advies gevraagd om keuze te bepalen trekauto caravan

Gestart door ruspek, 03-02-2012 22:02:50

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Citaat van: )()()sT op 07-02-2012 21:22:27
Nou..... Een standaard turbo heeft al > 300 Nm en dat is al meer als de 290 Nm. van een diesel.
Natuurlijk heeft een diesel in bijna het hele gebied zijn maximale koppel, maar je gaat niet met 2000 rpm bergop ;)

Btw: de TS gaat max. 15000 km rijden, is een diesel in NL. dan wel een goed advies?
Precies wat je zegt Joost, daarvoor kun je een benzinemotor ook niet vergelijken met een diesel.  Als je moet trekken, hang je er een diesel voor.  Worst wat het is, caravan, oprijwagen, whatever.  Waarom rijden dan anders al die mensen die veel met trailers rijden met een diesel.  Juist voor dat koppel.  Bij een diesel is dat altijd aanwezig en bij een benzine turbo afhankelijk van of de turbo mee gaat blazen of niet.  En als je een gebruikte auto koopt, ligt het omslagpunt ook vele malen lager tov een benzine auto.

)()()sT

Lekker vergelijk: flink doorjakkeren met een leasegebakje of je oude trouwe Volvo een beetje fatsoenlijk rijden.
Ik vind tegenwoordig dat je inderdaad belachelijke combinaties ziet, net als bovenstaande 5.50 met een Golf(je).

Zal die motor ook de 350.000 km halen?

@ dirk: jan-doorsnee die niet veel km's maakt per jaar maar wel graag power wilt voor zijn sleurhut gaat toch niet alleen daarom een dure diesel rijden? Maar goed, het is persoonlijk, er zijn genoeg mensen die met een 10v. dik tevreden zijn met hut :D

Rob850turbo

off topic , vind het levensgevaarlijk dat de lichte combinaties in frankrijk 130 mogen rijden

pwberg

Citaat van: )()()sT op 08-02-2012 12:22:22
@ dirk: jan-doorsnee die niet veel km's maakt per jaar maar wel graag power wilt voor zijn sleurhut gaat toch niet alleen daarom een dure diesel rijden?

Ahum, viel me hier licht aangesproken met mijn TDI en 10K km per jaar........  :eusa_whistle:

Maar moet wel eerlijk zeggen, prijs per KM is sky-high....  :eusa_wall:
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

arjen850

Citaat van: Jack v op 07-02-2012 17:48:58
ff aanvullen Henry; T5 (T-5R) 225pk   R 240pk   tdi 140pk

R- handbak, 250 PK :angel:

UserID6342

Citaat van: )()()sT op 08-02-2012 12:22:22
@ dirk: jan-doorsnee die niet veel km's maakt per jaar maar wel graag power wilt voor zijn sleurhut gaat toch niet alleen daarom een dure diesel rijden? Maar goed, het is persoonlijk, er zijn genoeg mensen die met een 10v. dik tevreden zijn met hut :D
Waarom niet Joost, als ik naar mezelf kijk en ik ben op zoek naar een auto voor zelf mee te rijden, dan jeukt het me niets zolang er maar geen LPG in ligt.  Ik heb liever een goede diesel dan een slechte benzine.  LPG komt er bij gewoon niet in, klaar.  En kilometers maak ik allang niet meer.  Ik denk echt dat er wel meer mensen zijn die er net zo overdenken als ik.  En dan neem je de eventuele extra kosten van een diesel graag op de koop toe.

ruspek

Dan kom ik weer tot de vraag als TS:

met zo'n 10 000km tot 15 000km per jaar wat zal dan goedkoper zijn?
In ieder geval aanschafprijs lijkt het wel dat de diesels goedkoper zijn. LPG-G3 is in ieder geval wat duurder lijkt wel (als ik de intdernetvraagprijzen zie)

Maar war gebruiken de verschillende motoren? Natuurlijk ligt het aan je rechtervoet. Ik ben geen "snelle" jongen of "petje" Ik wil gewoon, comfortabel met gezinnetje, rustig cruisend rijden.

LPG-G3 zal dan rond de 1:10 liggen????? Diesel 1:15??
Prijs LPG ongeveer de helft van diesel (dus 70 cent tov 140 cent)

Maar dit zijn aannamens als het goed is weten jullie het antwoord:

groet ruben
Groet Ruben

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

UserID6342

Ikzelf heb met geen enkele Volvo diesel zuiniger kunnen rijden als 1:13, maar ben wat dat betreft een forse rijder. Dit betreft dan ook de vakantieperiodes.

Jack v

Je moet wel je best doen om 1;10 te halen met lpg denk ik. Denk eerder 1;8 oid. Eeen tdi moet 1;15 kunnen halen idd zal met een lichte rv zelfs nog zuiniger zijn.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

henry classic v70

Ik rijd over het algemeen nooit hard ;D meestal 110 op cruise-control (op de snelweg dan natuurlijk)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

wietseschuiling

:)
Gemiddeld 1op16 met mijn tdi, maar met sleurhut toch ook
nog 1op12 dus gebruik zal je mee vallen.
En ben geen slak hoor . ;D
haast je als je tijd hebt dan heb je meer tijd als je haast hebt

BBS

Citaat van: wietseschuiling op 08-02-2012 20:04:39
:)
Gemiddeld 1op16 met mijn tdi, maar met sleurhut toch ook
nog 1op12 dus gebruik zal je mee vallen.
En ben geen slak hoor . ;D

Met de AWD doe ik gemiddeld 1:8/1:9 en zeker met dit koude weer.
Als de sleurhut erachter hangt, dan ben ik met alles >1:4 :eusa_whistle:
Uitrekenen komt nog wel een keer als we een lang stuk hebben gereden. Tot nu toe alleen van die korte flut stukjes.
Maar de stukjes die ik gereden heb, ben ik niet ontevreden met het resultaat :D
Volvoloos....