De witte bom TEAB

Gestart door Mr Rens, 15-01-2012 15:00:36

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Rabb

Accu er toevallig af geweest? Zo ja dan zou het ook kunnen dat hij je ECU opnieuw aan het instellen is.

Jeroentjuh

Klinkt idd als een drijfstang lager, niet te lang mee doorrijden, anders is je krukas strax ook overleden....

elianmars

Citaat van: Mr Rens op 08-06-2013 11:44:53
Maar tot mijn grote schrik afgelopen week een tik of rammel geconstateerd. Met name tussen de 2000 en 2500 rpm bij belasting, gas los = geluid weg.

Flink lopen vloeken, schelden, tieren, huilen en nog meer huilen. Begint er op te lijken dat de 330pk maar vooral de 450nm zijn tol begint te eisen.

Drijfstanglager. Alhoewel het lijkt alsof het van een klep(stoter) komt.

Van de week maar even flushen en nieuwe olie, kijken wat dat voor een effect heeft en anders de carterpan er maar even onderweg halen.

Niet zo'n fijn weekend hier dus haha

Wat hoor je dan precies?

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Martijn_B

Ik weet niet of het snel moet, maar je kan de aanschafkosten van een ander blok in het verbeteren van je eigen blok stoppen. Voor dat geld heb je een set nieuwe krukas en drijfstang lagers, nieuwe overmaatse zuigers en zuigerveren en een opgeboorde en nieuw gehoonde cilinderwand.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Martijn_B

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Wibren

1997 V70R ex-AWD: Trackday driver

mehn

Citeer
Druk het carter tegen de versnellingsbak en draai de bouten (4 stuks) aan tot 2-3 Nm.
Draai de bouten (2 stuks) tussen het oliecarter en de versnellingsbak aan tot 48 Nm. (Draai de bouten eerst aan tot 25 Nm en vervolgens tot 48 Nm.)

Draai hierna alle oliecarterbouten (4 stuks) aan tot 17 Nm. (Draai de bouten van achter naar voren aan.)
Als er een oliethermostaat aanwezig was, brengt u deze met een nieuwe pakking opnieuw aan.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Jurijn R

Aan de ene kant is het wel interessant dat blok dat je aanbied van JCviggen.. maar why the f*ck is dat blok terug opengetrokken? Het had amper 1000 km na de revisie?
Nu ligt het daar in 15 stukken. Moet opnieuw gevlakt worden, nieuwe distributie, ... ???

Piet

Deze discussie is al eens bij een eerdere verkooppoging ook al  gevoerd.
Maar eerlijk....ik verbaas me er nog steeds over, ik zou ook werkelijk geen enkele goede reden kunnen verzinnen waarom je een goed pas gereviseerd blok na een jaar stilstand ter inspectie uit elkaar zou trekken.
Of hij moet een jaar buiten in de regen hebben gestaan of zoiets, maar dat zal naar ik aanneem vast niet het geval zijn geweest.

Jurijn R

Gewoon laten draaien met een 15G?  voordat je er een dikkere turbo opzet .. ..

)()()sT

Het blok van Jan ligt nog steeds in zijn 854 T-5R naar ik weet...

Piet

Citaat van: )()()sT op 26-10-2015 19:12:50
Het blok van Jan ligt nog steeds in zijn 854 T-5R naar ik weet...

Begint toch een beetje een luchtje aan te zitten zo....
Is de verkoper wel helemaal eerlijk in zijn voorstelling van zaken, vraag ik me dan af ??