V70 2.5D start niet (startmotor draait ook niet)

Gestart door RRRRR_Ramon, 04-02-2012 13:37:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RRRRR_Ramon

Vanmorgen bij -13 gaden onder nul startte de V70 prima. 1 keer gloeien en lopen. Daarna circa 6 km gereden en gestopt. Daarna gestart en naar huis gereden. Weer 6 km. Auto neergezet en na circa 1½ uur wilde de startmotor niet meer draaien. Motor is dus op bedrijfstemperatuur geweest en zelfs het voorgloeilampje bleef uit na die anderhalf uur.

Het dieseltje van m'n werk er naast gezet met de startkabels. Dat bood geen soelaas. Stroom is wel in orde dus.

Ik draai dus aan de sleutel, op contact, alle lampjes op DB aan, sleutel naar stand III en dan een klik uit het vooronder. De startmotor draait niet. Keuzehendel van de AT staat in P en ook in N geprobeerd. Keuzehendel ook meerdere keren snel naar voor en achter bewogen. Geen kik helaas. Circa 10 seconden na de startpoging komt er nog een klik (relais) uit het vooronder. Volgens mij aan de rechterkant uit of onder de ECU box voor het koelvloeistofexpansietankje.

Alle zekeringen nagekeken, ook degene in de extra box met de hoge amperages. Met een dikke Bahco een paar tikken op de startmotor gegeven maar helaas.

V70 2.5D AT mei 1999 (MY00) MSA 15.8

Wat kan het zijn? Wie weet nog wat?

ANWB Wegenwacht is ingeschakeld, maar ben vast de enige niet met een probleempje vandaag...  :-\
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

elianmars

Lijkt op een overleden startmotor  :eusa_think:
Is er niet ergens een startonderbreker aanwezig die ervoor zorgt dat de startmotor geen prik krijgt? Al geprobeerd direct op de startmotor stroom te zetten?

Succes!  :-\

RRRRR_Ramon

Citaat van: elianmars op 04-02-2012 13:54:14
Lijkt op een overleden startmotor  :eusa_think:
Is er niet ergens een startonderbreker aanwezig die ervoor zorgt dat de startmotor geen prik krijgt? Al geprobeerd direct op de startmotor stroom te zetten?

Succes!  :-\

Ben ook bang voor een overleden startmotor. Nee geen prik gezet op de startmotor. Na een half uurtje zekeringen nalopen en met een föhn de antennering in het contactslot en de sleutel verwarmen (tip gelezen op forum) was ik verkleumd en ben maar ff naar binnen gegaan.

Ben niet zo handig met stroom, maak altijd sluiting met alle gevolgen vandien...  :eusa_wall:
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Jans Duiven

Start hem eens en tegelijkertijd de automaatpook in de stand P naar voren drukken?

RRRRR_Ramon

Opgelost. Wegenwacht ontdekte een los +draadje (stekkertje) op de startmotor. Met z'n spiegeltje zag hij het meteen.

Hij begon natuurlijk met de startkabels, daarna met een dik stalen handijzer op de startmotor tikken en toen het spiegeltje om om een hoekje te kijken. Oorzaak: de kou, daardoor taai kabeltje die er door trilling vanaf geschoten is.

We rijden weer!  ;D
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Jans Duiven


Ewout Schalkwijk

Geluksvogel! Dit zijn de storingen die soms er mogen zijn met zo'n eenvoudige oplossing.
Scheelt weer een boel centjes. :eusa_clap:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Citaat van: RRRRR_Ramon op 04-02-2012 14:53:34
Opgelost. Wegenwacht ontdekte een los +draadje (stekkertje) op de startmotor. Met z'n spiegeltje zag hij het meteen.

Hij begon natuurlijk met de startkabels, daarna met een dik stalen handijzer op de startmotor tikken en toen het spiegeltje om om een hoekje te kijken. Oorzaak: de kou, daardoor taai kabeltje die er door trilling vanaf geschoten is.

We rijden weer!  ;D

Flashback........  :eusa_wall:

Dat was bij Roetmobiel ook de oorzaak van maandenlange irritatie. Stekkertje zat niet goed meer vastgeklemd op de startmotor. Pas na maanden kwam ik er achter wat het was.

Mooi dat het opgelost is, Ramon!  :)

)()()sT

..... En dat had ik dus ook vorig jaar bij de R  :-[ ;D

The Demon

Sorry,
Noem mij een zeikerd, maar dat is toch één van de eerste dingen die je controleert?
Als je geen verstand hebt van de techniek kan ik het begrijpen maar anders....? :eusa_think:

Groet,
The Demon.

elianmars

Citaat van: The Demon op 05-02-2012 22:25:46
Sorry,
Noem mij een zeikerd, maar dat is toch één van de eerste dingen die je controleert?
Als je geen verstand hebt van de techniek kan ik het begrijpen maar anders....? :eusa_think:

Groet,
The Demon.

Zeikerd  :eusa_snooty:



;D
We hebben dan dus ook geen verstand van techniek  :eusa_shhh: