luck/unlock werkt niet?

Gestart door blauweroffel, 19-01-2012 14:49:37

Vorige topic - Volgende topic

blauweroffel

Ho,

Ik heb vanmiddag een originele lock/unlock gemonteerd. Niet moeilijk, kastje rechts naast handschoenenkastje gemonteerd, stekker hing al klaar. (ik heb mij aan de originele inbouwinstructie gehouden)
Stekker erin, alles weer terugmonteren en.........hij doet t niet ??? :eusa_wall:
IK heb ertwee AB's bij (met twee grijs/witte knopjes naast elkaar) kan drukken wat ik wil, maar het werkt niet.
(batterijen moeten nog goed zijn, een AB ziet er zeeeer ongebruikt uit)
Iemand idee of ik iets vergeten ben?

BR

BBS

Toch maar even een nieuw batterijtje plaatsen?
Die krengen lopen ook leeg, en ik heb zelf ook zo'n ding geplaatst in de vorige 854. AB is toch gevoelig voor de batterijen. (CR2032)

Action =>10 voor 2€
Volvoloos....

blauweroffel

Je hebt wel gelijk natuurlijk, ga ze halen.
Ik heb het gekocht van volvi, en heb m al gevraagd of tie het nog deed, toen hij het uit z n850 heeft gehaald

edit: In mn blog vraagt mehn of ik het relais wel erin heb zitten, ik ga ff verder in mn blog

BR

blauweroffel

Citaat van: BBS op 19-01-2012 14:58:17
Die krengen lopen ook leeg, en ik heb zelf ook zo'n ding geplaatst in de vorige 854. AB is toch gevoelig voor de batterijen. (CR2032)

Action =>10 voor 2€

Batterij in de AB: CR2025 en de action had die niet... :eusa_wall:

BR

sven0503

heb je 't als set gekocht lees ik ?

Relais 205/206 zou voldoende moeten zijn voor lock/unlock zonder verdere alarm functies e.d.

En heb je ze aan elkaar aangeleerd?

- 5x (soms 10) op contact stand 2 zetten in 10 seconden.
- Na de 5x keer op contact laten staan en op een van de knoppen van de AB drukken.
- sleutel van het contact en eruit.

Dan zou 't moeten werken.

Zorg wel even dat de deuren dicht zitten.

Ik heb ook lang lopen stoeien maar ook niet voor elkaar gekregen omdat de zender en ontvanger geen vriendjes met elkaar wilde worden.
Dus ik gooi er nu maar gewoon een spy setje in.

BBS

Citaat van: blauweroffel op 19-01-2012 18:47:50
Citaat van: BBS op 19-01-2012 14:58:17

Action =>10 voor 2€

Batterij in de AB: CR2025 en de action had die niet... :eusa_wall:

BR

K*T, verkeerde idd.
2032 is voor een andere batterij vretende AB..... :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:
Volvoloos....

blauweroffel

Ik heb relais 205/206 er dus niet inzitten en bij Elferink ontbrak deze bij alle sloopvolvo's.
Ik had het nummer wat op de zijkant staat niet bij me, dus Elferink kon me niet helpen (magazijn...)
Inmiddels weet ik het nummer, maar volvi stuurt mij het relais over 3 weken op.

Hou jullie op de hoogte

BR

sven0503

Citaat van: blauweroffel op 21-01-2012 22:01:09
Ik heb relais 205/206 er dus niet inzitten en bij Elferink ontbrak deze bij alle sloopvolvo's.
Ik had het nummer wat op de zijkant staat niet bij me, dus Elferink kon me niet helpen (magazijn...)
Inmiddels weet ik het nummer, maar volvi stuurt mij het relais over 3 weken op.

Hou jullie op de hoogte

BR

elferink heeft ze binnen liggen.
Heb er zelf vorige week nog 1 opgehaald voor volgens mij 15 euro.

kan 't nummer nog wel ff checken voor je als je wil.

Edit: 6849364 dit relais nummer zou moeten werken.

overigens ga ik er wel een spy set inbouwen omdat ik dus niet de juiste ontvanger + zender bij elkaar kan vinden.

blauweroffel

Ik heb nu het volgende gedaan:
twee motoren en relais op de kop getikt.

Vandaag weer in het vooronder gekropen terwijl ik dacht "hoe moet ie er nou precies in"? Ik kijk nog eens goed en wat blijkt.......het relais zit er al  :eusa_wall: Niet goed gekeken dus.
Dus ik ga de stekker verbinding in het kastje chekken: dashboardkastje eruit: stekker zit er goed in. Batterijen AB ook vernieuwd, maar er gebeurt niets als ik op de knop van de AB druk.

Ik kijk nog eens goed in het dashvooronder en zie op de kachelmotor een autoalarmkastje van Garmin liggen (5060T). Dit zal te maken hebben met de startonderbreker? Is dat dereden dat het lock/unlock systeem niet doet?

Nou, nu geen tijd meer en doe het binnenwerk van het dashboardkastje er weer in en vergeet de beugeltjes door de uitsparing te halen met als resultaat dat het binnenwerk beschadigd is....... :eusa_wall: :eusa_wall:

foto's: hier het garmin kastje:

het beschadigde ninnenwerk,  :eusa_wall: