Nog een 850-rijder erbij

Gestart door Robzor85, 04-11-2013 15:17:10

Vorige topic - Volgende topic

Robzor85

Beste mede 850-liefhebbers (en anderen),

Sinds een maand ben ik in het bezit van een Volvo 850 2.5 20v estate, heb al diverse malen dankbaar gebruik gemaakt van de zoekfunctie hier en dacht zal me maar eens voorstellen. Mijn naam is Rob, kom uit Devente r mijn grootste hobby zijn auto's en het opknappen ervan. Het is eigenlijk mijn 1e Volvo, ben altijd hele basic auto's gewend geweest (hiervoor had ik een Vectra 1.8s van 1990 en een Renault 5) dus het rijdende woonkamer gevoel was behoorlijk aanwezig.

De vorige eigenaren hebben de auto 11 jaar gehad, altijd jaarlijks netjes o.h. gehad, 5 jaar geleden een nieuwe airco die elk jaar is gevuld en afgeperst en vorige jaar een nieuwe d-riem en motorsteun, dit jaar zelfs nog een nieuwe radiator. Ik hoop er zelf minstens 4 jaar mee te kunnen rijden, er staat nu 388.000 op de teller..

Echt mooi zag de auto er eerst niet uit, maar na heel wat poets- en opknapwerk is er een fraaie wagen uitgekomen. Wat ik verder al heb gedaan:

- deurvangers l + r vervangen
- klemmend raam verholpen
- gebroken koplamp vervangen (enkel het glas, hoezo duurzaam..)
- haperende stuurbekrachtiging verholpen door 2x door te spoelen met schone olie, en vervolgens met schone afgevuld. Meeste problemen zijn verholpen, alleen is hij in de middenstand nog wat vaagjes.. Misschien nog een keer spoelen..?
- gasveren achterklep vervangen.

Het is me behoorlijk meegevallen hoe makkelijk er aan de auto zelf te sleutelen valt; wat er verder nog op het programma staat:

- bekleding en hemeltje reinigen, hopelijk gaat ie niet hangen.. iemand ervaring mee?
- kapotte vloerbedekking vervangen, nieuwe ligt al klaar
- beschadigde achterbumper vervangen
- automaat olie een keer verversen misschien

Toen ik de auto net had

Hoe de auto er nu bijstaat

m.vr.gr. Rob

Died850

Mooie 850! lekker orgineel.

Heb zelf geen last van dat de hemel hangt, volgens mij komt dat niet vaak voor? Alleen hangt de bekleding los van de schuif voor het dakraam...
En je automaat olie verversen is zeker handig om te doen echt een verschil.

verder zie ik in die schuur nog meer mooi's staan(bmw 5?) of zijn die niet van jou?

Robzor85

Thanks! Ik ga hem ook zeker origineel houden.
Ik heb ook weinig hangende hemeltjes gezien, op die huif na inderdaad, de mijne is nogal smoezelig dus hopelijk overleeft het een sopje..

Die schuur is helaas niet van mij maar van een goede vriend van me, maar ik heb ook een sleutel en kan er altijd terecht om te klussen. Die BMW dat is een 7-serie van '87, ook helemaal origineel met wieldoppen zelfs (!) Daarachter staat nog een Lancia Thema, een Delta, een Saab 9000, Saab 900 Turbo, 2 jaguars en nog wat exotisch spul, goed gezelschap dus  ;D

grijzev70tdi

Thema  :D Leuk spul! Hebben er ook een gehad, maar een simple 8 klepper ;D Reed super
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Died850

Citaat van: Robzor85 op 04-11-2013 17:19:25
Thanks! Ik ga hem ook zeker origineel houden.
Ik heb ook weinig hangende hemeltjes gezien, op die huif na inderdaad, de mijne is nogal smoezelig dus hopelijk overleeft het een sopje..

Die schuur is helaas niet van mij maar van een goede vriend van me, maar ik heb ook een sleutel en kan er altijd terecht om te klussen. Die BMW dat is een 7-serie van '87, ook helemaal origineel met wieldoppen zelfs (!) Daarachter staat nog een Lancia Thema, een Delta, een Saab 9000, Saab 900 Turbo, 2 jaguars en nog wat exotisch spul, goed gezelschap dus  ;D

aha, zat al te twijfelen tussen een 5 of een 7 :P.
Maar wat een mooie verzameling zo bij elkaar!

olaf ovlov

welkom

Ik heb het kleine broertje de b5202s met ook een aw50-42le bak. En zo te zien de zelfde kleur (602).
De mijne heeft 297xxx gereden en ben de 2e eigenaar.

Heel veel plezier ermee

gr Olaf

Robzor85

@grijzev70tdi: 2 thema's zelfs, 1 is verkocht net. Beide turbo's en identiek aan mekaar, alleen de 1 had een iets lichtere tint beige alcantara interieur..

@Died850: zeker het is er goed vertoeven   :P

@Olaf: Bedankt, het is eigenlijk kleurcode 417-11, dus als iemand nog een mooie bumper heeft liggen...
Nette km-stand heeft de jouwe trouwens

m.vr.gr.

rooie roffel

welkom op de forum en een mooie orginele 855 mvg michael