaard onder een diesel zit?

die metalen frame's hebben wel meer mensen op dit forum.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

grijzev70tdi

Hmm bij onze TDI zat hij er niks onder.... Maar zal er wel mee te maken hebben omdat hj in het verleden schade heeft gehad. Zat ook ander dashboard in zonder airbag terwijl die er wel in zat
Grolsch, het klinkt al lekkerder

snix

IPD heeft er ook nog een. Die heeft meer weg van wat in de start post staat. Ik zie dat je een turbo model hebt. Ik heb gehoord/of gelezen dat zo'n dichte plaat als op de eerste foto nadelen heeft voor de warme afvoer. 

Lampje

Citaat van: snix op 13-01-2012 02:21:38
IPD heeft er ook nog een. Die heeft meer weg van wat in de start post staat. Ik zie dat je een turbo model hebt. Ik heb gehoord/of gelezen dat zo'n dichte plaat als op de eerste foto nadelen heeft voor de warme afvoer. 

Dat zou zomaar kunnen. Maar ik wil 'm ook meer gebruiken in de winter met pekel en opspattend water.

Emiel

Als het goed is schuif je hem achteraan je subframe tussen 2 platen van het subframe en daarna schroef  je met een x aantal zelftappers vast in 't subframe.

Lampje

Dank voor je antwoord Emiel.

Ken je deze 'skid plate' ergens van? Is hij al eerder succesvol toegepast?

Thys

Ik rijd al een poos met zo'n diesel afschermplaat, en het verschil is niet enorm. Puntje is wel dat deze plaat geen isolatiemat meer heeft; die was doordrenkt met motorolie van de vorige auto waar hij onder vandaan kwam. Het houdt wel je oprit lekker schoon :D Bevestiging is inderdaad zoals Emiel beschrijft.

Emiel

Citaat van: Lampje op 13-01-2012 19:07:37
Dank voor je antwoord Emiel.

Ken je deze 'skid plate' ergens van? Is hij al eerder succesvol toegepast?

Wat de weledelegestelde heer boven deze post zegt, de diesels hadden ze standaard.

Alter1 850's hadden ooit ook onderplaten. Die waren half zo groot als die van de diesel en hadden een dikke luchthappper erop zitten voor het spruitstuk.

big ben

Citaat van: Emiel op 13-01-2012 19:30:14
Alter1 850's hadden ooit ook onderplaten. Die waren half zo groot als die van de diesel en hadden een dikke luchthappper erop zitten voor het spruitstuk.

..........Nog steeds  :D

thuur

Citaat van: big ben op 13-01-2012 19:34:02
Citaat van: Emiel op 13-01-2012 19:30:14

..........Nog steeds  :D

En de officiele Volvo modificatie: in de vuilbak ermee :D

Gr ;)