Gloeispiralen laten vervangen

Gestart door riscybeertje, 16-01-2012 15:12:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

riscybeertje

Hallo

Ik denk dat ik mijn gloeispiralen moet gaan vervangen daar hij de laatste 3 dagen en smorgens vroeg wat moeite mee heeft om aan te slaan.

Iemand een idee als ik dit bij de Volvo laat doen wat de kosten zijn?
heb gelezen dat het in princiepe goed zelf te doen is maar de kans dat er een spiraal te vast zit en afbreekt is aanwezig en wil die mogelijkheid dan maar aan de garage overlaten.
Verder heb ik de gehele dag geen probleem met starten

Gr Peter

darius

#1
Waneer is je dieselpomp het laatst getimed ?

Gloeispiralen zitten er 8 in je motor enkosten 10 euro pst. Plus arbeidsloon
No show, only go.

riscybeertje

Ik weet niet wanneer dat gebeurd is heb hem net een week zonder garantie wel is waar want hij starte eigenlijk heel de week goed en loopt perfect.De laatste dagen moelijk satarten gewoon doorstarten dan slaat hij wel aan hoor.
De timing controleren is dat een fluitje voor de garage of is dat intensief om na te kijken of te controleren??

darius

Ze lezen de auto uit met de computer. Een oudere diesel heeft altijd wat compressie verlies. Als de timing dan niet optimaal is dan start ie. Niet helemaal lekker, vooral als het kouder wordt.

Ook denkt iedere dieselaardat zijn auto"perfect" loopt.  Eerst uitlaten lezen en dynamisch laten timen kosten ongeveer 60 euro
No show, only go.

riscybeertje

Oke thanks

Morgenmiddag om 3 uur afgewerkt dan maar even langsd de Volvo om dit te laten controleren voor ik aan de gloeispiralen laat sleutelen.


Gr Peter

Ewout Schalkwijk

8 gloeipluggen in je blok?? Welke auto hebben we het dan over? Volgens mij heeft een 850/V70 vijf pluggen (of je moet de koelwater pluggen meetellen).

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

darius

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 16-01-2012 16:45:09
8 gloeipluggen in je blok?? Welke auto hebben we het dan over? Volgens mij heeft een 850/V70 vijf pluggen (of je moet de koelwater pluggen meetellen).

Ewøut

Idd8 in totaaal dus

En oja ik heb het altijd over 1 auto de 850
No show, only go.

Ewout Schalkwijk

Maar die laatste drie maken volgens mij voor het starten niet uit. Die zorgen alleen maar dat je blok sneller opwarmt. In NL worden vaak bij de dealer een of twee 'afgeknipt'.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

swoo

heb anders nog wel 5 nieuwe gloeispiralen liggen hoor voor 30 euro!

gr martin

riscybeertje

Zojuist onder de kap eens gekeken om de spiralen door te meten en wat bleek het euvel te zijn van de 5 spiralen zater er bij 2 de stekkertjes heel los over heen.Deze maar iets dichtgeknepen en een derde was er af hing er los naast.Deze ook maar wat dichtgeknepen en terug gezet. De spiralen doorgemeten maar waren alle 5 goed.

Weer een goedkope oplossing zelf gevonden ipv de dealer daar spiralen laten vervangen en dan 270 euro lichter.

Gr Peter :eusa_dance:

riscybeertje

Starten vanmorgen wilde weer niet echt lukken dus dat was waarschijnlijk ook niet het euvel wat nu?????

UserID6342

Beete lastig antwoorden zonder de auto te zien en te kunnen meten...  En me glazen bol is sinds een aantal dagen behoorlijk troebel geworden...

riscybeertje

Brandstofpomp uit laten lezen bij Vos Oss (dealer Volvo)

En ja hoor pomp stond er helemaal naast ze konden het al horen en na te hebben bij gesteld hoord ik henm rustiger lopen en waarempel ook optrekken ging stukje vlotter.Zou hij nu ook zuiniger rijden???

Loopt nu 1op 15 gemiddeld op een tank