Prefab bouw

Gestart door antraciet, 03-03-2012 17:11:05

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Citaat van: pwassink op 07-03-2012 13:45:34
Citaat van: Marc O. op 07-03-2012 11:06:18
Citaat van: Broabander op 07-03-2012 09:53:59
Citaat van: pwassink op 07-03-2012 00:03:47
En Huf dan ?

http://www.huf-haus.com/en/home.html

Leek me hele degelijke bouw , is zelfs een how-its-made filmpje van als ik het goed heb ..

En heb ik een keer langs zien komen op 'De grote verbouwing' op SBS6. Engels stel dat zo'n huis had gekocht & laten bouwen.

Klopt, zag er verschrikkelijk fraai uit en de bouw werd minutieus gepland en uitgevoerd.

K heb wel het idee dat het een paar knaken kost, maar de beelden van fabricage en montage en met name de nauwkeurigheid van al die acties bleef me bij ..

Heb net even op die site zitten kijken, puur uit nieuwsgierigheid, maar er zitten wel een aantal 'plaatjes' bij hoor.  Ziet er geweldig mooi uit maar zal ook idd navenant kosten.

R o b

Voor wat hoort wat vaak!  ;D

Quota

Woon nu drie jaar in het huis dat  onder ons eigen beheer gebouwt is. Heb dus voor hetzelfde dillema gestaan. Wij zijn voor conventionele bouw gegaan ivm uiterlijk en kwaliteit van afwerking. als je nog meer (specifieke) vragen hebt, pm me gerust.

Overigens, bij de prefab bouwers, check ze eerst eens voor referenties, kan een hoop ellende schelen. Ennuh duitse bouwers in NL, niet doen, duitse bouwbesluit/bouwnormen zijn "strenger", maar wel op andere manieren en op andere vlakken, waardoor het kwalitatief degelijker is, maar niet door de toetsing van de gemeente komt (die moet dat dan wel eerst serieus gaan doen... ::) ).

Zeker in de huidige markt kun je bij een conventionele aannemer goed onderhandelen. Denk vooral goed na over de zaken die je zelf later nog aan gaat passen of niet. Dat kunnen je potentiele sluitposten worden. Afwerkingsniveau bepaald heel sterk de meerwaarde van nieuwbouw.

Sejus

Citaat van: Quota op 08-03-2012 10:01:05
Woon nu drie jaar in het huis dat  onder ons eigen beheer gebouwt is. Heb dus voor hetzelfde dillema gestaan. Wij zijn voor conventionele bouw gegaan ivm uiterlijk en kwaliteit van afwerking. als je nog meer (specifieke) vragen hebt, pm me gerust.

Overigens, bij de prefab bouwers, check ze eerst eens voor referenties, kan een hoop ellende schelen. Ennuh duitse bouwers in NL, niet doen, duitse bouwbesluit/bouwnormen zijn "strenger", maar wel op andere manieren en op andere vlakken, waardoor het kwalitatief degelijker is, maar niet door de toetsing van de gemeente komt (die moet dat dan wel eerst serieus gaan doen... ::) ).

Zeker in de huidige markt kun je bij een conventionele aannemer goed onderhandelen. Denk vooral goed na over de zaken die je zelf later nog aan gaat passen of niet. Dat kunnen je potentiele sluitposten worden. Afwerkingsniveau bepaald heel sterk de meerwaarde van nieuwbouw.

Inderdaad verstandig je af te vragen waarom je voor prefab-bouw wilt kiezen!?
Vaak is met conventionele bouw of een combinatie meer winst te behalen.

Grote voordeel van Prefab is de (zeer) korte bouwtijd en de constante kwaliteit.
Echter heb je bij prefab wel te maken met een (veel) langere voorbereidingstijd omdat álles definitief moet zijn, voor er een wand gemaakt kan worden. Als je een woning "uit de showroom" koopt, zal dit wel weer meevallen.

Overigens betekend prefab-bouw niet per definitie bouwen in hout, ook in beton is prefab mogelijk.
Maar dat is pas rendabel bij zeer grote projecten met veel seriematigheid.