accu

Gestart door mike850rijder, 20-01-2012 18:12:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mike850rijder

Beste mede forumers, de accu van mijn 850 heeft de geest gegeven. Heeft iemand in de omgeving van Gooi en vechtstreek er nog eentje in goede conditie staan voor mij.
Ik hoor het graag. De groeten van Mike.

TonV70R

Gewoon een nieuwe erin met de winter (??) in aantocht.
Kosten vallen wel mee, heb ergens op het forum gelezen dat het iets van 120 euro was voor een goede accu.
Een gebruikte welke er al even staat is ook altijd maar afwachten wat het is.
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

mike850rijder

Citaat van: ruubje op 20-01-2012 18:26:26
Ik heb een 'originele' volvo accu (varta dus)

70A / 800 AH ofzo?
Eigenlijk een (lichte) diesel accu

76 euro...

Oftewel, haal morgen een nieuwe!
Ja, ik was bij de Halfords en daar was de accu 125,- euro. Waar heb jij hem dan gekocht?

hendrik75

een tweede hands accu ??? ???

Zijn er geen nieuwe meer te koop?

cas

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

RRRRR_Ramon

Gewoon even naar Buitenweg (Volvo dealer Baarn) en daar een nieuwe kopen. De Volvo dealers zijn in veel dingen aan de prijs maar met accu's zijn ze scherp. Op zaterdagmorgen is het magazijn ook open dacht ik.

Succes!
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

petrolhead

Is wel een 1/6 investering van de waarde van z'n Volvo waarschijnlijk.

cas

komt wat onaardig over mike, ik las nu net ook dat je 20 bent, maar sommige dingen moet je gewoon niet tweedehands doen  ;)  dus als je onstekings problemen hebt, geen tweedehands bougiekabels rotor en kap enzo  ;D   
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

MVeldhuis

Waarom zou je er geen 2e hands accu in kunnen knuppen? Ergste dat je kan gebeuren is dat je nogmaals ergens met een lege accu staat. Ik vind juist dat dat in het kader van de bezuiniging helemaal niet zo'n slecht plan is.

cas

Citaat van: MVeldhuis op 20-01-2012 19:21:04
Waarom zou je er geen 2e hands accu in kunnen knuppen? Ergste dat je kan gebeuren is dat je nogmaals ergens met een lege accu staat. Ik vind juist dat dat in het kader van de bezuiniging helemaal niet zo'n slecht plan is.


Zo kan je het ook bekijken..... misschien kwam ik wat te "dwingend" over. Wel even rekening houden als het over een maand weer gebeurd, en je dan niet zegt, ik heb er net een andere accu in gezet. ( lees andere toen nog net niet rotte)

Excuus.  :angel:
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

mike850rijder

Bedankt voor de reakties. Ga morgen wel ff naar BUitenweg. De auto is daar ook gekocht. De achterliggende gedachte is : er worden reglmatig auto's gedemonteerd, waarvan de spullen hier aangeboden worden. Mijn hoop is dat er dan een redelijke (recente) accu uitkomt.

Midicijnman

Ik heb twee weken terug voor mijn hobby-cabrio een accu gescoord bij de sloop. 25 euro voor een bijna nieuwe accu. Werkt als een speer...  :eusa_dance:

beunmaat

Bij de volvo dealer in Goes is er een winter actie. Alle accu's met 20% korting, vorige dus een accu gescoord voor 85 euri.
Misschien is deze actie ook bij andere dealers?

Henk855

Waarom geen gebruikte van de sloop? Kocht voor mijn camper een 120 Ampère accu op de sloop voor 35 euro. Er werd netjes een accu tester op gezet en de accu was gewoon goed ook onder hoge belasting. Een nieuwe had rond de 200 euro gekost, voor het prijsverschil kan je weer andere leuke dingen doen.

Ik zeg niet dat je alles op de sloop moet gaan halen maar sommige met dingen kan het best.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Midicijnman

Citaat van: sjors855 op 21-01-2012 10:43:16
Waarom geen gebruikte van de sloop? Kocht voor mijn camper een 120 Ampère accu op de sloop voor 35 euro. Er werd netjes een accu tester op gezet en de accu was gewoon goed ook onder hoge belasting. Een nieuwe had rond de 200 euro gekost, voor het prijsverschil kan je weer andere leuke dingen doen.

Ik zeg niet dat je alles op de sloop moet gaan halen maar sommige met dingen kan het best.

Ik rust mijn koffer...