YoeriR zijn 854 2.5 20V na 650.000km toch een einde...

Gestart door YoeriR, 02-02-2012 13:29:54

Vorige topic - Volgende topic

YoeriR

Na menig blog te hebben gelezen, start ik er ook maar eentje...
Ik heb vorig jaar, als mijn eerste auto, een Volvo 850 2.5i 20V sedan uit oktober 1994.
Kleur: tropical green metallic
M'n roffel is het overgangsmodel en ben nu na een jaar toch een beetje bezig met kleine aanpassingen.
Helaas rijdt mijn roffel op LPG (niet op lpi  :() anders had ik nog enigszins wat aanpassingen qua vermogen etc.
Nu is het een oud besje met 573.165 km op de tellert, dus ga ik niks raars doen met vermogen buiten dat ik met de tijd een stage 0 wil gaan doen.

Foto's van mijn Roffel:

Zoals je ziet zijn het verschillende plekken waar de foto's zijn gemaakt.
Op de derde foto is ook duidelijk te zien dat mijn velg links achter niet netjes is en dat er een spatlap mist...
Ook ga ik van een medeforumlid de wit/smokey zij-knipperlicht kapjes overnemen.
Ook vind ik de GLT spoilers echt super gaaf!! Dus die ben ik ook aan het opzoeken.
Zelf heb ik wel een ander uitlaatsierstukje er op gezet.
verder heb ik een flinke reeks reparaties gehad sinds ik de wagen heb:

• nieuw wiellager links
  • nieuwe koppeling en drukgroep
  • Nieuwe banden
  • Nieuwe thermostaat (wat een kl*te werk om het los te krijgen)

Tips?

UserID6342

Leuke auto hoor, je kunt hem heel snel en voor betrekkelijk weinig geld een meteen wat jonger uiterlijk geven door er Alter II achterlichten in te zetten.

YoeriR

Ik vind m juist als alter 1,5 speciaal ;)
Al wil ik wel r bumpers installeren

grijzev70tdi

Netjes hoor. Veel plezier ermee. Net goed en wel ingelopen dus ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

YoeriR

Haha ja idd, maar t besje laat wel al kuurtjes zien hoor: als ik stukje rijd en ik moet terug schakelen naar zn 2 en heb mn koppeling nog ingedrukt dan raakt ie onder de 500 tpm en slaat ie soms af...

YoeriR

iemand een idee wat dat zou kunnen zijn???

UserID6342

1e gedachte stationair regelaar niet helemaal fris.

YoeriR

Wat kan daar aan doen, want t is toch wel erg vervelend

UserID6342

Loshalen, goed schoonmaken met remmenreiniger (nachtje laten staan erin), goed droogmaken en een klein beetje WD40 erin spuiten.  Als tie goed is en je rolt 'm in je hand op en neer hoor je een typisch geklak / klikkend geluid.

YoeriR

Iemand anders bij mij in mn buurt zei mij dat ook mn stappenmotor kon zijn en dat ik die op zo'n zelfde manier kon schoonmaken.. plus misschien heel stomme vraag, waar zitten die dingen?

UserID6342

Als je voor je auto staat zie je aan de rechtse kant bovenop een soort driehoekig afdekkapje die vastzit met Torx 25, die even losschroeven en dan zie je rechts de gasrol zitten en daar voor ligt dwars de stationair regelaar.  Zit 1 stekkertje aan die kun je gewoon losmaken en 2 dikkere slangen die moet je ook even losmaken.  Als je dan een klein beetje WD40 in die rubberen ring spuit die eromheen geklemt zit schuif je 'm er zo tussen uit.  Kan eigenlijk niet missen.

YoeriR

Cool zie m liggen Dankje!!! Ff kijken of we remreiniger hebben ;)

SirRutte

En heb je de stationairregelaar al schoongemaakt? Zo ja, dan hoef je niet meer op zoek naar de stappenmotor! Dat is namelijk hetzelfde ding ;)

YoeriR

Ok lol! Weer wat geleerd, ik weet echt weinig af van auto's enzo maar vind t wel razend interessant!

jacques1967

Aangezien er op jouw auto een  lpg dampgasinstallatie zit is bij deze temperaturen ook van belang dat het koelvloeistofpeil hoog genoeg is. Maar het kan ook zijn dat je nieuwe bougies nodig hebt. Het beste neem je dan originele bougies van Volvo. Veelal zijn klachten zoals de toerendip/afslaan bij laag toerental dan direkt verleden tijd. Stappenmotoren van zowel de gasinstallatie als van de motor zelf moet altijd in orde(schoon en gangbaar) zijn.

0 zijn