Ben M stelt zich voor....

Gestart door Ben M, 05-02-2012 10:47:50

Vorige topic - Volgende topic

Ben M

Hoi allemaal,

na jarenlang lease-auto's gecombineerd te hebben met hobby-auto's, kwam voor mij onlangs het slechte nieuws dat ik mijn zorgvuldig uitgezochte VW Golf GTD moest inleveren en er een heuse Honda Civic Hybride  :eusa_silenced: voor terug zou krijgen, allerlei gelul over kostenbesparingen gingen daar aan vooraf  :eusa_wall:

Anyways, ik had al eens een ritje gemaakt in zo'n hybride kadaver van een collega en besloot meteen dat ik daar geen cent bijtelling voor over heb. De VW kostte me netto zo'n 450 euro per maand, als ik zou stoppen met privégebruik (en dus bijtelling) zou ik 450 euro per maand mogen besteden aan mijn eigen vervoer om toch kostenneutraal uit te komen. Kostenneutraal zegt me verder niks, ik rij auto omdat ik dat leuk vind, dus mag het ook wel wat geld kosten.  :eusa_dance:

Dus op 1 januari braaf begonnen met kilometerregistratie en de privékilometers gemaakt in de aanwezige hobbyauto's (Een Mini uit 1996 en bij mooi weer ook een Mini uit 1972). Aangezien ik maar 500 km per maand privé afleg, hoeft de auto niet zuinig te zijn. Voor mij een reden om eens op zoek te gaan naar een andere droom:
Een 850 T-5R, het moet een Estate zijn en het moet ook Cream Yellow zijn. Vorige week maar eens geregistreerd op dit forum en al snel in contact met Maruska. Vorige week even snel daar langsgegaan om een paar CY's in het echt te zien (en 2 uur koffie te drinken)

Ik hoop in de zomer een CY te vinden, rond die tijd zal de 1996-er Mini het veld misschien wel moeten ruimen (of zal ik die ook gewoon houden?).

De Mini's (een foto van die Civic laat ik om begrijpelijke redenen achterwege):

Groeten,
Ben

maruska

Dat jij er in past, het is wel even flink passen en meten volgens mij ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Ben M

Dat hoor ik wel vaker  ;D

Voor degene die me niet kent (dus iedereen behalve Maruska): ik ben 1.96 m en weeg 110 kg. Past makkelijk in een Mini  :eusa_whistle:

Ben

Jack v

Welkom Ben, leuk die mini's mijn zwager had er vroeger eentje in het paars/blauw daar hadden ze een voorfront van een mercedes ingebouwd. Wel leuk om te zien.

Succces met je zoektocht.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

hathü

Welkom, ik had in 1973 een mintgroene mini met wit dak en weet nog dat het vooral op bochtige weggetjes, gladheid en sneeuw een auto met verschrikkelijk veel fun was :P. Wat ik wel had en later verholpen, als je door een flinke plas water reed sloeg de motor af. >:(

henry classic v70

Welkom Ben, claustrofobisch ben je niet zo te zien...  ;D
Dan zal de ruimte die je krijgt in een CY 855 bijna eng worden :eusa_eh:
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

UserID6342

Gaaaf die mini's.  Heb precies dezelfde kleur gehad, was van 1970.  Dat was nog eens leuk oranje met zo'n dingetje ;D

Ben M

Citaat van: henry classic v70 op 05-02-2012 11:49:43
Dan zal de ruimte die je krijgt in een CY 855 bijna eng worden :eusa_eh:

Ach, ik heb jaren geleden ook een Open Omega Station gehad, die is volgens mij zelfs nog groter dan een 850 (die Slopel was voorzien van de enige fatsoenlijke diesel die Opel ooit geleverd heeft, een 6-cilinder 2.5 TD...... van BMW)

Kan ik de Mini mooi meenemen naar evenementen, achterin de 850 ;)

Ben

Ben M

Na zo'n 3 maanden geleden de rode Mini vervangen te hebben door een Zweed (een Slaap 900 Carlsson) is er weer nieuws te melden:

De Slaap is totalloss (economisch gezien dan). Ik werd in de flank geramd terwijl ik op een rotonde reed. Een oudere dame had me niet gezien. Best logisch, zo'n Saab 900 zie je makkelijk over het hoofd  :o

Anyway, ik krijg van de verzekering waarschijnlijk een mooi bedrag en denk erover om een 850 te kopen. Het einddoel is een CY T-5R, maar da's pas aan de orde als ik een andere baan heb. Dichter bij huis, zonder leasebarrel.

Eerst maar eens een gewone 850 Station zoeken, bij voorkeur zo goedkoop mogelijk, om eens "in het echt" het Roffelgevoel te ervaren.

Tips zijn welkom (ik krijg met geen mogelijkheid een advertentie geplaatst bij gezocht)

Ben

innocenti

Citaat van: Ben M op 05-02-2012 11:02:18
Dat hoor ik wel vaker  ;D

Voor degene die me niet kent (dus iedereen behalve Maruska): ik ben 1.96 m en weeg 110 kg. Past makkelijk in een Mini  :eusa_whistle:

Ben
Ik ben 2,02m en heb voor de hobby ook een mini. Ook ik moet vaak uitleggen dat het  makkelijk past in een mini

Voor toelating in het te koop gevraagd topic moet je min 10 berichten geplaatst hebben. Succes met je zoektocht.

big ben

Het licht aan de naam dat je flink uit de kluiten gegroeid bent  ;)
.......... verder gave mini's en succes met de zoektocht naar een roffel  :D

Ben M

Citaat van: innocenti op 26-09-2012 19:07:18

Voor degene die me niet kent (dus iedereen behalve Maruska): ik ben 1.96 m en weeg 110 kg. Past makkelijk in een Mini  :eusa_whistle:

Ben
Ik ben 2,02m en heb voor de hobby ook een mini. Ook ik moet vaak uitleggen dat het  makkelijk past in een mini

Voor toelating in het te koop gevraagd topic moet je min 10 berichten geplaatst hebben. Succes met je zoektocht.

2.02 Meter en een Innocenti??? Ik denk dat we elkaar ooit gesproken hebben in Veghel, een jaar of 15 tot 20 geleden. Zou dat kunnen?

innocenti

Citaat van: Ben M op 26-09-2012 19:45:26
Citaat van: innocenti op 26-09-2012 19:07:18

Ben
Ik ben 2,02m en heb voor de hobby ook een mini. Ook ik moet vaak uitleggen dat het  makkelijk past in een mini

2.02 Meter en een Innocenti??? Ik denk dat we elkaar ooit gesproken hebben in Veghel, een jaar of 15 tot 20 geleden. Zou dat kunnen?
Ja dat zou kunnen. Heb de auto 18 jaar en heb tot 15jr geleden  bij mn ouders in Veghel-zuid gewoont. Goed geheugen, maar bij mij gaat nog geen lichtje branden.

Ben M

Had je toen geen vriendinnetje op de Espelaar?

Ik woonde daar met mijn ouders. Had een zwarte Mini (Jet Black)

innocenti

Mijn vriendin woonde in de Melisselaar en we hadden idd n vriendin die in de Espelaar woonde. Had je vader toen ook n mini? N groene met aanhanger?