Het wel en wee van een XC en de Yankee T

Gestart door verron, 25-01-2012 17:41:08

Vorige topic - Volgende topic

Ewout Schalkwijk

Is de spanningsregelaar niet dat losse printje met de koolborstels eraan? Die heb ik twee jaar geleden op mijn dynamo vervangen. Was hier in NO c.a. 40 euro.
Denk ik NL dan rond de 25 euro.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

verron

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 30-10-2014 20:56:12
Is de spanningsregelaar niet dat losse printje met de koolborstels eraan? Die heb ik twee jaar geleden op mijn dynamo vervangen. Was hier in NO c.a. 40 euro.
Denk ik NL dan rond de 25 euro.

Ja klopt Ewout, ik was alleen iets meer kwijt, incl arbeidsloon........80 euro. Ik weet niet of dat prijsverschil te maken heeft met het type dynamo.
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

verron

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 30-10-2014 22:14:38
Ik had hem zelf gemonteerd. :P

Dat zou een optie geweest kunnen zijn maar nu is hij gelijk helemaal gecheckt en doorgemeten en weet ik 100% zeker dat hij goed is............................... Ik ken mn beperkingen  ;)

verron

Weet iemand waar ik een nieuwe set voor het 3e remlicht in de kofferbakspoiler kan bestellen? Bij de dealer is het nl niet meer te bestellen.................... :(

verron

Citaat van: verron op 05-11-2014 08:34:18
Weet iemand waar ik een nieuwe set voor het 3e remlicht in de kofferbakspoiler kan bestellen? Bij de dealer is het nl niet meer te bestellen.................... :(

Heb er al één gevonden, voor 3 tientjes weer klaar incl spoiler  ;D Dus als iemand nog een kofferklep spoiler zoekt zonder remlicht................ik heb er 1 liggen.

verron

De T5 loopt weer, maar of het van harte is dat betwijfel ik. Hij rookt, tikt kortom hij loopt gewoon niet lekker............... Ik hoor graag hoe jullie hem vinden lopen na een jaar stil gestaan te hebben.....

https://www.youtube.com/watch?v=mgJiHECHymc&feature=youtu.be

arjen850

Laat hem eerst eens warm worden, grote kans dat het tikken dan langzaam weggaat.

verron

Citaat van: arjen850 op 06-11-2014 18:42:37
Laat hem eerst eens warm worden, grote kans dat het tikken dan langzaam weggaat.

Ik kreeg het een beetje benauwd of de timing van de distributie nog wel goed zou staan.................

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

verron

Citaat van: grijzev70tdi op 06-11-2014 19:39:21
En heb je dat gecontroleerd?

Nee heb ik niet :-\
Hij staat ook niet bij huis helaas............ik heb hem onlangs bij de XC vervangen en daar stonden "fabrieksinstellingen" op, maar of dat bij de T% ook zo is weet ik eigenlijk niet..... :eusa_think:

arjen850

Zo op het filmpje klinkt het al droogstaande klep stoters.  En das heel gewoon voor een motor die een jaar niet heeft gelopen.

verron

Citaat van: arjen850 op 06-11-2014 22:17:50
Zo op het filmpje klinkt het al droogstaande klep stoters.  En das heel gewoon voor een motor die een jaar niet heeft gelopen.

Tot die conclusie was ik ook al gekomen (met de hulp van mijn vraagbaak)......................De motor heeft een paar maanden helemaal zonder olie gestaan tijdens de vervanging van alle pakkingen, ringen en keringen. Het advies is nu om hem gewoon met een verhoogt toerental (1200-1500 rpm) te laten draaien tot hij goed warm is (tot de koelvin inslaat) dan zal zeer waarschijnlijk alles weer normaal draaien en klinken. :angel:

V70R^2

Tikkende kleppen heb ik gehad kort na aanschaf van de R. Klonk heel anders, dit is waarschijnlijk het getik van lege stoters.

Kan goed zijn dat het een tijdje duurt eerdat die weer goed vol zitten, ze zullen wel erg leeg zijn. Oud en vies ook als het niet open is geweest, na de revisie bij mij duurde dat getik een minuutje of 2~3.

verron

Vandaag gingen er opnieuw allerlei controlelampjes branden, tw: ABS, Motor, Tracs (zit er niet op)...............
Aangezien er niets bijzonders te merken is vraag ik me af wat er aan de hand kan zijn, iemand een idee?