Goede conditie van motorsteun 9135178 is van essentieel belang!

Gestart door volvogeo, 26-01-2012 10:38:00

Vorige topic - Volgende topic

volvogeo

Hallo 850ers,

Jarenlang heb ik erg veel last gehad van een trillende (van stationair tot 2.000 t/min) en bonkende motor. Bij de APK keuringen (Volvo dealer) heb ik dit wel vaker aangegeven maar is er nooit een oplossing voor gevonden.

Onlangs was ik weer voor APK bij de Volvo dealer en een oplettende monteur zag onmiddellijk dat de motorsteun onder de distributie (Volvo nr. 9135178) helemaal gaar was. Over het vervangen van deze motorsteun is ongetwijfeld veel vaker op dit forum geschreven. Mijn intentie is echter om aan te geven hoe essentieel het is dat het gevulcaniseerde rubber in deze steun echt in topconditie moet zijn! Het rubber kan soms al een beetje zijn losgescheurd van de aluminiumdelen, met alle gevolgen van dien. Ik verwijt mijzelf natuurlijk wel dat ik nooit eens goed heb gekeken naar deze steun. Mijn "ongemak" heeft meer dan vijf jaar geduurd en is door het vervangen van deze steun (met productiedatum 1994) volledig verdwenen!! Ik heb weer een soepel rijdende 850 zonder vervelend getril en gedreun!

Het vervangen is overigens een fluitje van een cent. De steun zit met twee bouten (sleutelmaat "17") bovenop het subframe vast en met twee bouten aan de motor. Via het rechter voorscherm kan je er prima bij nadat je eerst twee plastic moeren hebt verwijderd en het binnenscherm weg hebt gevouwen. Zorg echter wel dat je zowel een gebogen als een platte ringsleutel "17" hebt en een compacte dop "17" voor op je torsiesleutel.

Succes!

Groet,
Geo
Groet,
volvogeo

henry classic v70

Citaat van: volvogeo op 26-01-2012 10:38:00
Mijn "ongemak" heeft meer dan vijf jaar geduurd en is door het vervangen van deze steun (met productiedatum 1994) volledig verdwenen!! !
Het vervangen is overigens een fluitje van een cent.

:o Soooooww, dat je dat zo lang hebt volgehouden...... :eusa_think:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

rogerV701998

LPGLE

jwrtuning

Even oude koeien uit de sloot halen  :P

Maar is dit artikelnummer ook de juiste voor mijn T-5R?

snix

H_Rovers

Zou je voor mij het onderdeelnummer voor zo'n steun voor een volvo v70 classic 2.4 20v uit 2000 kunnen opzoeken?  :angel:

snix

Citaat van: H_Rovers op 28-08-2012 20:03:23
Zou je voor mij het onderdeelnummer voor zo'n steun voor een volvo v70 classic 2.4 20v uit 2000 kunnen opzoeken?  :angel:
Zal hem erbij zetten. Morgen :)

Pieter1976

Dat klinkt goed! Mijn auto heeft ook veel last van gebonk de laatste tijd, soepel rijden wordt steeds lastiger. Ik probeer dit dan te compenseren door extra voorzichtig de koppeling te laten opkomen, maar lekker rijdt het niet. Ik ben op autogebied helaas ZEER A-technisch.....weet iemand wat het kost om deze steun te laten vervangen?

Henk855

Citaat van: Pieter1976 op 29-08-2012 09:47:27
Dat klinkt goed! Mijn auto heeft ook veel last van gebonk de laatste tijd, soepel rijden wordt steeds lastiger. Ik probeer dit dan te compenseren door extra voorzichtig de koppeling te laten opkomen, maar lekker rijdt het niet. Ik ben op autogebied helaas ZEER A-technisch.....weet iemand wat het kost om deze steun te laten vervangen?

Waar kom je vandaan Pieter?
Steun vervangen is als het tegenzit een uur / anderhalf uur werk en als het mee zit een half uurtje.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

M a r c

Citaat van: volvogeo op 26-01-2012 10:38:00
Ik verwijt mijzelf natuurlijk wel dat ik nooit eens goed heb gekeken naar deze steun. Mijn "ongemak" heeft meer dan vijf jaar geduurd en is door het vervangen van deze steun (met productiedatum 1994) volledig verdwenen!! Ik heb weer een soepel rijdende 850 zonder vervelend getril en gedreun!

Dat hoef jij jezelf niet te verwijten.... wel die Volvo-dealer die zoiets simpels niet gevonden kreeg....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

-D©©©L-

Citaat van: M a r c op 29-08-2012 10:13:57
Citaat van: jwrtuning op 28-08-2012 20:28:51
Citaat van: snix op 28-08-2012 20:01:01
JA :D

http://www.snix.nl/volvo850forum/docs/850sub.jpg

Dank u!!

Let op:  er zijn verschillende kleurcoderingen....  een R moet de oranje codering hebben en geen witte of blauwe.

afwijkende kleurcodering met het zelfde partno ?

snix

Citaat van: H_Rovers op 28-08-2012 20:03:23
Tadaa let op in dit geval speelt een chassis nummer een rol. Die heb ik niet van je ...