Slang stappenmotor los geschoten

Gestart door btentusscher, 08-02-2012 19:39:10

Vorige topic - Volgende topic

btentusscher

De slang aan de onderkant van de stappenmotor van mijn V70 T-5 uit 1997 was losgeschoten, waardoor
plots de motor slecht stationair ging lopen. Nu heb ik de slang er weer opgedrukt, maar ik mis de borg/aandraai
ring om hem vast te zetten. Is deze bij elke onderdelenshop te vinden? En wat is de functie van deze slang? Deze
vraag stel ik aangezien ik een "long term fuel trim" en "barometer signaal" storing heb. Ik heb begrepen dat een
vacuum lek dit kan veroorzaken en misschien kan deze slang een oorzaak zijn?

Wout309t

2011 V70 2.0T R-Design MT

Jack v

en ja en ja ;D

waren 4 vragen Wout ;D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Ronald21

bouwmarkt , boerenbond

gewone slangenklem

btentusscher

Dat is toch prachtig JA! Ga ik maar vlot die ring regelen en de computer resetten. Wat is
de functie van die slang? De ja-functie?  :P

Ronald21

dat je motor stationair goed blijft lopen

maak stappenmotortje meteen schoon en geeft 'm likje siliconenspray

vindt ie fijn

btentusscher

Mooie uitleg  ;). Welk deel schoonmaken en welk deel sprayen?

Wout309t

Citaat van: Jack v op 08-02-2012 20:41:38
en ja en ja ;D

waren 4 vragen Wout ;D

Ik lees altijd alleen de belangrijkste vragen in een crisissituatie als deze.. ;)

Het gedeelte waar de slangen aanzitten moet je cleanen, en dat moet je daarna smeren. En dan vooral daarbinnen uiteraard.
2011 V70 2.0T R-Design MT

Jack v

Je kan hem schoonmaken door hem goed vol te spuiten met remmenreiniger de gaten afdoppen en even laten weken.
Dan leeg kieperen en smeren met siliconen of teflonspray of gewoon wd40. Als jehem dan heen en weer gaat schudden hoor je hem klikken dan is ie gangbaar.

btentusscher

Is ie makkelijk af te koppelen? Ben een redelijke auto leek, dus vind het allemaal een beetje spannend. Wil niks kapot maken door vocht/vet in de verkeerde delen te krijgen..... Dank voor jullie hulp.

Jack v

slangeklemmen los en stekker los dan kun je hem uit het rubber schuiven.

Ronald21

btentusscher

Zojuist de slang van de stappenmotor weer vastgezet, maar dit heeft helaas geen effect op de storing....... Stationair wel
weer prima.

Ronald21

btentusscher

Ik heb de accu (rood) ongeveer 30 minuten afgekoppeld. Dit zou ook het gewenste effect
moeten geven toch?