ervaring met branstofdruk verhogen?

Gestart door jackjozef, 21-01-2012 20:47:18

Vorige topic - Volgende topic

ulkeman

Citaat van: jackjozef op 21-01-2012 21:23:39
Soms veel kritiek, maar het delen van ervaringen, en probeersels van anderen daar ben ik echter blijer mee. Als iets niet kan of te weinig opbrengt dan hoor ik dat graag, met daarbij ook waarom dat dan zo is.

lees je wel alles ?
er is toch gezegt dat het niet werkt.
je bent echt niet de eerste hoor.
wil je vermogen zul je naar een turbo moeten.

er bestaan wel kits voor een non turbo dat je een turbo monteert.
alleen zo haal je er vermogen uit.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

peteRRR

Wat een onzin dat je een turbo moet kopen om vermogen uit je blok te krijgen,zonder turbo kan je ook gewoon tunen hoor.

Is dit trouwens niks voor jackjozef http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,30565.0.html

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

pwassink

Citaat van: jackjozef op 21-01-2012 21:23:39
Soms veel kritiek, maar het delen van ervaringen, en probeersels van anderen daar ben ik echter blijer mee. Als iets niet kan of te weinig opbrengt dan hoor ik dat graag, met daarbij ook waarom dat dan zo is.

Soms en dat meen ik werkelijk heeft het wel zin om je eens wat verder te verdiepen in dit uiterst informatieve forum.
er is en dat meen ik werkelijk al zovaak gepoogd om datgeen waar jij van denkt het totaal aantal paarden middels een glimding en een lampekap te kunnen gaan verdubbelen ..

En geloof me, al die verwijzingen hierboven zijn eigenlijk hints, en dan was ik nog vrij subtiel.  :eusa_whistle:

Lees eens rustig een poosje rond in de diverse tuningsrubrieken en neem ook bovenstaande "hints" in acht.

Moraal van dit verhaal:  zoek, vind, leer en lees je eens in, staat meeer dan voldoende info hier.
ben heel benieuwd of je dan in alle redelijkheid nog denkt wederom het wiel te gaan herontwikkelen.

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

arjenT5R

Nuja waarom 10 duizenden in een NA blok stoppen als je voor nog geen rooie al een compleet turbo blokje heb toch

enneh dikke plus een voor peet natuurlijk  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

ulkeman

Citaat van: peteRRR op 21-01-2012 21:28:52
Wat een onzin dat je een turbo moet kopen om vermogen uit je blok te krijgen,zonder turbo kan je ook gewoon tunen hoor.

Is dit trouwens niks voor jackjozef http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,30565.0.html

Groet.

dat kan niet op een 10v en je haalt er geen extra pk's uit  ;)
dus kortom het is geen zeuren. je haalt er gewoon niet meer vermogen uit.

afdeling dalfsen

peteRRR

Citaat van: ulkeman op 21-01-2012 21:32:27

Groet.

Als je de hardware kan aanpassen samen met de software kan je gewoon tunen met of zonder turbo.

Groet.

jackjozef

Deze aanpassing die ik wou doen, is voor een 2000cc 20klepper. (en ja ik heb ook nog een 10klepper)
Als iets niet zou werken of zoals ik begrijp het niet de moeite is, dan hoor ik graag daarbij waarom dat dan precies niet werkt.  (wat technisch eigenlijk het probleem zou zijn)  En veel lezen op dit forum deed ik al, maar hierover vind ik weining concrete info..  of misschien dan juist op een plaats waar ik dit niet heb gezien..
Verder vind ik dit forum heel waardevol.

ulkeman

Citaat van: peteRRR op 21-01-2012 21:35:45
Citaat van: ulkeman op 21-01-2012 21:32:27

Groet.

Als je de hardware kan aanpassen samen met de software kan je gewoon tunen met of zonder turbo.

Groet.

ja dat kan.

maar je stop er duizenden euro's in voor een paar pk.
lijkt me niet dat je dit wilt/ er voor over hebt.

afdeling dalfsen

petrolhead

Wat hebben ze destijds gedaan met 850 BTCC racewagen blok. Die had ook geen turbo maar wel rond de 300pk. Of zit ik helemaal fout

Misha

Toch is er nog niemand geweest die zijn vraag kan beantwoorden.
Allerlei meningen en oordelen te over, maar gewoon een direkt antwoord op een direkte vraag ontbreekt.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Taranis

O gij grote Misha, geeft u ons toch thans het langverwachte antwoord!!

JeffreyC

Ik zou, persoonlijke mening naar aanleiding van een eigen probeersel zullen we maar zeggen, geen geld steken in een ongeblazen auto om er meer pk's uit te halen.
Tenzij je het complete blok wil gaan aanpassen, en dan praat ik over onderblok, krukas, drijfstangen, zuigers, vliegwiel, koppeling, nokkenassen, cilinderkop, kleppen, klep veren, in en uitlaat-spruitstuk en de ecu enz.
En dan nog is het aantal pk's dat je eruit haalt nog minimaal t.o.v. een turboblok.
Niet verkeerd bedoelt maar met de kleine aanpassingen die je wil doen haal je zo weinig extra vermogen dat het eigenlijk geen nut heeft zeker in combinatie met een Volvo. Laten we eerlijk zijn, het zijn niet de lichtste auto's.
Ik heb zelf een keer een CRX ( ongeveer 900kg ) gehad en daar heb ik een ander uitlaatspruitstuk op gezet en het vliegwiel laten afdraaien, ik merkte bij die auto wel verschil maar het was niet echt geweldig.
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

peteRRR

Citaat van: Misha op 21-01-2012 21:43:42
Toch is er nog niemand geweest die zijn vraag kan beantwoorden.
Allerlei meningen en oordelen te over, maar gewoon een direkt antwoord op een direkte vraag ontbreekt.

Er wordt hier gewoon gelijk gedacht dat jozef niets te investeren heeft en niet de nodige moeite wil doen om z,n doel wil bereiken,
de zaag wordt er gelijk maar weer ingezet in de vorm van een turbo en nee het is onmogelijk allemaal.

Als hij de brandstofdruk omhoog gooit en de inlaat aanpast en evt een uitlaat en dan de software krijg aan te passen kan die toch gewoon vooruit met de geit.
Misschien is tie wel gewoon tevreden met de bezigheid en een aantal pk,s

Groet.

mehn

Citaat van: petrolhead op 21-01-2012 21:41:43
Wat hebben ze destijds gedaan met 850 BTCC racewagen blok. Die had ook geen turbo maar wel rond de 300pk. Of zit ik helemaal fout

Nee dit is juist. Die motor loopt alleen geen 300.000 km ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: