ervaring met branstofdruk verhogen?

Gestart door jackjozef, 21-01-2012 20:47:18

Vorige topic - Volgende topic

jackjozef

voor mijn 850 2000cc 20klepper (geen turbo), wil ik graag een aparte brandstofdruk regelaar aankopen.
ééntje met bijhorende meetklok om precies te weten op welke druk ik dan zit in de rail.
wie heeft ervaring met deze niet-turbo motor en weet ongeveer hoeveel druk haalbaar is met de standaard (oranje/geel achtige) injectoren.
De originele druk ligt ongeveer op 3bar, maar ik wil dit verhogen om meer benzine inspuiting te verkrijgen. Uiteraard heb ik pas geniet van de hogere druk bij volgas geven, omdat de computer dan de lambda-waarde niet meer berekent.
Hoeveel druk kan technisch en heeft er iemand ervaring met een lambda-meetkastje om de verhouding benzine-lucht in de gaten te houden zodat ik daarop de druk kan afstellen ?
En wat dan met het vacuumslangetje dat op de standaard brandstofdrukregelaar zit ? Kan ik dit slangetje zomaar afdoppen ?
Wie heeft ervaring...

ulkeman

dat gaat echt niet werken......

wil je meer vermogen koop een turbo auto.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

jackjozef

kan je ook zeggen waarom dit niet zou kunnen werken ?
wordt nogthans veel toegepast bij benzinewagens met injectie...

ulkeman

Citaat van: jackjozef op 21-01-2012 20:52:26
kan je ook zeggen waarom dit niet zou kunnen werken ?
wordt nogthans veel toegepast bij benzinewagens met injectie...

je ecu regelt alles bij.

afdeling dalfsen

arjenT5R

Retour een beetje knijpen of een externe brandstof druk regelaar toepassen
retour afdoppen kan ook zeikt alles zo je blok in helemaal super  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

jackjozef

inderdaad dit wordt bijgeregeld door de computer, maar niet bij vollast, dan telt de lambdasonde niet meer mee en kan er maximaal worden ingespoten.  Bij hogere druk en evenlange openingstijd van de injector komt er zo meer benzine in de motor.
Alleen de functie van de vacuumaansluiting, daar weet ik niet precies de werking en mogelijke storing van. Verder zie ik er geen probleem in.

arjenT5R

dan zou ik me toch maar eens wat meer gaan verdiepen in de techniek
niet alleen die van de 850 maar gewoon auto's in het algemeen.
Als ik het zo lees snap je er nog geen snars van

compressie verhogen ga je ook met de slijptol doen zeker?

jackjozef

ik spreek nu juist van een externe brandstofdrukregelaar (met meetklok). waarschijnlijk heb je het niet goed begrepen. Er zijn er in de handel die zelfs tot 8bar toelaten, maar ik denk ergens met 4bar al winst te behalen. Uiteraard moet ik via meting verhouding lucht/benzine de druk afstellen zodat hij ook weer niet te rijk staat bij volllast.   Of ben ik verkeerd?

jackjozef

compressie verhogen is niet echt een probleem, alleen de ervaring met de volvo motoren ontbreekt. Ik gebruik geen slijptol daarvoor. Je hoeft me niet te beoordelen over mijn kennis van techniek, daar dient dit forum niet voor. Misschien heb je een hoge dunk van jezelf?

ulkeman

ik weet 100% zeker en durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat arjen meer verstand heeft dan jij :D

afdeling dalfsen

arjenT5R

;D

wat wil je dan winnen met die hogere brandstofdruk jongen?
Loopt ie nu te arm dan? Als je meer brandstof wilt moet je toch ook meer lucht hebben om het te verbranden
anders ga je alleen maar meer verbruiken ;)

jackjozef

inderdaad, luchtfilter en uitlaat wordt bezien (lees geoptimaliseerd), anders heeft het geen zin natuurlijk.

ulkeman

Citaat van: jackjozef op 21-01-2012 21:14:12
inderdaad, luchtfilter en uitlaat wordt bezien (lees geoptimaliseerd), anders heeft het geen zin natuurlijk.

en hoe was je dat van plan dan?
weet niet of je uberhaupt al is onder de motorkap gekeken hebt?

afdeling dalfsen

pwassink

Citaat van: jackjozef op 21-01-2012 21:14:12

Ik voorzie een Ram-air intake en een "investering" in heleboel spulleboel die je nog geen serieus paard oplevert,
wel een motivatie of smoes naar de wederhelft voor veelteveel geld te gaan steken in voornamelijk blauw en vaak glimmende goodies ..  :evil:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

jackjozef

Soms veel kritiek, maar het delen van ervaringen, en probeersels van anderen daar ben ik echter blijer mee. Als iets niet kan of te weinig opbrengt dan hoor ik dat graag, met daarbij ook waarom dat dan zo is.