Andere Roffel

Gestart door wlaros, 28-01-2012 17:18:12

Vorige topic - Volgende topic

wlaros

Sinds vandaag ben ik niet meer in het bezit van de 855 2.0 10v, maar ben ik de trotse eigenaar van een 855 2.5 10v G3. Ok het beestje heeft bijna 5 Ton op de teller staan, maar loopt als een zonnetje.

De enige vraag die ik heb, is hoe kom ik er achter wat voor lpg installatie er in zit. Bij mijn vorige zat de verdamper tegen het schut boord geplaatst. Hier zie ik nergens een verdamper zitten. Iemand enig idee waar ik kan vinden wat hier in zit. Ik heb wel de zelfde tank op de plaats van het reserve wiel.
Mvgr,

Wijnand Laros

volvobug

Heb je extra injectoren op het inlaatspruitstuk zitten?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

wlaros

Ik gaat straks ff wat foto's maken. Die zal ik hier ff bij zetten.
Mvgr,

Wijnand Laros

volvobug

Gaat jij dat maar ff doen.  Foto motorruimte en een van de schakelaar op je dashboard zal veel duidelijk maken...
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

wlaros

Zo wat foto's gemaakt

De Schakelaar is de zelfde vierkante als ik in mijn 2.0i had. Ook het starten gaat het zelfde. Start op benzine en schakelt heel kort daar na door op Gas.

De onder de klep. Achter in in het midden zat bij mijn vorige dus de verdamper. Hier zit niks.

De Injectoren. Hier ziet ik niks geks aan eingelijk. behalve een slangetje dat terug loopt naar de Cold Air Box. Maar dat zou normaal kunnen zijn.

Meer beelden op: https://picasaweb.google.com/wijnand.laros/Volvo85025i10VEstate?authuser=0&feat=directlink
Mvgr,

Wijnand Laros

Jack v

zoek eens onder de accu :D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

albert-jan850

waneer heb je die opgehaald? mooie wagen ik ben ook net overgestapt van 2.0 10v naar 2,3 t-5

Frysian-John

Wat Jack zegt, de verdamper zit vaak onder de accuplaat. Het systeem is dan waarschijnlijk AMS (Autogas Management System) van Vialle.

By the way: leuke wagen met een mooie kleur!

wlaros

@albert-jan850, zaterdag opgehaald in Harderwijk.

@Jack v en @Frysian-John Ik zal daar vanmiddag eens kijken wat daar zit.

Ik laat het wel even weten.

Zijn er veel Club leden uit de omgeving Maarssen??? Misschien leuk om onze auto's eens een keer bij elkaar te zetten van de lente/zomer?!?!?!
Mvgr,

Wijnand Laros

wlaros

Yup onder de accu heeft de verdamper zich verstopt. Wat een rij verschil met die andere wagen is het eigenlijk.
Daar moest ik echt min. 1500 rpm hebben om er voor te zorgen dat hij niet afsloeg en met deze bak rij ik weg als of het een benzine auto is..

Mvgr,

Wijnand Laros