Slecht lopende V70 Zowel op benzine als G3

Gestart door Daantjees, 09-02-2012 09:32:13

Vorige topic - Volgende topic

Daantjees

Hallo,

Ik ben daan, en ben sinds kort in het bezit van een Volvo v70 op G3.
Nu zit ik met een probleem waar ik niet meer uit kom.

De volvo loopt als de motor bloedheet is (ongeveer 1 uur rijden) perfect, netjes op 5 cilinders zowel op gas als benzine.
Wanneer de motor koud is, loopt deze op 3 / 4 cilinders, (wanneer ik stekkers van injectoren loshaal maakt dit geen verschil op cilinder 4 en 5)
Ik heb compressie gemeten, en overal netjes 11 / 12 bar.
Bougie kabels heb ik vernieuwd, verdelerkap en rotor heb ik vernieuwd, gasklephuis schoongemaakt, luchtfilter vernieuwd, bougie's vernieuwd. tevens ook een andere brandstofpomp geprobeerd, het 103 relais uitgewisseld met een goed werkende.
Ik kom er niet meer uit, en ik hoop dat jullie mij wel kunnen helpen?

Alvast bedankt!

-D©©©L-

Hoe oud is deze auto ? Welke motor zit erin ?

Daantjees

Auto is uit 98, zit een 2.5L 10V in.
Storing uitgelezen, gaf geen foutcodes aan, brand ook geen lampje op 't dashboard.

Kmstand is op dit moment 312dkm
Ik moet er ook even bijvermelden, wanneer de motor stationair draait loopt deze heel onregelmatig en valt vaak uit, wanneer deze iets warmer word blijft ie wat beter lopen. als ik 'm n tijdje stationair laat draaien en ik geef gas, dan blakert hij zwart uit de uitlaat.
Ook met koude start blakert hij zwart, nou zou dit duiden op teveel brandstof geloof ik?
Zat zelf te denken aan slechte koelwatersensor, of lambdasonde.
Nou heb ik de lambdasonde losgehaald en gekeken of deze niet dichtgekoold zat, viel zat mee.
Voor de zekerheid toch even schoongemaakt, maar dat wilde ook niet helpen.

Was nog vergeten te melden, bij koude start duurt het vrij lang (10min ongveer) voordat hij overschakeld op gas.

-D©©©L-

Ik denk eerder aan een probleem met de benzine drukregelaar en/of de injectoren.
Watvoor LPG systeem zit erin ?

Daantjees

Geen idee welk type LPG systeem, knopje zit links van het stuur met groene lampjes die aangeven hoeveel lpg erin zit.
Achterin ligt de tank, zijn eigenlijk 2 losse tankjes die aanmekaar vast zitten. Is volgens mij LPI (5 aparte gas injectoren)
Wanneer dit de benzine drukregelaar of de injectoren is, waarom loopt deze dan wel met warme motor goed? is daar een verklaring voor? en zou het probleem dan op gas niet weg moeten zijn?
Ik ga het in ieder geval vanavond even nakijken bedankt!

mehn

Heb je 5 LPi injectoren in het spruitstuk?

Dan heb je Vialle LPi

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Daantjees

-D©©©L-

Als de auto inderdaad is voorzien van een LPi installatie, dan kunnen lekkende LPG injectoren een oorzaak zijn.
Ook op LPG loopt de benzine brandstofpomp gewoon door. Een lekkende benzine injector kan dus ook problemen veroorzaken in LPG bedrijf.

Trek de zekeringen van de LPi installatie eens en rij dan een km of 10 op benzine. Dan een nacht over laten staan (zekeringen eruit) en kijken of hij wel probleemloos wil starten op benzine.
Dat geeft zonder demontage van delen (en nieuwe rubbers bij het terugmonteren) een leuke indicatie of het probleem LPG gerelateerd is.  

Daantjees

Dat ga ik vanavond even proberen, bedankt!

UserID6342

Je zei ook dat het lang duurt voordat hij overschakelt naar LPG, dan zou een defecte koelvloeistofsensor het ook nog kunnen zijn.  Maar eerst doen zoals Marco omschreef.  Eerst goed op benzine aan het lopen maken en dan pas op LPG.

JvW

Mijn V70 is ook voorzien van vijf aparte injectoren, maar dat is gewoon dampgasinjectie hoor (geen Vialle).

Maar zoals gezegd, eerst zorgen dat de auto op benzine goed loopt, daarna het lpg-verhaal nakijken. Lpg luistert nauwer dan benzine, dus als de auto op benzine al beroerd loopt wordt het meestal op lpg helemaal niets.

Daantjees

Ik ga er straks mee aan de gang, en inderdaad eerst op benzine goed lopend. en dan kijken wat hij op gas doet.
Ik laat het weten, bedankt voor al jullie nuttige tips!

Daantjees

Na een aantal dingen geprobeerd te hebben. Komt het volgens mij oo het volgende neer,
De brandstofdrukregelaar is kapot, want wanneer ik aan t vacuumslangetje zuig, zuig ik benzine op. Ik zal morgen even de brandstofdrukregelaar omwisselem, kijken wat hij dan doet.

Nu heb ik nog een volgend probleem met mijn. 850. Het is een glt uit 92. Hij liep vanmiddag nog, toen ik onderweg was naar de ruimte waar ik altijd sleutel viel hij uit, en met de koppeling omhoog bleef de toerenteller gewoon op 0 staan, toen hebben we 'm afgesleept, en gekeken of dat ie vonkt, dat deed ie niet. Spanning gemeten op bobine, daar had hij zowel op de rode als op de blauwe een plus. Bobine omgewisseld voor een ander, nog geen vonk. Ook niet rechtstreeks uit de bobine. Verdelerkap en rotor zijn nieuw. Nu is het wel zo dat door de vorige eigenaar de zekering van centrale vergrendeling eruit is gehaald, en wanneer ik deze terugplaats gaat het alarm af. Enig idee hoe ik dat opgelost krijg? Het betreft een guard 1 systeem. Heb geen ab die ingesteld is op dit systeem, wel een andere die ik erop in kan leren. Maar het lijkt mij niet dat hij daardoor niet vonkt, omdat hij wel gewoon plus heeft op de bobine? Iemand enig idee? Bedankt weer!

**
Na een beetje rondlezen lijkt het op een bdp sensor of nokkenaspositiesensor correct me if i'm wrong

thuur

Toerenteller krijgt zijn signaal "rechtstreeks" van de krukasprostitutiesensor.

Gr :D

volvobug

Citaat van: thuur op 11-02-2012 21:41:18
...de krukasprostitutiesensor.
;D waar ben jij met je gedachten als je sleutelt?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.