Krakende koppelingskabel

Gestart door Luc, 14-01-2012 19:23:33

Vorige topic - Volgende topic

Luc

Nee, afgezien van dat (beetje) kraken koppelt ie helemaal perfect. Lekker licht en prima te doseren.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

Piere

Citaat van: Luc op 15-01-2012 12:48:20
Nee, afgezien van dat (beetje) kraken koppelt ie helemaal perfect. Lekker licht en prima te doseren.

Ja dat heb ik ook, exact hetezlfde en al behoorlijk lang.
Binnenkort komt er sowieso een andere bak in en dan ga ik de hoofd- en hulpcilinder mee vervangen om dat geluid weg te hebben. En de koppeling en drukgroep natuurlijk ook.
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Vulk

Hier gaat het pedaal ook super licht en valt het goed te doseren, maar als je het pedaal voorzichtig intrapt/laat opkomen, dan voel je het.

Luc

Citaat van: Vulk op 15-01-2012 12:57:25

Hier gaat het pedaal ook super licht en valt het goed te doseren, maar als je het pedaal voorzichtig intrapt/laat opkomen, dan voel je het.

Kan niet zeggen dat ik dan rare dingen voel. Natuurlijk trilt het een beetje als de koppeling begint aan te grijpen, maar dat is normaal.
Met voorzichtig intrappen ook niks, verder met de koppeling in of uit ook helemaal vrij van trillingen of bijgeluiden.

Vulk

En is het geluid er ook bij koude motor?

Luc

Goeie... ga ik zometeen ff proberen.

Luc

Geen enkel geluid uit de koppeling bij koude motor.

ulkeman

is het kraken al opgelost luc?

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Luc

Het is nu even weg, lijkt wel of het zich alleen voordoet bij bepaalde temperaturen. Als het wegblijft vind ik het prima, anders binnenkort meer hier...

Vulk

Hoe kouder, hoe minder geluid heb ik al gemerkt.
Binnen enkele weken komt er een andere koppelingscylinder in bij mij.

cas

is het niet op te lossen door enkel dat koppelingscilinder palletje/staafje eruit te pakken, en hier wat lagervet in persen?

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Vulk

Ik denk het niet. Ik heb er een nieuwe in gezet.