Af en toe ernstig trillen en naar links trekken

Gestart door PininFan, 16-01-2012 21:47:27

Vorige topic - Volgende topic

PininFan

Vandaag is er een klacht naar boven gekomen die heel snel opgelost moet worden, maar waar ikzelf nog geen diagnose voor heb kunnen stellen.

Vandaag reed ik met mijn  850 TDI ongeveer 130 op de A15. Het was niet druk en ik reed op de cc. Op een gegeven moment begon de auto zonder verdere aankondiging te trillen in het stuur en naar links te trekken. Het had wat weg van een lekke band of loszittende wielbouten. Zo snel als kon heb de auto op de vluchtstrook gestopt. Toen ik geen lekke band zag heb ik van alle wielen de wielbouten gecheckt, maar niets kunnen vinden. Omdat ik ongelukkig stond daar besloot ik weer in te stappen en rustig via de vluchtstrook naar de eerstvolgende vluchtstrook te rijden. Tot mijn stomme verbazing reed de auto toen weer normaal en dus ben ik weer rustig ingevoegd. Na 10 km begon het weer en ben ik van de snelweg afgegaan en kwam daar een garage tegen waar ik vrijwel direct op de brug kon. Daar bleek alleen dat de bussen van de rechter draagarm slecht zijn en dat de draagarm een beetje naar voren en achteren kan schuiven. Omdat ik nog wat afspraken had ben ik weer verder gereden. Daarna is het euvel nog 3 keer opgetreden in 200 km. Als je dan even stopt en weer gaat rijden is het opgelost.

Bij mij kan het er niet in dat een slechte bus deze gevolgen heeft. Temeer daar het stuur voelt alsof het probleem van links komt. Wie heeft wel eens soortgelijke klachten gehad?

Het is wel zo erg dat ik hier echt niet mee verder kan rijden. Het is gevaarlijk zo erg als hij trekt en trilt.

Wie kan mij weer op het juiste spoor brengen? Ik ben echt van de 850 afhankelijk voor mijn werk.

Alvast bedankt,

Walter

Jack v

Als je de auto op de cc zet gaat de spanning een beetje van de draagrm af.En kan hi idd heen en weer koomen. Tijdens optrekken en remmen staat er volledig druk op de arm en word de beweging beperkt.   Je kan er mee rijden maar vervangen op zeer korte termijn is wel noodzakelijk. Vervang dan wel beide zijden.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Piere

Ik zou zeggen vervang je draagarmen en kijk of het weg is, ik ben het wel zeker :)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

PininFan

Die laatste link uit 2005! (hoe vind je dit) is exact hetzelfde verhaal. Alleen is de mijne nog niet gebroken. Het verklaart waarom af en toe wel en af en toe niet. Als hij toevallig in lijn zit is er niets aan de hand en kun je gewoon rijden. Af en toe raakt hij uit positie en gaat het mis.

Zeer veel dank! Nu weet ik waar ik naar op zoek moet. Waarschijnlijk pak ik de draagarmen ook wel mee, maar dit is niet de enige oorzaak. Daarvoor was de onbalans en het trillen veel te erg.

PininFan

Inmiddels is hij weer gerepareerd. Het bleek een kapotte rechtermotorsteun te zijn waardoor de motor op de aandrijfas kwam. Dat had wel weer tot gevolg dat er een hoes gescheurd is.

Jack v

Citaat van: PininFan op 20-01-2012 16:47:19
Inmiddels is hij weer gerepareerd. Het bleek een kapotte rechtermotorsteun te zijn waardoor de motor op de aandrijfas kwam. Dat had wel weer tot gevolg dat er een hoes gescheurd is.

onmogelijk
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

ulkeman

inderdaad pure onzin.
wie heeft jou dat wijsgemaakt?

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

petrolhead

Is het trillen en naar links trekken over?

elmarconi

Citaat van: PininFan op 20-01-2012 16:47:19

Of de fluxcondensator heeft gebrek aan anti-materiaal.  ;D

Maar je kunt het zo bekijken, even met de zaklamp onder de auto. Wel merkwaardig als rechts iets aanloopt dat de auto dan naar links trekt, of zie ik dat verkeerd?
--
Autogas Inside . . .