Van C70 naar 850

Gestart door rovelra, 25-01-2012 19:00:18

Vorige topic - Volgende topic

rovelra

Net proberen de spanning te meten op de connectors van de injectors.
Helaas heeft mijn (elcheapo) multimeter helemaal niks kunnen meten, zo snel zijn de pulsen.
Morgen maar eens injector vier met vijf wisselen ( kijken of injector stuk is of dat ie niet word aangestuurd)

rovelra

Ik heb wel nog een setje witten injectors liggen ! Kan ik deze ook gebruiken? (om te testen , zonder dat de motor in de soep loopt ?? Dit ivm aanpassen chip)

UserID6342

Citaat van: )()()sT op 18-03-2012 14:17:09
Inderdaad net even gekeken, er zaten geen foutcodes op A2, enkel op A3 (ABS).
Deze gereset en toen kwam en bleef 1-1-1 dus prima..... Niet helemaal dus, want nu brandt het ABS-lampje terwijl er geen codes zijn ???
Wat ook gek was, was dat ineens het lambdalampje ging branden terwijl toen we met de injectors bezig waren er niks gebeurde. Dit ging na een herstart wel weer uit, en nog steeds geen foutcodes terwijl ie dus wel rottig op 4 pitten loopt. Het was in ieder geval duidelijk dat de injector van cilinder 1 niet mee doet.
Is die massa van de ECU nog wel helemaal jofel ?  begin hier toch serieus aan te twijfelen als ik bovenstaand lees.

rovelra

Dirk, heb jij eventueel een layout van waar deze zitten ?

Ludo

Het lijkt me niet dat er iets mis is, met stroom of massa.
Op gas doet ie het wel, dat betekent dat er stroom op die stekker/injector staat.
Geef eens een tik op het onderbrekingsrelais, of die eens uitwisselen met die van Joost?.
Anders heb ik nog een liggen, mag je ook mee proberen.

rovelra

Citaat van: Ludo op 18-03-2012 17:45:30
Het lijkt me niet dat er iets mis is, met stroom of massa.
Op gas doet ie het wel, dat betekent dat er stroom op die stekker/injector staat.
Geef eens een tik op het onderbrekingsrelais, of die eens uitwisselen met die van Joost?.
Anders heb ik nog een liggen, mag je ook mee proberen.

Waar zit dat relais ?

Ludo

Als het goed is bij de bovenste motorsteun.
Er zit een groene sticker op met zwarte pijl.

Ludo

er zaten geen foutcodes op A2, enkel op A3 (ABS).
Deze gereset en toen kwam en bleef 1-1-1 dus prima..... Niet helemaal dus, want nu brandt het ABS-lampje terwijl er geen codes zijn ???

ABS lampje brand altijd na een reset, totdat het systeem de zelfdiagnose ondergaat (bij ±30km/u).

SirRutte

Staat heel gaaf die velgen zo! Mooie bandjes ook en niet duur, waar vind je ze voor die prijs?

)()()sT

Citaat van: Ludo op 18-03-2012 18:12:11
er zaten geen foutcodes op A2, enkel op A3 (ABS).

ABS lampje brand altijd na een reset, totdat het systeem de zelfdiagnose ondergaat (bij ±30km/u).

Dat dachten wij ook, maar na een rondje scheuren brandde ie nog ;D
Er staat misschien stroom op de injectors, maar wellicht is de injector zelf stuk?

UserID6342

Citaat van: rovelra op 18-03-2012 17:23:25
Bij een 850 zitten ze boven de startmotor op 1 of 2 bouten geschroeft en bij een x70 bij de rechterkoplamp.  Als je de ECUhouder helemaal uit elkaar pakt, tot aan het voetje waar de ECU ingeprikt word, moet je de dikste zwarte en bruine kabels hebben. (afhankelijk van wat voor uitvoering je hebt) Meestal zijn het een stuk of 4 a 5 kabels.  Deze afknippen, netjes nieuwe kabels eraan solderen met krimpkous (voorkeur zilversoldeer), en de vernieuwde kabels rechtstreeks naar de minpool leiden van de accu. Het wegwerken is een beetje afhankelijk van hoe je het zelf wilt.  Makkelijkste methode is om de kabels allemaal in een krimpkous te doen en dee over de radiateur heen te laten lopen.

rovelra

Citaat van: Ludo op 18-03-2012 17:51:47
Als het goed is bij de bovenste motorsteun.
Er zit een groene sticker op met zwarte pijl.

http://img62.imageshack.us/img62/5637/lpionderbreker2hn.jpg

Ludo , je bent de beste!!
Ik heb je advies opgevolgd.
Na een paar tikjes op het relais de auto gestart en lopen als een zonnetje ......
Kon het niet geloven  :eusa_doh:, goede proefrit gemaakt en blijft goed lopen  :eusa_dance:
Tijdens de proef rit paar keer uit gezet en opnieuw gestart , PERFEKT

Dus Ludo bedankt voor de goede tip!! :eusa_clap:

Kan ik dit relais doorsolderen of moet ik deze gelijk vervangen ?

rovelra

Citaat van: Dirk342 op 18-03-2012 19:18:10
Citaat van: rovelra op 18-03-2012 17:23:25
Bij een 850 zitten ze boven de startmotor op 1 of 2 bouten geschroeft en bij een x70 bij de rechterkoplamp.  Als je de ECUhouder helemaal uit elkaar pakt, tot aan het voetje waar de ECU ingeprikt word, moet je de dikste zwarte en bruine kabels hebben. (afhankelijk van wat voor uitvoering je hebt) Meestal zijn het een stuk of 4 a 5 kabels.  Deze afknippen, netjes nieuwe kabels eraan solderen met krimpkous (voorkeur zilversoldeer), en de vernieuwde kabels rechtstreeks naar de minpool leiden van de accu. Het wegwerken is een beetje afhankelijk van hoe je het zelf wilt.  Makkelijkste methode is om de kabels allemaal in een krimpkous te doen en dee over de radiateur heen te laten lopen.

Dirk , jij ook bedankt voor het meedenken.
Zal deze zowiezo eens vervangen voor verse kabels.

UserID6342

Heee tof dat het is opgelost joh ! Chapeau voor Ludo  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

rovelra

Citaat van: Dirk342 op 18-03-2012 19:33:49
Heee tof dat het is opgelost joh ! Chapeau voor Ludo  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Ja idd!!
Heel erg top dat middels dit forum binnen 24 uur een oplossing voor het probleem voorhanden is !

TOPPIE ;)

En dat op een ZONDAG  :eusa_whistle: