Heel moeilijk starten 855 TDI

Gestart door pwberg, 04-02-2012 15:11:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fpede

zou normaal gezien achter de koplamp naast de vulpijp van de ruitenwisservloeistof aan de bijrijderskant moeten zitten, een zwart bakje met een doorzichtig klepje

elianmars

Deze jongen:




En die kan er ook zo uitzien:



Er hoort inderdaad nog een doorzichtig klepje op.

pwberg

Zie jullie hem groeien, heren? Inderdaad, mijn dank is groot.

Als ik morgen weer even de balen sch##t van de kabels van de brug terugtrekken en volgen zal ik hier eens een blik op werpen.
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Robinjo

Pascal,

Let op, dit is NIET de zekering van de gloeistiften voor de motor maar voor de stiften van de koelvloeistofverwarming !!!

Gr Rob.

pwberg

Citaat van: Robinjo op 12-02-2012 12:59:04
Pascal,

Let op, dit is NIET de zekering van de gloeistiften voor de motor maar voor de stiften van de koelvloeistofverwarming !!!

Gr Rob.

Ok, thanx.

If so heeft deze zekering dus niets te maken met het start-verhaal...
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Taranis

Citaat van: Robinjo op 12-02-2012 12:59:04
Pascal,

Let op, dit is NIET de zekering van de gloeistiften voor de motor maar voor de stiften van de koelvloeistofverwarming !!!

Gr Rob.

Opvallend, mijn 2.5D had geen koelvloeistofverwarming ::)

Waar zit volgens jou de gloeiweerstand dan?

wietseschuiling


Hoeveel stroom meet je op de dynamo ? heb zelf
ook dat gedonder maar de dynamo gaf maar 13,8 volt
moet met dit weer zeker 14,4 zijn anders start hij niet met -10.
Niet de accu meten maar de plus op de dynamo.

Gr Wietse
haast je als je tijd hebt dan heb je meer tijd als je haast hebt

pwberg

Citaat van: wietseschuiling op 12-02-2012 14:01:26

Hoeveel stroom meet je op de dynamo ? heb zelf
ook dat gedonder maar de dynamo gaf maar 13,8 volt
moet met dit weer zeker 14,4 zijn anders start hij niet met -10.
Niet de accu meten maar de plus op de dynamo.

Gr Wietse

Pfff, ben een compleet elektro-n00b en heb niet eens een multimeter. Boeit ook niet, want ik weet toch niet hoe ik ermee om moet gaan. Moet me hier BTW wel eens in gaan verdiepen......

Zal op korte termijn weleens iemand laten meten.
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Robinjo

Citaat van: Taranis op 12-02-2012 13:46:41
Citaat van: Robinjo op 12-02-2012 12:59:04
Pascal,

Let op, dit is NIET de zekering van de gloeistiften voor de motor maar voor de stiften van de koelvloeistofverwarming !!!

Gr Rob.

Opvallend, mijn 2.5D had geen koelvloeistofverwarming ::)

Waar zit volgens jou de gloeiweerstand dan?

Het gloeirelais en de maxizekering zitten beide in de l vormige zekeringkast, ook bij de 2.5d zit er koelvloeistofverwarming in, namelijk links achter op een waterhuisje achter de inspuitpomp...

Gr Rob

thuur

Citaat van: wietseschuiling op 12-02-2012 14:01:26

Hoeveel stroom meet je op de dynamo ? heb zelf
ook dat gedonder maar de dynamo gaf maar 13,8 volt
moet met dit weer zeker 14,4 zijn anders start hij niet met -10.
Niet de accu meten maar de plus op de dynamo.

Gr Wietse

Onze dynamo's zijn geregeld op 14V. Als er 14,4 uitkomt heb je de spanningsregelaar kapot: die zou ik zsm (laten) vervangen!

13,8 moet voldoende zijn (mits ook bij belasting) om de accu bij te laden, ongeacht het weer.


Gr ;)

wietseschuiling


Heb de laatste dagen toch andere ervaringen, maar goed
is maar een tip .mijn tdi wou niet starten met 13,8
trok zo de accu leeg.  :)
haast je als je tijd hebt dan heb je meer tijd als je haast hebt

thuur

Citaat van: wietseschuiling op 12-02-2012 20:02:52

Heb de laatste dagen toch andere ervaringen, maar goed
is maar een tip .mijn tdi wou niet starten met 13,8
trok zo de accu leeg.  :)

Er komt wel heeeeel veel meer bij kijken dan enkel dit hoor ;)
Hoe lang zijn je ritten, wat is de laadspanning bij volle belasting, hoe goed is je accu, hoe snel slaat je dieseltje aan, etc.

Waar het mij om ging is dat onze dynamo's maar 14V maximaal geven (ok, misschien 14,1 of 14,2 op een goedkopere meter), als ie echt meer geeft is er iets anders mis wat kan leiden tot behoorlijke schade!


Gr 8)

pwberg

Goed, ben vanavond met Douwe aan het zoeken geweest en we komen er niet uit.

To the point question; waar zit de contactbrug aangesloten?

Er zit de oude versie op met 5 losse contacten en dus 5 losse kabels, we willen nu de nieuwe versie met 2 + 3 welke met 1 draad wegloopt plaatsen. Concrete vraag is dus waar deze draad aangesloten moet worden.

Bij voorkeur een fotootje ter verduidelijking, alvast bedankt.

Ben het nu wel beu dat MEANY stil staat..........  :eusa_wall:
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

darius

De kabels van de gloeikaarsen loopt in de kabelboom.. er zit geen stekker verbinding oid. Denk dat je de nieuwe kabel op een goede manier moet verbinden aan de bestaande plus...

Natuurlijk blijven dan evt. Schakelproblemenof storingen bestaan..
No show, only go.

Jack v

Dus toch. Die 5 losse kabels komen op een of andere manier weer bij elkaar toch daar kun je de ene kabel van die nieuwe brug toch weer aansluiten.

Misschien heb je een foto van hoe het nu zit?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.