Wie kan mij het komende jaar helpen? Ik ben geflest!

Gestart door LouisXIV, 29-01-2012 15:48:10

Vorige topic - Volgende topic

Ben

Afgezien van het feit dat ik niet begrijp dat je een kennelijk vage handelaar die geen affiniteit met Volvo heeft een Volvo bij een Volvodealer laat weghalen om hem vervolgens te kopen.
Ik had 'm gewoon bij de Volvodealer gekocht als ik 'm zo graag had willen hebben.

Mods break
Nee, we gaan hier niet op basis van een incident garages bashen.

LouisXIV

Citaat van: Ben op 30-01-2012 15:34:52
Afgezien van het feit dat ik niet begrijp dat je een kennelijk vage handelaar die geen affiniteit met Volvo heeft een Volvo bij een Volvodealer laat weghalen om hem vervolgens te kopen.
Ik had 'm gewoon bij de Volvodealer gekocht als ik 'm zo graag had willen hebben.

Mods break
Dat hebben er meer gezegd en ik zal ook nooit meer een Volvo bij een niet-dealer kopen. Of kopen zonder dat hij eerst ANWB getest is. Maar goed aldoende leert men. Ik had tot op dat moment goede ervaringen met die garage en vertouwde hem meer dan een Volvo garage die ik niet kende. Die les is duur betaald ;-).....

ronnievolvov70

Citaat van: Ben op 30-01-2012 15:34:52

Mods break

dit is zeker geen incident kom op zeg!!!

dit is met opzet gedaan!! even een storingslampje verwijderen omdat het dan lijkt of de storing verholpen is!

ik vind dat dit soort garage bedrijfen bekent moten worden.

voor het zelfde geld was de motor in de soep gedraait  om dat het leek of de storing was verholpen.

mensen dit kan niet. je brengt je volvo niet voor niks naar een garage en dan word je zo hard genaait door die monteurs die jij met je auto er op vertrouwd dat ze hem weer maken.

ik vind dat je gewoon tekort doet om het niet te zeggen want bij de volgende klant doet die net zo.

en misschien ben ik dat wel en dan zit ik straks met een kapot gelopen blok omkdat die garage de zogenoemde storing heeft verholpen NOT !!

tuurlijk maakt een garage ook fouten zijn ook maar mensen, maar dit is puure opzet!

wietseschuiling

Ben ik voor 100% mee eens, dit is gewoon
oplichterij. Zal hij bij een ander vrolijk weer doen.
Die mag van mij aan de schandpaal hoor !!

Ge Wietse
haast je als je tijd hebt dan heb je meer tijd als je haast hebt

LouisXIV

Citaat van: wietseschuiling op 30-01-2012 17:48:17

Ben ik voor 100% mee eens, dit is gewoon
oplichterij. Zal hij bij een ander vrolijk weer doen.
Die mag van mij aan de schandpaal hoor !!

Ge Wietse

Ik begrijp jullie emoties en die heb ik ook maar ik vind toch dat de moderators moeten bepalen of we dit wel of niet kunnen doen. Ik geef dus de naam nog even niet prijs.

-D©©©L-

Citaat van: ronnievolvov70 op 30-01-2012 17:01:28

dit is met opzet gedaan!! even een storingslampje verwijderen omdat het dan lijkt of de storing verholpen is!

Waar lees je dat het lampje verwijderd is ?

snix

Citaat van: LouisXIV op 30-01-2012 18:26:39
Ik begrijp jullie emoties en die heb ik ook maar ik vind toch dat de moderators moeten bepalen of we dit wel of niet kunnen doen. Ik geef dus de naam nog even niet prijs.
Moet je ook niet gaan doen. Ik weet trouwens niet in welke staat ik was geweest als ik dit had gemerkt maar....

Alles weer op een rij:
Laat het repareren!! Ik lees in andere posts dat je wel geniet van deze auto en dat is een goed punt.
Zorg dat je naam zuiverblijft. Doe geen gekke dingen
Als je de kracht weer hebt: Neem contact op met de BOVAG. Je garantie termijn is idd verlopen, maar je hebt er wel voor betaald. Zij kunnen een advies geven hoe te handelen en hoe zij of jij dit kunnen gaan aanpakken. Er zijn namelijk gedrags regels voor een garage die aangesloten is bij de bovag. Een bovag keurmerk geeft een vorm van zekerheid en extra waarde aan de klant. Daar mogen ze niet mee klooien.

Tot die tijd (ik heb niet alles gelezen namelijk) wat is er mis met de auto, buiten wat optische onjuistheden:
Zijn er problemen met rijden, wil hij niet starten..?

Tot zover ik kan zien:
Lampje motormanagement: Stuk of verwijderd
Alarm sirene accu: Accu's gaan vaker stu, maakt verder niet uit.
Ultrasone sensoren: Afgekoppeld (gebeurd vaker doordat ze nog wel eens zenuwachtig zijn)
Lamdawaarde te hoog: Spreekt voor zich zoals DCCCL al aangeeft kunnen dat 1000 redenen zijn... Oplossingen zijn aangedragen.

KVS lampje: Kan zomaar zijn dat het vlottertje in het tankje vast zit. Eraf halen tankje controleren kijken of het vlottertje wil bewegen en evt doormeten. (let op hierbij gaat de koelvloeistof deels uit de auto..)

Verder wil ik je sterkte wensen met alles. Doe het noodzakelijk ga genieten van die mooie momenten en als de auto daar niet bij hoort dan lekker laten.

ronnievolvov70

Citaat van: -D©©©L- op 30-01-2012 18:34:20
Citaat van: ronnievolvov70 op 30-01-2012 17:01:28

Waar lees je dat het lampje verwijderd is ?

het lampje is uigeschakeld   dus komt op het zelfde neer.

er is dus wel storing maar het lampje brand niet!

tackle

Ik kan me wel voorstellen dat de mods geen proces aan hun broek(rok) willen, zodra je dingen op internet gaat zetten, eenzijdig, krijg je ze er meestal verdomd moeilijk weer af. Bovendien, bewijs maar dat ie dat heeft gedaan. Ja, ik weet het, hij heeft het gezegd, maar als ie nou bij de rechter zegt, heb ik niet gezegd? Dan heb je geen poot om op te staan. Maar dan staat op deze site, die ik wel een warm hart toedraag, wel vermeld dat deze garagemeneer een oplichter is. Dat is het publiekelijk een ander betichten van feitelijkheden, in lekentaal heet dat smaad/laster. Daar staat een behoorlijke douw op.

ronnievolvov70

das heel leuk maar die vent gaat ondertussen gewoon door met zijn praktijken
en daar word niks aan gedaan.

denk dat vele mensen bij hem de dupe van zulke praktijken van hem zijn.

zonder dat ze het zelf weten.

en er is hier toch ook zon topic van aanbevolen en niet aanbevolen garages???

dan vind ik dat deze garage daar wel bij mag staan en dan met naam.

LouisXIV

Citaat van: snix op 30-01-2012 18:47:11
Als je de kracht weer hebt: Neem contact op met de BOVAG. Je garantie termijn is idd verlopen, maar je hebt er wel voor betaald. Zij kunnen een advies geven hoe te handelen en hoe zij of jij dit kunnen gaan aanpakken. Er zijn namelijk gedrags regels voor een garage die aangesloten is bij de bovag. Een bovag keurmerk geeft een vorm van zekerheid en extra waarde aan de klant. Daar mogen ze niet mee klooien.
Klopt maar dat ga ik dus niet doen want ik weet nu al dat mij dit teveel negatieve energie kost.
1) Zijn er problemen met rijden, wil hij niet starten..?
Nee hij start altijd loopt netjes, zuipt wel flink maar misschien valt het ook wel weer mee 560-600 km per tank van 70 liter benzine. Gemengd rijden (snelweg, binnendoor, stadsverkeer)
2) Lampje motormanagement: Stuk of verwijderd?
De garagehouder heeft toegegeven dat hij deze heeft overbrugd. Hij gaat wel aan bij starten maar daarna gaat hij uit en krijgt dus geen signalen meer.
3) Alarm sirene accu: Accu's gaan vaker stuk, maakt verder niet uit.
Is dit mijn autoalarm accu?
4) Ultrasone sensoren: Afgekoppeld (gebeurd vaker doordat ze nog wel eens zenuwachtig zijn)
Is dit ook van het auto alarm?
5) Lamdawaarde te hoog: Spreekt voor zich zoals DCCCL al aangeeft kunnen dat 1000 redenen zijn... Oplossingen zijn aangedragen.
Hierbij zat ik zowiezo te denken om de vacuümslangen te laten vervangen (ik ga het dus toch maar niet zelf doen voorlopig)
6) KVS lampje: Kan zomaar zijn dat het vlottertje in het tankje vast zit. Eraf halen tankje controleren kijken of het vlottertje wil bewegen en evt doormeten. (let op hierbij gaat de koelvloeistof deels uit de auto..)
Nieuwe heb ik al gehaald (14 euro) en deze gaat er volgende week in.
Verder wil ik je sterkte wensen met alles. Doe het noodzakelijk ga genieten van die mooie momenten en als de auto daar niet bij hoort dan lekker laten.
Loslaten is nog een lastig punt op dit moment.

LouisXIV

Citaat van: ronnievolvov70 op 30-01-2012 20:57:31
....er is hier toch ook zon topic van aanbevolen en niet aanbevolen garages??? dan vind ik dat deze garage daar wel bij mag staan en dan met naam.
Ja dit is hem;
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,43651.180.html

daytonawim

Lekker gaan prutsen met je auto, lijstje maken wat je wilt doen aan de huidige klachten en wat je aan (preventief) onderhoud wilt gaan doen, sommige reparatie's zijn makkelijker als je een paar dingen tegelijk aanpakt.

Enne is een leuk afleiding als je in de stress/burnout zit, mag je van mij aannemen.

Ontsteking (bougie, kabels, rotor en kap)
luchtfilter
verse olie
carterventilatie
gasklephuis schoonmaken
stationairregelaar schoonmaken
Ring olievuldop
vacuumslangen
Automaat flushen

Moa dan kom je al een heel eind, de meeste zaken zijn met wat hulp van een forumgenoot met wat ervaring leuk
samen te doen ( van te voren lekker inlezen)

Daarnaast komen vaak de meeste klachten en storingen door slecht en achterstallig onderhoud, als de basis goed
is de analyse en reparatie ook vaak een stuk eenvoudiger.

Vraag BBS maar eens die heeft na wat onderhoud echt een heel andere auto waar ie super blij mee is.

Kop op kerel ;D ;D   ( voor wat klusjes ben je ook in Franeker altijd welkom)

snix

Citaat van: LouisXIV op 31-01-2012 07:55:49
Klopt maar dat ga ik dus niet doen want ik weet nu al dat mij dit teveel negatieve energie kost.
Oke dat kan ik begrijpen, maar het is op dit moment wel de plek. Zou er nu gewoon een melding wegleggen (laten doen misschien) met reden. Zorgt voor meer fundering voor een eventueel vervolg.

1) Zijn er problemen met rijden, wil hij niet starten..?
Nee hij start altijd loopt netjes, zuipt wel flink maar misschien valt het ook wel weer mee 560-600 km per tank van 70 liter benzine. Gemengd rijden (snelweg, binnendoor, stadsverkeer)
1 op 8 voor een turbo met automaat vind ik niet ect bijzonder en is volgens mij redelijk gemiddeld.

2) Lampje motormanagement: Stuk of verwijderd?
De garagehouder heeft toegegeven dat hij deze heeft overbrugd. Hij gaat wel aan bij starten maar daarna gaat hij uit en krijgt dus geen signalen meer.
[/quote]
Ah de oude doorkoppeltruuk. Zit hij waarschijnlijk bij een anderlampje erop.

3) Alarm sirene accu: Accu's gaan vaker stuk, maakt verder niet uit.
Is dit mijn autoalarm accu?
Ja dat is een soort van batterij die in de sirene zit. (niet al te groot dus)

4) Ultrasone sensoren: Afgekoppeld (gebeurd vaker doordat ze nog wel eens zenuwachtig zijn)
Is dit ook van het auto alarm?
Ja volgens mij horen ze in de B stijl te zitten boven de gordels (de rollen)

5) Lamdawaarde te hoog: Spreekt voor zich zoals DCCCL al aangeeft kunnen dat 1000 redenen zijn... Oplossingen zijn aangedragen.
Hierbij zat ik zowiezo te denken om de vacuümslangen te laten vervangen (ik ga het dus toch maar niet zelf doen voorlopig)
Volg hierin het advies van de rest maar op.

6) KVS lampje: Kan zomaar zijn dat het vlottertje in het tankje vast zit. Eraf halen tankje controleren kijken of het vlottertje wil bewegen en evt doormeten. (let op hierbij gaat de koelvloeistof deels uit de auto..)
Nieuwe heb ik al gehaald (14 euro) en deze gaat er volgende week in.
Dan kan het daar niet meer aan liggen.

Loslaten is nog een lastig punt op dit moment.
Nogmaals mijn begrip hiervoor en sterkte ermee!!

Fortissimo

Ik lees net dit alles, en eigenlijk te gek voor woorden.
Wat je zeker niet moet nalaten is de BOVAG gaan aanschrijven over hetgeen er gebeurt is.
Daar kan je aangeven wat er gebeurt is en die kunnen eventueel iets voor je betekenen, de garage waar dit heeft plaatsgevonden verliest liever niet zijn BOVAG lidmaatschap.
Dat zou je nog kunnen overwegen, ikzelf zou het zeker niet nalaten.

suc6 ermee,