Past stuurwiel van een S60 op een 850R uit 1996

Gestart door Piet, 04-02-2012 20:55:15

Vorige topic - Volgende topic

Piet

Ik ben het interieur van mijn 850R aan het opknappen.
Ik heb de hoezen van de voorstoelen, het leer van de handrem en de versnellingspook nieuw.
Leer en alcantara van de achterbank zien er nog prima uit.
Rest alleen nog het stuurwiel.
Nou leek het mij handig een stuurwiel met bedieningsknoppen in combinatie met een joycon adapter (zet de signalen van de stuurwielknoppen om naar USB signalen) te monteren zodat ik mijn carputer vanaf het stuur kan bedienen.

Mijn vraag is dus nu: past een S60 stuur netjes op de stuurkolom van de 850R?

Thys

Jawel, dat past!

Denk er wel om dat je een stuur haalt met vertanding aan de binnenkant, tot MY2004 kun je iig gebruiken. Het S60 stuur is iets dieper, verschil zit hem oa. in de ring die er achterop zit. Die laat zich met een bandschuurmachine prima verwijderen. Haal er alleen niet teveel af, anders gaat het stuur tegen de stuurkolom aanlopen. Don't ask me how I know...

razorx

Even half off topic: Ik heb een 70n stuur in mijn 850, was een beetje gefrot:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25665.msg1011485.html#msg1011485
Maar het ging incl. airbag.

Als ik het goed begrijp is die Joycon controller niet draadloos.
Als dat werkelijk zo is krijg je een probleem, de stuurslag is immers te groot om het bedraad te doen.
Zelf denk ik er over een energiezuinige batterij gevoedde draadloze muis te slopen. Wel één die veel knopjes ondersteunt, die in het stuur te bouwen.
Wel zo dat de batterij makkelijk te vervangen is. Klepje rechtsonder stuur voor de batterij.

Succes met je project en houd ons op de hoogte, er zijn meer mensen die dit leuk vinden.

razorx

Citaat van: Thys op 04-02-2012 21:01:26
..
Haal er alleen niet teveel af, anders gaat het stuur tegen de stuurkolom aanlopen. Don't ask me how I know...
..
Ghe ghe, komt me bekend voor.

Thys

Citaat van: razorx op 04-02-2012 21:07:31
Even half off topic: Ik heb een 70n stuur in mijn 850, was een beetje gefrot:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25665.msg1011485.html#msg1011485
Maar het ging incl. airbag.

Als ik het goed begrijp is die Joycon controller niet draadloos.
Als dat werkelijk zo is krijg je een probleem, de stuurslag is immers te groot om het bedraad te doen.
Zelf denk ik er over een energiezuinige batterij gevoedde draadloze muis te slopen. Wel één die veel knopjes ondersteunt, die in het stuur te bouwen.
Wel zo dat de batterij makkelijk te vervangen is. Klepje rechtsonder stuur voor de batterij.

Succes met je project en houd ons op de hoogte, er zijn meer mensen die dit leuk vinden.

Van die Joycon controller ben ik ook afgestapt; leuk ding, werkt goed, maar inderdaad niet draadloos.

Piet

Citaat van: razorx op 04-02-2012 21:07:31

Excuses voor mijn late reactie.
Ik hou mjn bezigheden aan de 850R bij in de blogs "Fotoreportage motorrevisie B5234 en aanluitend DIY tuning met turbotuner USB en meer" en "Fotoreportage van de geboorte van een carputer voor de 850R en 850T5".
Ik heb hier de laatste tijd echter niet veel in gepubliceerd omadt ik een poosje niet erg met de 850R bezig ben geweest. M.n. omdat alles het eigenlijk probleemloos doet en ik er eens een poosje gewoon er alleen maar lekker in heb gereden.
Bovendien heb ik me beziggehouden met de reatauratie van mijn Harley Davidson uit 1983.
Maar het begint alweer te kriebelen en ben ik nu bezig met het verder vernieuwen van mijn interieur. Als het weer wat beter weer wordt ga ik ook eindelijk mijn EGT sensor in de turbo inbouwen en ga ik weer verder met tunen.

Als de bedrading van de Joycon een probleem is zie ik vorlopig maar af van een S60 stuur, omdat het kunnen bedienen van mijn carputer vanaf het stuur voor mij eigenlijk de enige reden was om dit te doen.
Alhoewel het idee om de electronica van een draadloze muis in te bouwen ook wel een interessante is.
Zo heb ik ook de  onoogelijke powermate usb van griffin gesloopt en de electronica achter een afdekplaatje (die zit bij  een ontbrekende schakelaar in het dashbord) bevestigd met een zwartje knopje aan de voorkant voor het bedienen van het geluidsvolume / muten.