Even voorstellen, een groot Volvo fan

Gestart door Alwood, 30-01-2012 23:17:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Alwood

Hallo, aangenaam kennis te maken, conculega's...

Om met de deur in huis te vallen: mijn bezoek aan dit forum heeft 1 doel. Het vinden van een liefhebber die de lusten en lasten van een Volvo V70R (1997) over wil nemen. Nu is dit niet enkel een advertentie-forum en zijn liefhebbers zowel voor de site als de auto erg belangrijk. Ik stel mij dan ook graag eerst voor.

Een (extreem) Volvo 740 liefhebber. Zo opgevoed, verslingerd geraakt en waarschijnlijk kom ik er nooit meer vanaf. Mijn leven lang heb ik een grote passie voor auto's gehad. Via de ouders is dit naar een Volvo-voorkeur gestuurd. Een 1989 740 estate was de auto waarin ik mijn eerste echte eigen kilometers maakte. Sinds 2 jaar heb ik nu een 'oldtimer' Volvo 740 GLT, een 16-klepper.

Mocht hier ooit iemand 740-vragen hebben, stel ze gerust ;-) . 850/V70 classic kennis is gelukkig ook aanwezig.

Op het moment dat ik de Volvo 740 van mijn ouders over nam kochten zij een V70R (classic). Een fantastische wagen, inmiddels 6 jaar in bezit, helaas zijn de dagen geteld.

Wat een wagen. Van een 115 pk 740 'overstappen' in een 250pk V70 is een verschil van jewelste. Eigenlijk waren pa & ik bij de eerste inhaalactie tijdens de proefrit direct verkocht. Hoewel 740's veel grip hebben is het stuurgedrag niet om over naar huis te schrijven. Niet als je eenmaal aan een 850/V70 geproefd hebt tenminste. Hoewel: de standaard 'hoge' V70's (2.5 bijv.) vielen nog wat tegen. Minder stabiel en 'gewoon' in het rijden.  De enkele centimeters dat de R dichter bij de weg ligt, de stabilisatoren en demping merk je duidelijk.

Inmiddels, 6 jaar en vele vakanties verder rij ik knutselend en driftend in mijn oude 740 rond. De V70R wordt amper nog gebruikt. Met een paar mooie berichten en als mede Volvo (740) liefhebber hoop ik hier een plek tussen de advertenties te verdienen. Natuurlijk ben ik er ook niet vies van mensen vooraf informatie te geven.

In ieder geval blijft de auto hiermee een paar pijnlijke Marktplaats-kilometers bespaard.


Groeten en tot spreeks :)
Alwood

jgvdv

760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

triton

Is wel een erg verkapte manier om je auto te verkopen.
Zou lekker op marktplaats gaan adverteren.
Professioneel raddraaier

)()()sT

Dat zegt ie toch ook?
Als er iemand een nette V70 zoekt hier, dan zie ik dat probleem niet zo... Maar goed.

Welkom, ik heb er al een ;D

triton

Citaat van: )()()sT op 31-01-2013 10:46:31
Dat zegt ie toch ook?
Als er iemand een nette V70 zoekt hier, dan zie ik dat probleem niet zo... Maar goed.

Welkom, ik heb er al een ;D


Kwam op mij zo over Joost dus vandaar mijn post , sorry
Professioneel raddraaier

marc-850

Citaat van: )()()sT op 31-01-2013 10:46:31
Dat zegt ie toch ook?
Als er iemand een nette V70 zoekt hier, dan zie ik dat probleem niet zo... Maar goed.

Welkom, ik heb er al een ;D

Helemaal mee eens Joost.

Tegenwoordig is er denk ik bijna niemand meer, die op zaterdagochtend naar 'een' andere auto gaat kijken, een 850 ziet staan en dan denkt 'och, das wel een leuk modelletje, laat ik die maar kopen'.
Nee, ik denk dat 95% van de 850 kopers bewust naar dit model op zoek is, en dus liefhebber is. Dus waarom dan niet adverteren op hét liefhebbersforum bij uitstek.

Dan komt zo'n auto toch op de juiste plek terecht?
En er gaan er al zoveel naar de sloop, er blijven er steeds minder over.

Ik zeg: Alwood, nog 2 onzin posts en op het advertentieboard met die V70R.
;)




arnaldo

ik sluit me volledig aan bij bovenstaand bericht