Krakende koppelingskabel

Gestart door Luc, 14-01-2012 19:23:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Luc

Sinds de afgelopen 2 dagen valt me op, bijvoorbeeld als ik met het raampje open onder de slagboom naar de parkeerplaats op het werk, doorrij, en de koppeling op laat komen, dat er een krakend geluid vanuit de motorruimte komt. Niet extreem hard of zo, maar alsof de kabel wat weerstand heeft in de doorvoer.

Reden tot zorg, zou t kunnen dat ie het gaat begeven? Of kan ik m misschien smeren of afstellen of iets van die strekking?
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

-D©©©L-

probleem is alleen dat er geen koppelingskabel is...

Luc

Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

-D©©©L-


volvobug

Citaat van: Luc op 14-01-2012 19:27:34
?
Een kabel die er niet is zal niet kraken. Dan kraakt er iets anders  ;)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Vulk

Zie mijn blog. :(
Is het enkel warme motor?

--> Koppelingscylinder of hulpkoppelingscylinder.

ulkeman

het is niet het pedaal zelf wat kraakt?
beetje smeren.

en als je echt pech hebt is het je drukgroep/koppelingsplaat.


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Luc

Dan moet t het pedaal zelf zijn. Koppeling, compleet met drukgroep en -lager is nog geen 30k geleden vernieuwd.
Smeren dus, blijkbaar. Dank u allen.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

NinaPaul

Citaat van: Luc op 14-01-2012 19:40:43
Dan moet t het pedaal zelf zijn. Koppeling, compleet met drukgroep en -lager is nog geen 30k geleden vernieuwd.
Smeren dus, blijkbaar. Dank u allen.

Zegt niets  :angel: laats nog een jonge dame van 74 die na 12dkm er weer een plaat uit heeft gebrand ;)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

grijzev70tdi

Citaat van: NinaPaul op 14-01-2012 19:56:12
Citaat van: Luc op 14-01-2012 19:40:43
Dan moet t het pedaal zelf zijn. Koppeling, compleet met drukgroep en -lager is nog geen 30k geleden vernieuwd.
Smeren dus, blijkbaar. Dank u allen.

Zegt niets  :angel: laats nog een jonge dame van 74 die na 12dkm er weer een plaat uit heeft gebrand ;)


Paar jaar geleden en man had hem er met 5 km er al weer uit. Had ook wel met zijn drank consumptie te maken....
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Vulk

Citaat van: Luc op 14-01-2012 19:40:43
Dan moet t het pedaal zelf zijn. Koppeling, compleet met drukgroep en -lager is nog geen 30k geleden vernieuwd.
Smeren dus, blijkbaar. Dank u allen.

Lees je mijn post ook even? Als het geluid vanuit de motorruimte komt, dan heeft het pedaal smeren geen zin. Ik heb zelfs die veer vervangen, maar helaas.

Luc

Vulk, op welke pagina in je blog staat de post die je bedoeld? t Zijn er 94, vandaar...
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

Vulk

#12
Ik heb er last mee sinds oktober 2010, sleept nu nog steeds aan.
Ik moet nog de hoofdkoppelingscylinder gaan vervangen.

Hier begon het zo ongeveer denk ik. Dit was nat dat de koppeling + druklager vervangen was.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,26905.msg919578.html#msg919578

Het geluid is nu veel minder, maar nog niet volledig weg. Ik voel het ook nog in het pedaal.

Luc

Ow... zo hard als in het filmpje kraakt het bij de mijne bij lange na niet.
Zal ff alles wat ik vinden kan dat gesmeerd kan worden, smeren, kijken of het dan weg is.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

Vulk

Bij mij is het nu ook veel stiller. Voel je ook iets in het pedaal als je het zacht in trapt? Ik voel letterlijk het kraken in het pedaal.