Wat is een reele prijs voor een 850 T-5R?

Gestart door Ben M, 31-01-2012 20:16:02

Vorige topic - Volgende topic

Ben M

Hoi allemaal,

mijn 1e berichtje op dit forum, ik hoop dat er nog vele mogen volgen.

Onlangs besloten om de leaseauto niet meer prive te gaan gebruiken (dus geen bijtelling meer) en voor de privékilometers op zoek te gaan naar: Een 850 T-5R met als bijkomende eisen dat het een Estate moet zijn en dat de kleur Cream Yellow moet zijn. Dat is de auto die al jaren op mijn verlanglijstje staat en er nu eindelijk moet komen.

Een gemiddeld exemplaar dat aan bovenstaande criteria voldoet is van 1994 of 1995 en heeft tussen de 250 en 300 dkm gereden.

Wat is een nette prijs voor zo'n exemplaar, even uitgaand van het feit dat alles schadevrij en netjes onderhouden is?

Alvast bedankt,
Ben

Sem

Citaat van: Ben M op 31-01-2012 20:16:02
Hoi allemaal,

mijn 1e berichtje op dit forum, ik hoop dat er nog vele mogen volgen.

Onlangs besloten om de leaseauto niet meer prive te gaan gebruiken (dus geen bijtelling meer) en voor de privékilometers op zoek te gaan naar: Een 850 T5-R met als bijkomende eisen dat het een Estate moet zijn en dat de kleur Cream Yellow moet zijn. Dat is de auto die al jaren op mijn verlanglijstje staat en er nu eindelijk moet komen.

Een gemiddeld exemplaar dat aan bovenstaande criteria voldoet is van 1994 of 1995 en heeft tussen de 250 en 300 dkm gereden.

Wat is een nette prijs voor zo'n exemplaar, even uitgaand van het feit dat alles schadevrij en netjes onderhouden is?

Alvast bedankt,
Ben
Één met 2.5 a 3 ton.. meer dan €5000,-/5500,- zou ik niet meer geven. Moet ie wel netjes zijn...

louwrens

als de t5r helemaal origineel is,en netjes in de lak...
dus geen grotere remmen, geen koni of kw schokbrekers enz... en turbo en uitlaat.... nog helemaal origineel

dan is 5000/5500 indd een hele mooje prijs!

maar als de auto wel voorzien is van grotere remmen en nieuwe schokbrekers en turbo/uitlaat...
dan is de t5r toch zeker rond de 7500/8000 waard.. mits interieur en lak in goede staat!

Martijn_B

Ik denk dat alles valt of staat met een aantoonbare historie. Ik kan mij goed voorstellen dat een auto met aantoonbare goede stage 0 zo maar €1500 tot €2000 oplevert dan een auto waar niets van bekend is. Wanneer is de distributie vervangen, status banden rondom, doen de elektrische stoelen het netjes, etc.

In mijn optiek is een reële marktprijs: €4000-4500 voor een auto met weinig historie en met e.e.a. aan (klein) werk, en ongeveer €5000-6000 voor een nette stage 0 auto. vanaf de €6500/7000 moet het toch wel echt iets bijzonders zijn denk ik.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

louwrens

Citaat van: Martijn_B op 31-01-2012 20:43:16
Ik denk dat alles valt of staat met een aantoonbare historie. Ik kan mij goed voorstellen dat een auto met aantoonbare goede stage 0 zo maar €1500 tot €2000 oplevert dan een auto waar niets van bekend is. Wanneer is de distributie vervangen, status banden rondom, doen de elektrische stoelen het netjes, etc.

In mijn optiek is een reële marktprijs: €4000-4500 voor een auto met weinig historie en met e.e.a. aan (klein) werk, en ongeveer €5000-6000 voor een nette stage 0 auto. vanaf de €6500/7000 moet het toch wel echt iets bijzonders zijn denk ik.

hej martijn!
dat ben ik wel met jou eens!
maar bij een kilometer stand van 250.000 300.000 en alles nog origineel! kunnen er na een aankoop van zo'n auto heeel veel kosten om de hoek komen...
deze categorie is indd ook niet meer waard dan ron de 4000 a 4500
maar heb je dus een auto gevonden met een kilometerstand van rond de 250.000 a300.000 en geheel nagekeken! waaronder, turbo, uitlaat schokbrekers remmen, enz...
dan is zo'n auto met goede lak en interier wel een 7500 a 8000 waard

Ben M

Leuk om zo snel al reacties voorbij te zien komen :)

Heb zelf het plan om zo'n 5000 euro uit te geven aan CY. Het aanbod is erg beperkt, heb al allerlei sites afgestruind. Gelukkig heb ik geen haast met de aankoop, want dat komt de kwaliteit meestal niet ten goede.

Mochten jullie ergens nog een CY Estate te koop weten, dan hoor ik het graag.

Groeten,
Ben

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ben M

Ben M

Zooooo, gisteren de eerste kennismaking gehad met de 850-club. Effe koffie gedronken bij Maruska (2 uurtjes, terwijl ik er maar snel even langs zou gaan na werktijd. Uitgebreid de AT en MT bekeken, ook al was het stervenskoud)

Erg gezellig  ;D

Ben

maruska

Was zeker gezellig ! Volgende keer doe ik wel een stel goede handschoenen aan.. wat een kou daar buiten ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Ben M

Tja, handschoenen, goed idee :)

Laat ik eerst maar eens beginnen met mijn zomerjas te vervangen door een winterjas.....

volvo fan

Hoe ver ben je inmiddels met de zoektoch??