heeel slecht starten

Gestart door albert-jan850, 06-02-2012 17:42:01

Vorige topic - Volgende topic

albert-jan850

ok maar hij wil zo ook niet starten he dus hij moet het eerst wel doen dus ben ik wel een andere accu nodig want heb hier zo ook niet een andere auto staan dat ik hem kan overstarten  ;D

elianmars

Citaat van: darius op 07-02-2012 09:18:09
Je moet je foutcodes laten uitlezen.. mss is je dynamo ral oid. Dan koop je een accu voor nix. Foutcodes.....

Krijg je dan een foutcode als de dynamo ral is?

albert-jan850

Citaat van: elianmars op 07-02-2012 09:25:29
Citaat van: darius op 07-02-2012 09:18:09
Je moet je foutcodes laten uitlezen.. mss is je dynamo ral oid. Dan koop je een accu voor nix. Foutcodes.....

Krijg je dan een foutcode als de dynamo ral is?

als het geod is wel..denk ik we zulen zien zal zo de garage even bellen of ik terecht kan

albert-jan850

heb net de dinamo gemeten voorzover ik kan ontdekken geeft hij 14,4 aan en als ik radio grootlicht mistlicht enz aan zet geeft hij 14,3 aan in mijn beleving is dat goed
even een andere accu er op gezet had nog 1 staan die komt uit mijn mercedes weg die staat nu in de winter stalling

maar hij doet het weer ;D

albert-jan850

er zat trouwens ook een 41 amp accu in er zit nu een 54 amp accu in even iets zwaarder mag wel met dit weer

darius

Citaat van: albert-jan850 op 06-02-2012 17:42:01
mijn volvo wil smorgens heel en heel slecht starten
het gaat om ee n2.3 t-5 uit 95
als hij 1 keer gelopen heeft is het klaar start hij wel sneller maar ook niet super

mensen help wat kan dit zijn

motor stooringlampje brand ook sinds zaterdag avond
Als lambadalampje brand heb je foutcode, koopliever eerst een acculader....
No show, only go.

animalT5R

Citaat van: darius op 07-02-2012 11:09:45
als hij 1 keer gelopen heeft is het klaar start hij wel sneller maar ook niet super

Darius,hoeveel keer heb je nu al gevraagd om foutcodes uit te lezen ivm brandend motorstoringslampje?
Sommige mensen[en dat worden en steeds meer lijkt wel] willen het neit begrijpen of lezen,laat staan bedankje voor het meedenken  ::)
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

darius

Citaat van: animalT5R op 07-02-2012 11:41:47
Citaat van: darius op 07-02-2012 11:09:45

Darius,hoeveel keer heb je nu al gevraagd om foutcodes uit te lezen ivm brandend motorstoringslampje?
Sommige mensen[en dat worden en steeds meer lijkt wel] willen het neit begrijpen of lezen,laat staan bedankje voor het meedenken  ::)

Je hebt gelijk. Leven en laten leven.. :eusa_whistle:
No show, only go.

thuur

Citaat van: albert-jan850 op 07-02-2012 10:38:47
er zat trouwens ook een 41 amp accu in er zit nu een 54 amp accu in even iets zwaarder mag wel met dit weer

41 Ah is veel te weinig voor een 850. Dat is echt minimaal en met dit weer (accucapaciteit is een stuk minder door de temperathuur!) gewoon onvoldoende.

En vergeet niet: een lege accu met vorst erover is zo goed als zeker het einde van een startaccu!

Gr ;)

Powerpete

41 ah... zullen de plaatjes al waarschijnlijk opgerold in de accu staan...

"Aerodynamics are for people who can't build engines." (Enzo Ferrari)

arjenT5R

41 ah is verkeerde besparing  ;D

foutcodes al eens uitgelezen?  ;D ;D ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

albert-jan850

ik heb deze accu er niet in gezet zat er al in
zal zometeen de garage bellen hoelaat ik even langs komen kan om hem te laten uit lezen en een nieuwe accu er in

70 ah ofzo iets denk ik heb ik teminsten wat over

albert-jan850

zo naar garage geweest uitgelezen het is een storing in me koelsysteem van de vin ofzo iets draad of relais

ik zij dat mijn accu 41ah was maar er zit bij nog beter kijken een 68 ah in
dus moet voldoende zijn denk ik

Powerpete

Fan relais zitten onder het flapje in t midden boven de radiator, stekker los ?...

als t goed is kun je zien wanneer de accu is geproduceerd, bij meer als 4 a 5 jaar oud zal ie t waarschijnlijk wel hebben opgegeven...

68 is goed, ik zou alleen voor een 72 Ah gaan, past er net in.... let  op  startvermogen, moet meer dan 600 Ampere zijn, anders gaat de nieuwe ook zo kapot...

( check deze maar..)
http://www.varta-automotive.com/index.php?id=515&artikelNr=5724090683132

"Aerodynamics are for people who can't build engines." (Enzo Ferrari)