DOP T-5R Estate

Gestart door marc-850, 08-02-2012 13:36:53

Vorige topic - Volgende topic

marc-850

Inmiddels vorige week weer een aantal zaken aangepakt:

Veerzitting rechtsvoor vervangen, de bus die daar in zit was eruit gescheurd. Helaas is daardoor de schokbreker naar boven geschoten en zit er op die hoogte een deukje in de motorkap.  >:(

Verder de draagarmen links en rechts, de stuurkogels links en rechts, de wiellagers links en rechts, de motorsteun distributiezijde vervangen.
Gelijk maar weer de olie en oliefilter vervangen, en een nieuw luchtfilter.

Daarna de boel laten uitlijnen. Hij stuurt weer lekker strak nu.  :eusa_dance:

Het volgende project wordt aan de voorzijde de klauwen, schijven en remblokken vervangen. Aan de achterzijde de klauwen vervangen, of reviseren. Daar twijfel ik nog over. Tevens gelijk maar eens de remolie verversen.

O, en dan ook nog nieuwe banden 215/45-17. Ik zit te denken aan Hankook Prime 3, die kwamen bij de Autoweek bandentest goed uit de verf.

Mathijs.

ooh dat is balen van die motorkap zeg.. :eusa_sick:
weer laten uitdeuken, of is een andere kap een betere optie?

remklauwen reviseren is best goed te doen, heb het gister net zelf gedaan. schoon en rustig te werk gaan en dan is het best een leuk klusje ;D

marc-850

Sinds vorige week een uitbreiding van de Volvo familie: V70 2.5T AWD automaat (1997), met 'slechts' 273.000 km gereden, kleur Aqua Blue Metallic.

Altijd (op tijd) dealer onderhouden, volgens het aanwezige serviceboekje. Onlangs een grote beurt gehad, met o.a. nieuwe remschijven en blokken rondom. Vorig jaar complete airco revisie ondergaan. Distributie nog geen 30.000 km oud. Kortom: aan alles is te zien (en te merken) dat hij altijd goed onderhouden is geweest.

Van buiten een nette auto, weinig krassen en deuken, op de bumperhoeken na en een klein deukje in het dak. Wel is te zien dat de motorkap ooit overgespoten is. Vorig jaar zijn de velgen door een professional opgeknapt en nieuwe banden gemonteerd.

Het interieur is in nagenoeg smetteloze staat: Monza interieur zonder (instap)schade.  Lederen deurkaarten die niet loslaten. Verwarmde achterbank, onbeschadigde houtinleg, etc.

En samen met zijn neef:

Geen min-punten dan? Tuurlijk wel, hij is tenslotte 21 jaar oud.

- De uitlaatspruitstuk-pakking lekt iets.
- Draagarm rechts is op (worden beiden vervangen).
- Mist 1 rood lampje in de linker voordeur, rechts is een klipje afgebroken.
- Wanneer je de ruitensproeier te ver vult, loopt het via de koplampwissers eruit. Kan dat een terugslagklepje zijn ergens?
- Alarmlichten schakelaar doet het soms wel, soms niet.
- Elektrische stoelverstelling links: doet alles, behalve naar voren. Vervuild of los contactje?
- Een stukje leer van het stuur is losgelaten. Waar kan ik dat het beste mee lijmen?

Kortom: super blij met deze verschijning. Volgende week even bovenstaande puntjes aanpakken en genieten!

En de 850 T-5R? Die mag voorlopig even uitrusten. Daar moet ik ook nog een één en ander bij aanpakken, maar dat kan ik mooi de komende tijd op mijn gemak gaan doen.

KIM

Ziet er goed uit; Gefeliciteerd!
Doet de AWD het nog?

De stoelverstelling ligt waarschijnlijk aan je bedieningspaneel. Ik had er bij mijn XC ook last van en heb geprobeerd de boel schoon te maken. Het was echter niet vervuild en het paneeltje uit de R deed het probleemloos. Degene die er nu op zit is ook niet feilloos maar beter dan hoe het was.

Ik vind je pook trouwens ook een apart design hebben; die van mij ziet er toch wel anders uit.

Vulk

Oh wat een mooie auto!

Peultje

Wat de stoelverstelling aangaat heeft bij mij het schoonschuren van de contactpunten in het stoelbedieningspaneel de boel opgelost.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,75136.msg1584662.html#msg1584662
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

razorx

Wat een mooie auto inderdaad!
Citaat van: Peultje op 04-08-2018 18:19:02
Wat de stoelverstelling aangaat heeft bij mij het schoonschuren van de contactpunten in het stoelbedieningspaneel de boel opgelost.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,75136.msg1584662.html#msg1584662
Dank je voor de tip!

marc-850

@ Kim: Geen idee of dit wel of niet een originele pook is. Ben (nog) niet zo thuis in de wereld die V70 heet..  ;D

@ Peultje: Dat zal ik eens gaan doen!

@ Iedereen:  ;D Iemand een oplossing voor het stuur en de koplampwissers?

marc-850

Of de AWD nog werkt? Alle assen en aanverwante zaken zitten er nog onder, hoor ook verder geen rare geluiden.
Zodra het óóit nog eens gaat regenen, zal ik eens een weiland opzoeken...

:laugh:

clk-p

Citaat van: KIM op 04-08-2018 16:10:55

Ik vind je pook trouwens ook een apart design hebben; die van mij ziet er toch wel anders uit.

Dit is DE knop die het geheel gewoon compleet maakt en volgens mij gewoon origineel aangezien ik dezelfde inleg heb incl monza interieur.

Verder ziet de wagen maar zeker het interieur zover ik het zo kan zien er voor zijn leeftijd heel keurig uit.. Zo vindt je ze steeds minder (was mijn eigen zoektocht ervaring)

Een perfecte zul je waarschijnlijk niet gauw meer vinden en een mankementje of schoonheidsfoutje houdt je toch. Maar je merkt en ziet vaak al snel genoeg of de wagen een gebruiksvoorwerp is geweest of toch ietsjes meer dan dat.

De meeste
minpunten zijn denk ik goed zelf te verhelpen en dat maakt het gewoon een leuke hobby

KIM

Citaat van: clk-p op 04-08-2018 22:22:13

Dit is DE knop die het geheel gewoon compleet maakt en volgens mij gewoon origineel aangezien ik dezelfde inleg heb incl monza interieur.

Verder ziet de wagen maar zeker het interieur zover ik het zo kan zien er voor zijn leeftijd heel keurig uit.. Zo vindt je ze steeds minder (was mijn eigen zoektocht ervaring)

Een perfecte zul je waarschijnlijk niet gauw meer vinden en een mankementje of schoonheidsfoutje houdt je toch. Maar je merkt en ziet vaak al snel genoeg of de wagen een gebruiksvoorwerp is geweest of toch ietsjes meer dan dat.

De meeste
minpunten zijn denk ik goed zelf te verhelpen en dat maakt het gewoon een leuke hobby

Deze heb ik er in:

Nu is mijn interieur een samenraapsel van standaard leer, Monza deurpanelen en houtwerk uit een andere classic maar ik had het type pook van Marc nog niet eerder gezien. Of vertekent de foto wellicht?

arjen850

Citaat van: KIM op 05-08-2018 14:51:28

De meeste

Deze heb ik er in:

https://photos.smugmug.com/Volvo/i-jw2n4p2/0/23c99d61/X2/IMG_1355-X2.jpg

Nu is mijn interieur een samenraapsel van standaard leer, Monza deurpanelen en houtwerk uit een andere classic maar ik had het type pook van Marc nog niet eerder gezien. Of vertekent de foto wellicht?

Ik zie er geen verschil in hoor?

clk-p

Citaat van: KIM op 05-08-2018 14:51:28

De meeste

Deze heb ik er in:

https://photos.smugmug.com/Volvo/i-jw2n4p2/0/23c99d61/X2/IMG_1355-X2.jpg

Ik denk het laatste, de rand tussen asbak en muntenbak vertekend het beeld een beetje plus de pookhoes zit niet netjes 😜

T5-4life

Is hetzelfde model pookknop
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

The Volvoboy

Wat een ontzettend leuke auto, die AWD! :D

Dat loslatende leer op het stuurwiel had ik ook. Dat heb ik doen bij een bekleder vast laten plakken en zit nog steeds goed..
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km