Prefab bouw

Gestart door antraciet, 03-03-2012 17:11:05

Vorige topic - Volgende topic

antraciet

Mwoah als je kijkt op

www.fertighaus.de   kun je zien dat je ook met kelder kunt laten bouwen, en er wordt idd normaalgesproken op een betonplaat gebouwd. Dus dan kom je er moeilijk onder. Mijn eigenlijke vraag is of er iemand onder ons/jullie ervaring heeft met zo'n huis. Dus voor- en nadelen. Daarnaast verbaast het me dat je voor de prijs van een conventionele woning geen prefab kan neerzetten. Prefab is toch goedkoper, of kan een Nederlandse aannemer een conventioneel huis neerzetten sleutelklaar voor iets meer dan een ton?

MVeldhuis

2 onder 1 kap is vanaf 120k meen ik en vrijstaand vanaf 140k ofzo voor conventionele bouw bij nederlandse aannemer.

Voor prefab bij een duitser ging ik richting 160k voor 2 onder 1 kap.

daytonawim

Ik denk dat je ook even naar de oppervlakte van een huis moet kijken, die duitsers bouwen meen ik wat ruimer dan de
nederlanders.

pwassink

En Huf dan ?

http://www.huf-haus.com/en/home.html

Leek me hele degelijke bouw , is zelfs een how-its-made filmpje van als ik het goed heb ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

MVeldhuis

Citaat van: pwassink op 07-03-2012 00:03:47
En Huf dan ?

Leek me hele degelijke bouw , is zelfs een how-its-made filmpje van als ik het goed heb ..

Heb je daar een prijsindicatie van peter?

WYD

Duitse bouw is niets mis mee, duitse bouw in Nederland wel. Ze gebruiken vaak andere standaarden en materialen, wat verbouwen onmogelijk maakt. Bij m'n broer even de waterleiding anders leggen, vanwege een stoomcabine. De meeste tijd gaat 'm zitten in het vinden van de juiste koppelstukken voor de kunststof waterleiding, de rest was zo gedaan.
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

Tjalling

Ik heb best wel vel ervaring in houtskelet bouw. deze manier van bouwen heeft mijn voorkeur boven traditioneel
laat mij maar gek zijn,dat bevalt me hardstikke goed

viking_in_shorts

Citaat van: WYD op 07-03-2012 00:07:19
Duitse bouw is niets mis mee, duitse bouw in Nederland wel. Ze gebruiken vaak andere standaarden en materialen, wat verbouwen onmogelijk maakt. Bij m'n broer even de waterleiding anders leggen, vanwege een stoomcabine. De meeste tijd gaat 'm zitten in het vinden van de juiste koppelstukken voor de kunststof waterleiding, de rest was zo gedaan.

Precies - in Nederland duitsland bouw je een muur met een gat erin. In dat gat hang je een raam en de overgebleven gaatjes vul je weer op met steentjes. In Duitsland nederland bouw je een (tijdelijk) frame met een raam op de goeie plek en vervolgens metsel je daar een muur omheen. Het werkt alletwee met prima eindresultaat, maar je moet niet een Nederlandse metselaar in de Duitse bouw zetten zonder dat duidelijk vooraf duidelijk te maken.

<edit>het was nét andersom

)()()sT

Dus niet. In Nederland worden de kozijnen gesteld en er omheen gemetseld. In  het buitenland bouwen ze muren met een gat waar later het kozijn in geplaatst wordt ;)

Broabander

En Huf dan ?

En heb ik een keer langs zien komen op 'De grote verbouwing' op SBS6. Engels stel dat zo'n huis had gekocht & laten bouwen.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

UserID6342

Citaat van: )()()sT op 07-03-2012 09:12:45
Dus niet. In Nederland worden de kozijnen gesteld en er omheen gemetseld. In  het buitenland bouwen ze muren met een gat waar later het kozijn in geplaatst wordt ;)
Klopt helemaal.  In Nederland zit het dan het kozijn dmv de ankers ook meer aangesloten aan de gemetselde muur, terwijl in Dld heel veel tochtstrippen worden gebruikt bij het plaatsen van de kozijnen (achteraf).  Werkt overigens ook prima hoor.

Marc O.

Citaat van: Broabander op 07-03-2012 09:53:59
En Huf dan ?

En heb ik een keer langs zien komen op 'De grote verbouwing' op SBS6. Engels stel dat zo'n huis had gekocht & laten bouwen.

Klopt, zag er verschrikkelijk fraai uit en de bouw werd minutieus gepland en uitgevoerd.
...The Nile isn't just a river in Africa...

reneetje

Citaat van: )()()sT op 07-03-2012 09:12:45

Stel kozijnen (dus een muur met een gat erin) worden meestal gebruikt met kunstof/alu kozijnen , dat gebeurt zowel in Nederland als in Duitsland. Het komt ook met houten kozijnen voor , maar meestal in grotere oplage .
Traditionele houten kozijnen die stel je eerst , daarna metsel je het binnen en buiten blad er omheen , ook dat gebeurt zowel in Nederland als in Duitsland.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

FLA

Het bedrijf waar ik werk (LINK) levert door heel Nederland prefab houtskeletbouw. Wij zitten zowel in seriematige woningbouw als in enkele woningen, met name in de high-end markt, om een idee te geven van de kwaliteit. Bijvoorbeeld geen gipsrommel maar fermacell. Qua isolatiewaarde is werkelijk alles mogelijk tot Rc 10,0.

pwassink

Citaat van: Marc O. op 07-03-2012 11:06:18
Citaat van: Broabander op 07-03-2012 09:53:59
En Huf dan ?

Klopt, zag er verschrikkelijk fraai uit en de bouw werd minutieus gepland en uitgevoerd.

K heb wel het idee dat het een paar knaken kost, maar de beelden van fabricage en montage en met name de nauwkeurigheid van al die acties bleef me bij ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂