Waardeverschil tussen Nederlandse en Italiaanse 850 T5R ?

Gestart door jos245, 29-01-2012 22:17:15

Vorige topic - Volgende topic

jos245

Ik ben eigenlijk alleen thuis in de Volvo 2 serie vandaar de misschien wat "domme" vragen:

ik heb gehoord dat de Italiaanse T5R beduidend lager in waarde ligt dan een Nederlandse.
Dit omdat er veel zijn ingevoerd en omdat ze een lichtere motor (minder PK's ) hebben.
Is dit waar? Zoja, is het waarde veschil groot?
Bij de 2 serie is het juist andersom (Superpolar)

Wat is de huidige waarde van een 94er Italiaanse T5R die in goede staat is? Met huidige waarde bedoel ik de prijs die deze bij particuliere verkoop vlot opbrengt.

animalT5R

Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Marc O.

Auto's uit Italie (zo ook de meeste 850's) hebben vaak 'slechts' een 2 liter motor. Veel T-5R'en uit Italie zullen dan ook een 2 liter 5 cylinder hebben i.p.v. een 2.3 liter. Die 2 liter blokken hebben volgens mijn 211pk. Belangrijker is dat van een importauto de km-stand moeilijk te bewijzen is omdat er geen NAP historie van is (for what it's worth).

Minderwaarde t.o.v. een vergelijkbare NL'se T-5R? Ik gok op een paar honderd Eurie.
...The Nile isn't just a river in Africa...

michiel

Ik heb nog niet opgemerkt dat een Italiaan minder kost dan een niet-Italiaan.
Ze hebben inderdaad een 2.0 ipv een 2.3 blok (fiscale redenen) en leveren standaard 211 ipv 226 pk (hoe het met de overboost-functionaliteit zit op een 2.0 weet ik niet). Er zit ook een kleinere turbo op (13G ipv 15G). Het voornaamste verschil zit 'm in het beschikbare koppel, daarvan heeft de 2.3 beduidend meer.

Wat wel weer een reden is om heel goed te kijken wat je voor je hebt is dat er opmerkelijk veel Italianen zijn met een lage km-stand. Het kan zo zijn dat de auto waar je naar kijkt inderdaad maar 150.000 heeft gedaan, maar is dat ook zo?

De huidige waarde hangt, net als bij een 2.3 voornamelijk af van het gepleegde onderhoud en algemene staat. Maar als je een richtbedrag van 4 a 5 mille aanhoudt maak je een gerede kans op een (redelijk) goede. Perfectie kost natuurlijk nog iets meer.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

jos245

Ok, dan ben ik dus niet helemaal juist voorgelicht.
Mij was verteld dat  een Nederlandse van dat bouwjaar zo'n 5000 waard zou zijn een een Italianse met lichtere motor slechts 2000 euro.

Ludo

Citaat van: michiel op 29-01-2012 22:27:30
(hoe het met de overboost-functionaliteit zit op een 2.0 weet ik niet).

Het voornaamste verschil zit 'm in het beschikbare koppel, daarvan heeft de 2.3 beduidend meer.

Een overboost zit niet een 2.0, het vermogen is maximaal 210pk, ongeacht uitvoering.
Het koppel is ook identiek aan dat van een 2.3 bij standaard motor, hij moet daar enkel 200 toeren meer voor draaien.

WYD

Een Italiaanse voor 2000 euro moet best kunnen, verwacht dan geen (betrouwbare) lage kilometerstand. Daarbij komt nog dat je 'm dan zelf moet ophalen en op Nederlands kenteken moet zetten. Een Italiaan op NL kenteken staan vanaf zo'n 3500. Een Nederlandse kun je iets meer zekerheid hebben, maar dat is ook maar schijnveiligheid, tenzij het een bekende forumauto is.
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

michiel

Citaat van: Ludo op 29-01-2012 22:38:41
Citaat van: michiel op 29-01-2012 22:27:30
(hoe het met de overboost-functionaliteit zit op een 2.0 weet ik niet).

Het voornaamste verschil zit 'm in het beschikbare koppel, daarvan heeft de 2.3 beduidend meer.

Een overboost zit niet een 2.0, het vermogen is maximaal 210pk, ongeacht uitvoering.
Het koppel is ook identiek aan dat van een 2.3 bij standaard motor, hij moet daar enkel 200 toeren meer voor draaien.

Wellicht. Ik kan me niet meer herinneren hoe mijn standaard T-5R was, wel hoe hij uiteindelijk was (zie signature). En met een standaard 2.0 heb ik ook geen ervaring, ik kan slechts refereren aan mijn huidige, evenmin standaard auto (een 'R'). En die heeft aanzienlijk minder koppel.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

Gilles6

Mijn  850 t5 heb ik vorig jaar maart bij auto Paashuis gekocht. Hij komt uit Italië er stond 202000 km op de teller, 6 weken na aanschaf ging het bekende tandwieltje stuk, dit heb ik vervangen. vorige week stopte deze er weer mee? Nu blijkt de teller te zijn teruggedraaid, verder is het een topwagen maar ik heb er wel teveel voor betaald, € 5500.
Kijk goed om je heen voordat je wat aanschaft.

Niels

marc-850

Citaat van: Gilles6 op 06-02-2012 19:25:53
Mijn  850 t5 heb ik vorig jaar maart bij auto Paashuis gekocht. Hij komt uit Italië er stond 202000 km op de teller, 6 weken na aanschaf ging het bekende tandwieltje stuk, dit heb ik vervangen. vorige week stopte deze er weer mee? Nu blijkt de teller te zijn teruggedraaid, verder is het een topwagen maar ik heb er wel teveel voor betaald, € 5500.
Kijk goed om je heen voordat je wat aanschaft.

Niels

Ben nu wel benieuwd hoeveel hij terug gedraaid is...

Laguna-S60R

+hoe je er achter gekomen bent, want dat wordt me niet helemaal duidelijk..?
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

Gilles6

Dat heb ik niet kunnen achterhalen, volgens uitlezen bij de dealer had hij in juli 2011 230.000 km gedraaid, het lijkt me dat je geen teller gaat terugdraaien voor 30.000 km....toch?
Kan de complete historie trouwens uitgelezen worden??

Ik heb het tandwieltje laten vervangen bij ETS in Oosterhout, geschikt bedrijfje trouwens

jos245

Ik heb besloten dat de  Italiaan  in de verkoop gaat.

Alleen  denk ik niet dat ik hem hier kan adverteren aangezien op dit forum adverteren is voorbehouden  aan  leden met bewezen bijdragen aan het forum  begrijp ik uit de forumregels....

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz