Pinnetje A 2

Gestart door gringo, 25-01-2012 11:20:04

Vorige topic - Volgende topic

gringo

Hoi, wie kan me vertellen waar ik dat ergens vind.
In ieder geval reeds bedankt. ???
Gringo.

jeroen74

Ik vermoed dat je diagnose pin A2 bedoelt. Onder de motorkap zit bij de rechter koplamp een kastje met een dekseltje en kabeltje. Kabeltje prik je in 1 van de gaatje die genummerd zijn van A1 tot A7 en B1 tot B5 (zover ik me kan herinneren). Je vindt er ook een knopje.

gringo

Citaat van: jeroen74 op 25-01-2012 11:55:24
Ik vermoed dat je diagnose pin A2 bedoelt. Onder de motorkap zit bij de rechter koplamp een kastje met een dekseltje en kabeltje. Kabeltje prik je in 1 van de gaatje die genummerd zijn van A1 tot A7 en B1 tot B5 (zover ik me kan herinneren). Je vindt er ook een knopje.
Het is van een 850 van 1995 jeroen 2000cc/10V zal nog eens kijken maar vond dat niet direct in ieder geval reeds bedankt.
Greets gringo

jeroen74

gringo

Citaat van: gringo op 25-01-2012 12:02:54
Citaat van: jeroen74 op 25-01-2012 11:55:24
Het is van een 850 van 1995 jeroen 2000cc/10V zal nog eens kijken maar vond dat niet direct in ieder geval reeds bedankt.
Greets gringo
Heel veel dank, maar vind het niet en nu herinner ik me dat laatst thuur me melde dat ik al met motor model 1996 zit ligt hem daar mischien aan dat het veranderd zou kunnen zijn?????? Gringo

Michaell

Niet alle 850 modellen hebben dit kastje.  

Die van mij bijvoorbeeld heeft dit kastje niet (850 bouwjaar 1996), en inplaats daarvan heb ik een grote OBDII connector binnen boven de pook zitten onder het munthoudertje.
Deze moet je uitlezen met een computer bij de garage, of door zelf een uitlees LEDje in elkaar te zetten kun je sommige dingen zelf uitlezen zonder deze computer (Check: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,54450.0.html ).

Het is dus mogelijk dat je deze niet hebt, maar een OBDII connector hebt ipv dit kastje.

Hij hoort als je hem hebt inderdaad achter je rechter koplamp te zitten, zoals de foto van Jeroen74 aangeeft.
Onder je koelvloeistof tankje zit een zwarte doos met de ECU erin. Aan deze doos zit (mogelijk) een klein zwart blokje. Dit is hem.