Inhouden op LPG, verergert naarmate tank leger raakt....

Gestart door sjors, 06-02-2012 13:19:52

Vorige topic - Volgende topic

sjors

Hallo,

Mijn S70 op lpg heeft een probleem. De auto rijdt op benzine prima, maar op gas houdt deze soms wat in. Dit gebeurd voornamelijk als het gas wat dieper in trap. Hij houdt dan even in, stottert een keer en heeft dan weer alle vermogen. Opvallend is dat bij een volle tank het probleem er bijna niet is en naarmate de tank leger raakt, wordt het probleem ook groter. Bougies 20.000 km geleden vervangen. Auto gaat maandag naar een gasboer, deze zou hem dan gaan uitlezen. Toch zou ik ook graag jullie meningen horen.

Auto heeft nu 3 ton gedraaid. Welk systeem het is weet ik niet precies, weet wel dat het een lpg g3 installatie is van wat ik begreep Italiaanse makelij.

Hopelijk kunnen jullie me ook verder helpen,

Alvast beankt.

Roel

darius

ontsteking vernieuwen, gas is gevoeliger voor oude ontsteking dan benzine
No show, only go.

sjors

En is het dan zo dat de ontsteking bij een volle tank wel goed is? Hoe moet ik me dat voorstellen?

Gr.

darius

Citaat van: sjors op 06-02-2012 13:49:10
En is het dan zo dat de ontsteking bij een volle tank wel goed is? Hoe moet ik me dat voorstellen?

Gr.
Dat weet ik niet. Dan zullen de gasgoden zoals Ludo en Marco daar hun licht over moeten laten schijnen
No show, only go.

Ludo

Ik ben een beetje vies van Italiaanse makelij...  :evil:

Maar het lijkt erop dat er niet voldoende peut geleverd word, bij de vraag daarom.
Zit er een filter in het systeem, tijd voor vernieuwing?.

Edit, typo.

sjors

Ik heb geen idee. Maandag wordt ie uitgelezen en zouden ze een diagnose kunnen stellen zogenaamd...

LeonW

Drooggasfilters moeten om de 40000 km vervangen worden.
Bij de italiaanse installaties in ieder geval, volgens de inbouwer.
Volvo S70 2.5T

sjors

Hmmm, heb m nu dik 60.000 km maar nog nooit iets vervangen ad gasinstallatie. Net ook nog even een test gedaan. Bij 140 km/u even terug naar de 4 en vol gas geven, maar dan versnelt ie gewoon niet. Hij wil wel, maar hij krijgt simpelweg niet genoeg brandstof zo lijkt t. Wordt gewoon gesmoord....

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

-D©©©L-

Net als darius verdenk ik ook de ontsteking (bougies, kabels, verdelerkap, roter en bobine).
De tankdruk is niet afhankelijk van de hoeveelheid vloeibaar gas, dus die relatie zie ik niet helemaal.
Zonder type installatie en verdere staat van onderhoud is er verder weinig te zeggen behalve de gebruikelijke algemene zaken.

sjors

Wat betreft onderhoud, de bougies zijn wel vervangen niet al te lang geleden, origineel volvo. Verder nooit wat aan de installatie of ontsteking gedaan zolang ik de auto heb.  Km stand is 3 ton. Nu 65.000 km in mijn bezit.

Misschien rotor / verdeelkap?

Ludo

Zo te lezen word het hoog tijd voor onderhoud.

:eusa_doh:

sjors

Mensen,

heb nu net getankt en zodra de tank helemaal vol is, zijn er totaal geen problemen en is alles prima. Vanaf 3/4 en leger verergert alles weer. Verdamper? Gewoon echt 0 problemen bij volle tank.

Ludo

Citaat van: -D©©©L- op 07-02-2012 00:20:36
Zonder type installatie en verdere staat van onderhoud is er verder weinig te zeggen behalve de gebruikelijke algemene zaken.

Dus... zoek zoek.  ;)

sjors

Ok, ik zal morgen mn best doen te ontdekken wat het is. Maar dacht dat het misschien wel een algemeen bekend symptoom / probleem was....