WEER TERUG: Weer een S70 ;-)

Gestart door Matthieu123, 24-01-2012 15:39:29

Vorige topic - Volgende topic

Matthieu123

Citaat van: Taranis op 04-04-2012 14:22:54
Netjes! En dan een ringtank of een staande tank achter de achterbank?
Een ringtank van 61 liter. Met iets verhoogde vloer dus. Een grotere actieradius is ook prettig, alleen ik vind het prettiger om af en toe ook grote zooi mee te nemen. Daarom dus een ringtank ipv cilinder.
Ik kijk er nu al naar uit om af te rekenen bij de pomp  ;D

Citaat van: )()()sT op 04-04-2012 14:23:44
Citaat van: Matthieu123 op 01-04-2012 22:39:36
http://oi43.tinypic.com/34fdzle.jpg

Mooie wagen zo! Maarre.... hij staat best hoog ???

Tnx Joost.. ja ik betwijfel of het wel 4cm verlaging is. Hij staat wel beduidend lager, maar misschien vertekent de foto iets ofzo.
Wellicht een keer vergelijken?

)()()sT

Ja, je kunt er geen pijl op trekken. Mijn 855 heb ik toentertijd ook verlaagd en in het begin stond ie ook nog niet zo laag, maar is wel ingezakt.

Vlak na montage:

Twee jaar later:

Dit is de V70:

Vergelijken kan altijd natuurlijk :D

Matthieu123

Als ik een keer in Limboland moet werken tot laat kom ik wel 's een keer langs. Het scheelt natuurlijk ook dat ik maar met 16 inch rijd.. en ook (zoals t hoort) 205/50 er op.

Maar als ik zo kijk scheelt het niet heel veel toch ???

En dit zijn ook geen nieuwe veren.. als het goed is toch al zo'n 30dkm oud.

Matthieu123

Zo.. afgelopen weekend de glazen van de koplampen eens gewassen.. toen bleek dat de reflector rechts wel heel erg slecht was. Nu had ik vorige week gelijk al een andere koplamp gescoord. Daar was het glas minder van, maar de reflector nog wel prima. Die dus overgezet. Het lichtbeeld is nog niet top, maar ik zie gelukkig al een stuk meer!

De planning is toch om een paar heldere projectorlampen er op te zetten. En dan gelijk met xenon. Maar dat komt wel als de LPI installatie er in zit.

En vanochtend hebben ze bij carglass netjes de voorruit vervangen. Er was toch een barst ingekomen vanuit een sterrertje. Kijkt toch een stuk fijner  8)

Matthieu123

Gisteren heb ik het het rubber van de bovenste motorsteun vervangen door een iPd exemplaar. En vandaag heb ik de wagen weer eens grondig gewassen. En daarna behandeld met meguiars polish en was. Hij staat er nu erg netjes bij! Ook gelijk onder de kap gepoetst en het interieur nog een keer gereinigd en met wat febreze gespoten. Heel soms had ik namelijk toch nog wat last van een rooklucht in de auto. Ik ben benieud of het nu wegblijft.

Volgende week nog even een nieuw bumperroostertje en dan even niks doen tot de lpi installatie er in ligt...hopelijk gaat dat me lukken.

Taranis

Ik kende dat Febreze niet... werkt dat goed?

elianmars

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Taranis

Dat moet ik ook eens proberen dan, misschien werkt het beter dan Axe :D

UserID6342

Citaat van: Taranis op 14-04-2012 20:48:57
Was jij die gozer die zo meurde 2e paasdag ? :evil: ;D ;D

Taranis

Citaat van: Dirk342 op 14-04-2012 21:48:14
Citaat van: Taranis op 14-04-2012 20:48:57
Was jij die gozer die zo meurde 2e paasdag ? :evil: ;D ;D

Ik bedoelde iets anders ;)

Matthieu123

Citaat van: Taranis op 14-04-2012 20:42:17
Ik kende dat Febreze niet... werkt dat goed?

Haha leuke commercial. Ik hoop het over een paar dagen te kunnen zeggen..ik ruik nu nog heel erg de interieurreiniger namelijk..

Matthieu123

Zo.. Ik durf wel te zeggen dat de febreze wel werkt. Alleen de vieze lucht is er nog niet helemaal uit. Maar ok ben hier ook wel erg kritisch op, want anderen ruiken het niet meer.

Vandaag trok ik de deur open....en bleef staan. Deurvanger stuk dus.

Ik heb net bij skandix gelijk een nieuwe besteld. Gelijk ook maar de onderste motorsteun/baksteun mee besteld. Dan ook weer wat nieuwe atf er in gooien. Hopelijk gaat in dan nog iets soepeler schakelen.

Gisteren overigens een dagje naar Luxemburg geweest met de roffel. Echt geweldig nu. De wegligging is erg prettig en neutraal. Wel merk je in bochtjes omhoog dat je met een 10v te maken hebt. Maar desondanks erg veel lol gehad. Nu is het aftellen tot de 24e. Dan gaat ie naar Mesman.  :eusa_dance:

Matthieu123

De deurvanger bleek dus ook de ophanging te hebben gescheurd in de deur.. dat is inmiddels gelast, maar de deur knakt nog een klein beetje met de nieuwe deurvanger. De deur is nog niet goed afgesteld. Binnenkort even langs Dirk denk ik om daar eens naar te kijken.

De motorsteun bij de bak is ook vervangen en er zit weer 4 liter nieuwe ATF in de bak. Het schakelen gaat weer een stuk soepeler! Wel voel ik heel soms nog een 'kloenk'. De volgende ronde gaat er dus weer 4 liter nieuwe ATF in en vervang ik de steun aan de distributie zijde.

Daarnaast gisteren ook xenon ingebouwd. Helaas hadden die lullo's 8000k opgestuurd omdat 6000 er niet meer was. Toch maar ingebouwd en het resultaat valt reuze mee. Ik ben wel tevreden. Kwa lichtopbrengst een enorme verbetering en de hoeveelheid strooilicht valt ook mee. Voorlopig rijd ik hier nog wel even mee door.

Laatste ook het roostertje rechtsvoor vervangen in de bumper.. Alleen dat zag er niet uit. Een mooi zwart rooster rechts, en een grijs verweerde links. Ik was dus al van plan om die te vervangen. Waarschijnlijk dacht iemand anders dat ook, want een paar dagen later was het rooster links ineens weg. Terwijl het toch echt goed vast zat. :eusa_think:

Volgende project: Carkit, motorsteun distr.zijde, bougiekabels etc.

Foto's volgen nog.

Taranis

Je blijft lekker bezig aan dat ding zo ;D

Is 8000 niet heel erg blauw?