Goede conditie van motorsteun 9135178 is van essentieel belang!

Gestart door volvogeo, 26-01-2012 10:38:00

Vorige topic - Volgende topic

snix

Citaat van: -D©©©L- op 29-08-2012 10:15:52
Citaat van: M a r c op 29-08-2012 10:13:57
Citaat van: jwrtuning op 28-08-2012 20:28:51
Citaat van: snix op 28-08-2012 20:01:01
JA :D

http://www.snix.nl/volvo850forum/docs/850sub.jpg

Dank u!!

Let op:  er zijn verschillende kleurcoderingen....  een R moet de oranje codering hebben en geen witte of blauwe.

afwijkende kleurcodering met het zelfde partno ?
Ik zie hier maar een soort

Klik??

Wout309t

Deze steun is er in heel veel soorten. Inderdaad alleen zoeken op chassisnummer. Prijs voor mijn S70 was iets van 90€ zonder korting. OEM trouwens, zo te zien heeft ET ze goedkoper als imitatie.
2011 V70 2.0T R-Design MT

Henk855

Citaat van: Wout309t op 29-08-2012 10:42:15
Deze steun is er in heel veel soorten. Inderdaad alleen zoeken op chassisnummer. Prijs voor mijn S70 was iets van 90€ zonder korting. OEM trouwens, zo te zien heeft ET ze goedkoper als imitatie.

Imitatie bij Nordicar 38 euro dan heb je een steun van Meyle.
Origineel is 100 euro duurder.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Martijn_B

Dat is dus afhankelijk van je chasisnummer en welke versie je nodig hebt. Volvo werkt met meerdere versies, aftermarket werkt vaak maar met 1 versie ivm makkelijkere productie. Kijk ook maar naar de bovenste motorsteun, zelfde verhaal.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

jwrtuning

Helaas ...  :'(

Ik heb waarschijnlijk de verkeerde steun besteld. Maar bedankt voor de tip Marc!

Het kan dus zijn dat ik morgen 2 steunen moet afrekenen bij de dealer, en er 1tje over heb.
Dus... Mocht er iemand een steun nodig hebben? Ik zal hem in het advertentieboard plaatsen als ik hem niet retour kan doen.

snix

Citaat van: jwrtuning op 29-08-2012 15:15:16
Helaas ...  :'(

Ik heb waarschijnlijk de verkeerde steun besteld. Maar bedankt voor de tip Marc!

Het kan dus zijn dat ik morgen 2 steunen moet afrekenen bij de dealer, en er 1tje over heb.
Dus... Mocht er iemand een steun nodig hebben? Ik zal hem in het advertentieboard plaatsen als ik hem niet retour kan doen.
Het nummer klopt bij een chassisnummer van een t5r die ik heb gebruikt

Pieter1976

Citaat van: Henk855 op 29-08-2012 10:02:12
Citaat van: Pieter1976 op 29-08-2012 09:47:27
Dat klinkt goed! Mijn auto heeft ook veel last van gebonk de laatste tijd, soepel rijden wordt steeds lastiger. Ik probeer dit dan te compenseren door extra voorzichtig de koppeling te laten opkomen, maar lekker rijdt het niet. Ik ben op autogebied helaas ZEER A-technisch.....weet iemand wat het kost om deze steun te laten vervangen?

Waar kom je vandaan Pieter?
Steun vervangen is als het tegenzit een uur / anderhalf uur werk en als het mee zit een half uurtje.

Hallo Henk! Ik woon in Boskoop, tussen Gouda en Alphen aan den Rijn zeg maar. Ik vind het zeker niet erg om voor een goeie reparatie die niet te duur is een eindje om te rijden trouwens :D

stefanhuijser

Kapotte steun? Hoezo? ;D

Kon het blok er zo aftillen..

Gr. Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

jwrtuning

Gisteren had ik dus de steun met artikelnummer 9135178 besteld bij de dealer.
Marc attendeerde mij er op dat deze niet zomaar op elke 850 zou passen, en dat e.e.a afhankelijk is van het chassisnummer.

Daarop heb ik gelijk de dealer gebeld en aangegeven dat ik misschien de verkeerde steun had besteld. Vervolgens chassisnummer doorgegeven en het bleek inderdaad te kloppen: Ik moet een andere steun hebben. Deze zou hij dan alsnog bestellen.

Zojuist belde de dealer mij om te zeggen dat de steun binnen is. Maar .....
De steun die hij besteld heeft (artikelnummer mij onbekend) zou niet meer leverbaar zijn. En Volvo had alsnog de steun 9135178 geleverd. Daarbij zei hij dat deze steun wel zou moeten passen, en dat Volvo deze nu voortaan zou leveren voor de verschillende uitvoeringen (???)

Ik hoop maar dat het gaat passen! Heb er weinig vertrouwen in overigens nu blijkt dat er meerdere uitvoeringen zijn met ook verschillende kwaliteit/hardheid rubber, over de passing nog maar niet te spreken.

Wie weet hier meer van? Is er nu een universele steun gemaakt met behoud van het artikelnummer 9135178?

-D©©©L-

Op zich geen probleem.
De imitatie steunen die ET, naast de orginele en IPD versies, ook levert zijn"one size fits all".  De constructie van 9135178 is de jaren door ook al een paar keer aangepast.

Marc kan vast wel aangeven welke nummers je moet hebben voor de "R" steun en voor welke "R" versies deze dan geschikt is.

H_Rovers

@snix: bedankt voor het nummer.
Ik heb met De Beemd gebeld, ik heb het kenteken gegeven, op basis daarvan heeft ie drie nummers. Hij zegt dat hij over de telefoon niet weet welke het is, ik krijg een tekening en dan moet ik vergelijke. Kosten €167 ex btw. Hoop geld. De nummers die ik van hem kregen waren:
-9180961
-9480189
-9480191
(eerste nummer zie ik overigens niet in lijstje van snix)
Wat zijn de consequenties als ik een aftermarket ding van Brezan (ofzo) koop? Risico dat het niet past, of dat het niet prettig rijdt ivm verkeerd rubber? (of gewoon minder goeie kwaliteit; sneller stuk)

Edit: de tekening die ik kreeg is de tekening uit Vida, die snix ook heeft geplaatst. Gaat dus om Alter 1, ofwel Alter 2. Is dat niet uit chassisnummer oid op te maken?
Edit2: volgens mij is het chassisnummer 714070, welke van de twee 9480189 of 9480191 moet het dan zijn? Ik zie het verschil niet.

volvobug

Zoek voor distristeun op internet naar Lemforder, is volgens mij OEM leverancier voor deze steun. Op duitse sites worden ze aangeboden, bijv. Profiteile-direct.de. Heb ik hem zelf voor mijn type gekocht voor rond de 60 euro.
Denk dat kwaliteitsverschil vooral zit in het gebruikte rubber en verwerking ervan, dat dat gedurende langere tijd goed blijft.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

jwrtuning

Dit is de steun die ik gekregen heb (9135178):

Lijkt op de foto erg veel op die van ET voor een modeljaar '94
Maar volgens de dealer zou hij toch moeten passen. Zaterdag maar eens proberen.
Wel een duur ding trouwens, 193 euro incl. BTW  :o

Zul je zien als hij niet past dat ik hem niet mag retourneren ...  :-\

Ik zie trouwens nergens een kleur codering

snix

Citaat van: H_Rovers op 30-08-2012 16:20:38
@snix: bedankt voor het nummer.
Ik heb met De Beemd gebeld, ik heb het kenteken gegeven, op basis daarvan heeft ie drie nummers. Hij zegt dat hij over de telefoon niet weet welke het is, ik krijg een tekening en dan moet ik vergelijke. Kosten €167 ex btw. Hoop geld. De nummers die ik van hem kregen waren:
-9180961
-9480189
-9480191
(eerste nummer zie ik overigens niet in lijstje van snix)
Wat zijn de consequenties als ik een aftermarket ding van Brezan (ofzo) koop? Risico dat het niet past, of dat het niet prettig rijdt ivm verkeerd rubber? (of gewoon minder goeie kwaliteit; sneller stuk)

Edit: de tekening die ik kreeg is de tekening uit Vida, die snix ook heeft geplaatst. Gaat dus om Alter 1, ofwel Alter 2. Is dat niet uit chassisnummer oid op te maken?
Edit2: volgens mij is het chassisnummer 714070, welke van de twee 9480189 of 9480191 moet het dan zijn? Ik zie het verschil niet.
Eerste nummer (9180961) is niet goed. Dat is op 2de plaatje die ik heb gepost nr 12. Zit dus aan die steun gemonteerd. Kun je dus hergebruiken.

Voor het verhaal bij die andere twee nummer kan ik er niets uithalen wat het verschil moet zijn. Bij een S70 is er een duidelijk verschil wat je moet hebben De alter II versie (189) is voor een later model van de S70 zowel FC1 hoger ch nr en FC 2 ook een hoger ch nr. Bij de V70 zie ik echter geen verschillen in ch nrs. Ze hebben dus een versie Alter I en Alter II die beide kunnen vanaf een ch nr van 540001 (in die buurt). Heb naast Vida even de kolen opgestookt en Vadis even wat leven ingeblazen. Ook daarin staat dezelfde onlogica :-\ Ik zou voor de Ater II versie gaan omdat jij een later model van de V70 hebt (de 189) maar dat is puur buikgevoel. Wanneer je de onderdelen besteld laat het dan niet zo gebeuren als jwrtuning maar zorg dat zij er ook achter staan dat mocht hij niet goed zijn dat hij terug kan. Ik wil namelijk geen verantwoordelijkheid voor foutbesteld artikelen. Ik geef alleen de informatie die ik weet (of kan achterhalen).

:D