Auto trekt tijdens het remmen en fors krakend geluid LV bij dempers enzo

Gestart door Elsje, 03-02-2012 19:04:37

Vorige topic - Volgende topic

Elsje

De auto heeft kuren:

- hij trekt even naar links bij remmen en bij rem loslaten naar rechts
- fors piepend/krakend geluid (rubber op staal) LV bij kuilen, dempels enzo
- voelt zweverig aan in een bocht naar links (rechtuit stuurt hij prima)

Draagarmen, stuurkogels, veerpoortrubber en lager zijn allemaal een kleine 70 dkm oud. Rem RV blijft niet hangen. Bij flink doorremmen trekt hij niet en remt prima. Wat me wel opviel toen in 10 dkm geleden andere veren plaatse dat in het rubber van de bovenste veerschotel haarscheurtjes zaten. De veerpootlagers waren toen nog prima in orde.

Ik denk zelf aan de draagarm LV.

Sbv

Kijk maar eens of het rubber los ligt bij draagarm. Klinkt wel wat als een versleten draag arm. Stabi stang misschien ?
Veerpootlager zou nog kunnen ? Wat is er destijds onder gekomen origineel of scanpech of iets ?

Elsje

Citaat van: Sbv op 03-02-2012 19:39:09
Kijk maar eens of het rubber los ligt bij draagarm. Klinkt wel wat als een versleten draag arm. Stabi stang misschien ?
Veerpootlager zou nog kunnen ? Wat is er destijds onder gekomen origineel of scanpech of iets ?

Ik ben bang niet origineel maar weet dat niet zeker ik heb de spullen toen niet zelf gekocht en tja met de 240 pk-tjes op de wielen..........  Kan je het veerpootlager testen door hem op te krikken en dan kijken of er speling op zit? Zelf verdenk ik de draagarm.