Pietje Precies stelt zich voor!

Gestart door Pietje Precies, 08-05-2013 21:30:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

henry classic v70

Wielen eens onderling wisselen (van de N naar de classic) staat volgens mij best gaaf :D
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Pietje Precies

Inmiddels 13.000km met TN gereden sinds aankoop afgelopen mei en ben er nog steeds ontzettend blij mee! Behalve de tegenvaller van een set kapotte nivomats en wat gedoe met de LPG injectoren ivm slecht starten (wat nu nagenoeg perfect is na het vervangen van de bougies) geen gekke dingen mee gehad, tot gistermiddag! Afgelopen weekend heeft ze me een hoop gedoe bezorgd! Gisteren in Den Haag begon het gedonder: midden in de binnenstad sloeg ineens de motor af, en met geen mogelijkheid meer aan te krijgen! Bij het starten liep de motor 2 seconden en sloeg toen weer af, het viel me ook op dat de LED'jes van de LPG omschakelaar niet meer brandden! Stadswegenwacht erbij gehaald, en natuurlijk toen die man gearriveerd was, startte de motor in één keer alsof er niets aan de hand was! De beste man vond wel een gecorrodeerde zekering van het LPG gebeuren en heeft die vervangen, waarop ik de rest van alle zekeringen uit voorzorg vervangen heb! Vanochtend stond de Triumph Stag meeting op het programma, dus had TN opgehaald uit een verderop gelegen wijk en voor de deur neer gezet (rit van ±5 minuten), om binnen nog even wat te pakken. Daarna bij het starten weer niks! Gelukkig ging ik met m'n broer, dus vervoer was er! Bij thuiskomst de motor weer proberen te starten en ja hoor, geen enkel probleem! Even een ritje gemaakt, waarbij ze ineens weer afsloeg, om na 2 minuten rust weer vrolijk aan te slaan! Ben ermee thuis gekomen gelukkig, maar na het afzetten van de motor zat er geen leven meer in! Ook niet na een uur stil staan. Toen heb ik Koen gebeld en het hele verhaal aan hem voorgelegd, die gokte op het relais 103! Die had ik, bij het kopen van een reserve SC-805 gratis meegekregen van de verkoper en in de middenarmsteun gelegd, wat een geluk! Vanavond het relais vervangen en daarna starten en lopen zoals 't hoort! Flink stuk gereden, niet afgeslagen onderweg en bij thuiskomst ook weer gewoon starten na het afzetten! Direct de ANWB gebeld en het hele circus afgezegd voor morgen, had geregeld dat ze me morgen af zouden slepen naar Van Vliet, zodat ze daar de boel verder konden onderzoeken en repareren, maar dat is gelukkig niet meer nodig! Koen, nogmaals bedankt voor de gouden tip! Ben er ontzettend blij mee! :)

Voor de rest heb ik een 2e set Columba's gescoord en een set zeer goede Vredestein winterbanden in de maat 205/50/R16, die zitten er nu onder! Het is voor mij de eerste keer in de 41 jaar dat ik autorij dat ik winterbanden heb, ben erg benieuwd wat ze gaan doen in de sneeuw!
Daily: V70 2.5 handgeschakeld, bj 1998, Vialle LPi, 252.000km, Garnet Red Metallic, 16'' Columba's, beige volleer, roofrails, achterspoiler

Hobby: V70 2.0T automaat, bj 2007, 70.000km bij aanschaf, Magic Blue Pearl, 17'' Orestes, beige volleer, roofrails, achterspoiler

cornelis-b

Goed dat het start probleem verholpen is Rob en een reserve relais 103 hoort eigenlijk standaard in de console te liggen ;D ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

The Volvoboy

Dat dacht ik ook bij mezelf toen ik het verhaal van Rob hoorde aan de telefoon ;D Ik moet ook maar eens achter dat relais aan, toch wel makkelijk om bij je te hebben als je er mee kapt..
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

grijzev70tdi

Zou de gereedschapskist achterin leggen met die oude hokken  ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder