Wie kan mij het komende jaar helpen? Ik ben geflest!

Gestart door LouisXIV, 29-01-2012 15:48:10

Vorige topic - Volgende topic

MVeldhuis

Denk niet dat je het hele verhaal hebt gelezen Marco, ik vind dat ts met recht kwaad mag zijn, hij heeft een garage benadert om een auto voor hem te zoeken, vervolgens voor veel teveel geld een auto gekocht en dan in de garantieperiode afgescheept worden met een storingslampje dat eruit gehaald is? Daar krijg ik ook een nare smaak van in mijn mond...

t_w

Tja, op het moment dat je je garage vertrouwt en later blijkt die 'ie het storingslampje eruit heeft gehaald kan ik me goed voorstellen dat je kwaad bent!.

Er zijn veel mensen hier op't forum die wel een auto kunnen uitlezen. Weet niet waar je vandaan komt maar er zijn vast wel mensen in de buurt die je een keer op weg willen / kunnen helpen...

Edit, beetje lang over het bericht gedaan, zie dat mijn mening hierboven ook gedeeld wordt ;)

Sem

Citaat van: LouisXIV op 29-01-2012 17:22:33
Citaat van: Sem op 29-01-2012 17:13:33
Citaat van: mehn op 29-01-2012 17:10:18
Citaat van: Sem op 29-01-2012 17:06:57
De onderste twee zijn volgens mij van de airco.. dat zijn de temp voelers die bij de voorste dakhandgrepen zitten.

Sem, hij heeft een V70, die heeft net als jouw S70 geen temperatuursensoren bij de dakhandgrepen.
hehe... owwwwwjaaaa....  :eusa_shifty:

Dan is het zeker voor het Alarm! Hij geeft ook storing op de sirene van het alarm... nog makkelijker dus. Lekker belangrijk...  :-\
Is dat dan ook gelijk een verklaring voor branden van het koelvloeistoftemperatuur lampje? En kunnen jullie iets duidelijker zijn? Is het erg of valt het allemaal mee?
Nee, een alarm of ultrasensoren hebben daar niet mee van doen, maar die lijst met storingen is dus geen drama. Die lijst maakt je alleen maar gek.

Is het een koelvloeistof temp lampje of het koelvloeistof niveau lampje?

LouisXIV

Citaat van: -D©©©L- op 29-01-2012 17:55:18
Citaat van: LouisXIV op 29-01-2012 15:48:10
Ik ben er vrijdag achter gekomen dat ik keihard ben geflest en ben kwaad. Ik heb de garage ermee geconfronteerd en hij geeft toe dat hij het motormangementlampje heeft laten uitschakelen. Wat een eikel.

nb zie evt ook voor een deel van het eerdere verhaal;
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,48619.0.html

en onlangs (12-1-2012) dit verhaal;
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,54483.0.html

En vrijdag 27 januari dus dit verhaal;

Afgelopen vrijdag ging ik langs een garage (nb niet die slechte maar een kennis van mijn schoonvader) omdat mijn koelvloeistof lampje bleef branden. Hij was schoongespoeld nadat er waarschijnlijk een pil in was gestopt om een zwetende radiateur te "repareren" de koelvloeistof is al weken schoon en keurig op niveau hij druppelt slechts. In april laat ik deze radiateur vervangen vor een nieuwe originele. Ik liet toen de Volvo even uitlezen op zijn advies bij een echte volvo dealer om te kijken of er een andere storing oorzaak zou kunnen zijn van het branden van het koelvloeistof lampje en toen kwam onderstaande ellende te voorschijn. Ik ben dus keihard voor gelogen. Ik dacht dat alle problemen waren opgelost maar door het uitscaheklen van het motormangement lampje ben ik gewoon op een dwaalspoor gezet.

Ik ben echt ongelovelijk kwaad maar ik heb momenteel even de kracht niet om de strijd aan te gaan.

Ik wil daarom het komende jaar zelf stapsgewijs proberen de problemen te tackelen en dacht te beginnen bij de vacuümslangen. Ik wil proberen dit tijdens sleuteldagen te doen met behulp van ervaren sleutelaars etc. Mijn budget is niet eindeloos en ik moet het dus gespreid doen ik wil het komende jaar in ca 4 á 5 sessies kijken hoeveel ik kan oplossen en ik hoop dat mijn budget toerijkend is.

Kan ik het beste bij sleuteldagen terecht via het forum of via de 850club of gewoon beide? NB ik wil zowiezo naar de airco meeting in april geloof ik.

Dit is er aan de hand;

http://i43.tinypic.com/w06vly.jpg

Ik zie eigenlijk niet zoveel bijzonders....
Een lambda melding, meestal een vacuumlek maar heeft ook 1000 andere mogelijke oorzaken.
Een keer de startblokkering die niet helemaal mee wilde
En wat gedoe met de meest kwetsbare zaken van het alarm.

Snap niet waarom je zo boos bent.
Als je je al opwind over deze paar kleinigheden bij een 12 jaar oude auto, dan is het misschien toch eens goed om de koffie te laten staan.
Dat word nog wat als je echt onderhoud moet gaan doen.
Ik maak me inderdaad misschien onnodig veel zorgen zal waarschijnlijk met mijn burnout te maken hebben.

-D©©©L-

Dat kan inderdaad, kan lastig zijn om dan kleine tegenslagen gevoelsmatig ook klein te houden.

henry classic v70

Niet om het een of ander hoor maar je bent al aan het kl*ten vanaf het begin met de V70... Motormanagementlampje wil niet uit etc. haalt de verkoper het lampje eruit :eusa_think:
Je gaat helemaal blind op de garantie, laat dat nou eens los (ik snap dat het nu een principe kwestie is geworden, je hebt garantie dus zal je die krijgen ook).
Wat je zou kunnen doen is de wagen naar een fatsoenlijke volvo-kenner brengen om daar de storingen te laten verhelpen. Oké kost misschien wéér knaken maar ben je wel van het gestress af.
Was het trouwens bovag-garantie? En waarom heb je niet met de verkoper afgesproken dat als jij het zelf zou laten maken hij de rekening zou krijgen (omdat hun het niet konden verhelpen!)
Je bent inmiddels 13 maanden verder..............

*Edit: Lees net dat je een burn out hebt... dan is stress al helemaal niet goed, rustig aan kerel (om in termen van Dirk te blijven komt wel weer goed, dus dit ook..)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

LouisXIV

Citaat van: henry classic v70 op 29-01-2012 18:41:30
Niet om het een of ander hoor maar je bent al aan het kl*ten vanaf het begin met de V70... Motormanagementlampje wil niet uit etc. haalt de verkoper het lampje eruit :eusa_think:
Je gaat helemaal blind op de garantie, laat dat nou eens los (ik snap dat het nu een principe kwestie is geworden, je hebt garantie dus zal je die krijgen ook).
Wat je zou kunnen doen is de wagen naar een fatsoenlijke volvo-kenner brengen om daar de storingen te laten verhelpen. Oké kost misschien wéér knaken maar ben je wel van het gestress af.
Was het trouwens bovag-garantie? En waarom heb je niet met de verkoper afgesproken dat als jij het zelf zou laten maken hij de rekening zou krijgen (omdat hun het niet konden verhelpen!)
Je bent inmiddels 13 maanden verder..............

*Edit: Lees net dat je een burn out hebt... dan is stress al helemaal niet goed, rustig aan kerel (om in termen van Dirk te blijven komt wel weer goed, dus dit ook..)
Je hebt helemaal gelijk en het was 6mnd bovag garantie en inderdaad een principe kwestie geworden verkoper was niet eens met mijn voorstel om dit bij een volvo garage te laten doen en hem de rekening te sturen. Dit had ik maanden geleden al voorgesteld. Garantie liep overigens tot 24 juni jl. Het geld speelt overigens wat dat betreft geen rol want de stress kost mij veel meer. bedankt voor jullie support. Ik heb bewust uit zelfbescherming deze weg (zelf oplossen vanaf heden) gekozen en ga dus geen strijd aan met die prutser.

henry classic v70

Heel goed, zo'n strijd kan eindeloos gaan duren.

Zelf oplossen is alleen een optie als je zelf ook handig bent met sleutelen.. ben je dat niet dan zou ik er niet aan beginnen. Tijdens de sleuteldagen wordt er van je verwacht dat je zelf "sleutelt" en ondersteuning krijgt door middel van beknopte aanwijzingen. Ook hier geldt weer dat je wel enige sleutel-kennis hebt.

Maak het jezelf niet moeilijker dan het is en laat er eens een forummer met veel sleutel-ervaring naar kijken.........
.... tenminste dat zou ik doen..
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

LouisXIV

Citaat van: henry classic v70 op 29-01-2012 19:09:12
Heel goed, zo'n strijd kan eindeloos gaan duren.

Zelf oplossen is alleen een optie als je zelf ook handig bent met sleutelen.. ben je dat niet dan zou ik er niet aan beginnen. Tijdens de sleuteldagen wordt er van je verwacht dat je zelf "sleutelt" en ondersteuning krijgt door middel van beknopte aanwijzingen. Ook hier geldt weer dat je wel enige sleutel-kennis hebt.

Maak het jezelf niet moeilijker dan het is en laat er eens een forummer met veel sleutel-ervaring naar kijken.........
.... tenminste dat zou ik doen..
Bedankt voor jullie wijze adviezen. Ik was voornamelijk ook kleine zaken van plan. Ik had het idee dat vacuumslangen wel door een Noob zoals ik (slang voor slang) te doen waren. En het lijkt mij leuk om te kijken en te leren en anderen te helpen. SLeutels aangeven en onderdelen vast houden e.d. Maar als je me adviseerd om dat soort dingen ook niet te doen dan moet ik het inderdaad maar over een andere boeg gooien. Ik neem aan dat ik bij een airco meeting niet heel veel of weinig zelf hoef te sleutelen? En het flushen van een automaat leek mij ook een kwestie van kijken luisteren en doen. Maar nogmaals ik zal me op de vlakte houden. Misschien moet ik het wel op ruilbasis doen ik geef iemand brandveiligheidsadvies en hij of zij helpt mij weer een beetje op weg.

Boeijke

Zou em idd eens naar een ervaren forum sleutelaar brengen. Weet je zeker dat je niet bedonderd wordt. En je kunt/mag meestal nog wel meekijken ook. Erg leerzaam soms. Geen idee hoeveel sleutel ervaring je hebt, maar op een sleuteldag is wel enige kennis erg handig. Natuurlijk kun je op zo'n dag de "makkelijke" kleine dingen doen.

Enkel handige forum-sleutelaars die je kunt vertrouwen:
Marco (DcccL)
Dirk (Dirk342)
Thuur

En zo zijn er nog wel een enkele meer.

Succes!! (ook met de burn-out)

Willem

UserID6342

Citaat van: Sem op 29-01-2012 17:06:57
Volgens mij valt het allemaal wel mee toch?

De meeste storingen zijn weinig bijzonder. De onderste twee zijn volgens mij van de airco.. dat zijn de temp voelers die bij de voorste dakhandgrepen zitten. Deze trekken vaak stof aan en doe dan niet meer goed hun werk en hupla.. storing! Je kan ze heel voorzichtig met een wattenstaafje en luchtspuitje schoonmaken en anders vervangen.

Dan zie ik volgens mij twee storingen, omdat het storingslampje niet is aangesloten..

En volgens mij blijft er maar één over.. das de bovenste lambda storing.. die is actief. Ik zou me daar lekker op richten.
Precies, weer hoop gedoe om weinig wol...  Is allemaal tegen vrij geringe kosten (merendeel) op te lossen, maar eerst eens goed resetten en kijken wat er dan terugkomt.

UserID6342

Citaat van: MVeldhuis op 29-01-2012 18:17:27
Denk niet dat je het hele verhaal hebt gelezen Marco, ik vind dat ts met recht kwaad mag zijn, hij heeft een garage benadert om een auto voor hem te zoeken, vervolgens voor veel teveel geld een auto gekocht en dan in de garantieperiode afgescheept worden met een storingslampje dat eruit gehaald is? Daar krijg ik ook een nare smaak van in mijn mond...
Had niet iedereen TS van te voren hier allemaal al voor gewaarschuwd ?  Ik weet in ieder geval van mijzelf dat ik dat wel heb gedaan en dat de manier waarop hij een auto wilde kopen uiterst ongewoon was.

UserID6342

Ik moet mijn excuses aanbieden aan Louis, want lees net pas van de burnout.  Sorry als mijn opmerkingen hard overkomen, is in ieder geval niet zo bedoeld naar jou persoonlijk of zo.  Je bent als eens bij Thuur geweest, je auto is daar in perfecte handen.  Wees dan verstandig, ook voor jezelf, zet het ding daar een tijdje neer en laat Thuur er naar kijken wat nu precies kapot is en wat vervangen moet worden.  Ga dan niet in discussie, met wie dan ook, en laat het gewoon vervangen.  Dan weet je zeker dat je binnen afzienbare tijd een goed rijdende auto hebt waar je ook op kunt vertrouwen.

Ik heb je posts allemaal een beetje vanaf de zijlijn gevolgd en dat ding is onderhand al (bij wijze van spreken) bij 5 garages geweest en niemand weet wat of lost het naar behoren op.  Zeker nu je in die rotperiode zit van de burnout, moet je het jezelf zo makkelijk mogelijk zien te maken en dat is in dit geval gewoon bij iemand neerzetten die het kan en niet zelf of door anderen te lopen kaaien.

Edit: tiepvauten

Sem

Citaat van: LouisXIV op 29-01-2012 19:49:30
Maar als je me adviseerd om dat soort dingen ook niet te doen dan moet ik het inderdaad maar over een andere boeg gooien. Ik neem aan dat ik bij een airco meeting niet heel veel of weinig zelf hoef te sleutelen? En het flushen van een automaat leek mij ook een kwestie van kijken luisteren en doen. Maar nogmaals ik zal me op de vlakte houden. Misschien moet ik het wel op ruilbasis doen ik geef iemand brandveiligheidsadvies en hij of zij helpt mij weer een beetje op weg.

Louis,

Wist je dat sommige hier hebben leren "sleutelen" op de sleuteldagen? Sommige wisten niet eens hoe een remblok eruit zag en die doen nu (met een beetje hulp) het onderhoud van hun auto op die sleuteldagen.

Dat gaat jou ook gewoon lukken! ;-) Er is zat kennis aanwezig op zo'n dag en het geeft helemaal een goed gevoel dat je in een officieel Volvopand aan het werk bent.. met magazijn mannen en al... :-)

Verder succes met je burnout..

Soms kan een burnout ook leuk zijn! http://www.youtube.com/watch?v=W2lYSJd96lY   :eusa_shifty:

t_w