remleidingsleutels te leen gevraagd

Gestart door triton, 11-02-2012 11:34:52

Vorige topic - Volgende topic

triton

Wie heeft er in de regio rijnmond remleidingsleutels om mijn remslangen te vervangen voor stalen exemplaren?
Navraag leert dat ze rond de 20 euri per stuk zijn en dat vind ik zonde voor eenmalig gebruik.
Zou deze graag willen lenen.
Eventueel hulp mag ook........ ;D
Heb garage echter zonder stroom en kachel

Alvast bedankt
André
Professioneel raddraaier

pwberg

Desnoods afzagen en een dop erop.

Moet eerlijk zijn dat ik hem ervoor heb weggebracht, was een laatste dingetje voor de APK en had (op zondag) geen remvloeistof in huis. Sleutels kopen was niet veel goedkoper als laten doen en verzenden duurde te lang ivm verlopen van de APK.
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

henry classic v70

Heb je geen oude ringsleutel waar je een stukje kunt uitslijpen (waar de leiding net doorheen past..)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

triton

Had ik al geprobeerd .

Dit echter zonder succes .

Professioneel raddraaier

henry classic v70

Citaat van: triton op 11-02-2012 15:46:02
Had ik al geprobeerd .

..gebroken?

Klemtang dan?
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

triton

Klemtang of griptang heb ik er nog niet op gehad , was bang dat ik de leiding in wokkel zou draaien. >:(
Professioneel raddraaier

Jack v

Als je een verfbrander hebt even de nippel warm maken en goed inspuiten met wd40 je moet dan wel je remvloeistof vervangen.

De andere optie is je ook gegeven dat is gewoon je remleiding doozagen zodat je met een gewone ringsleutel erop kunt.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

arjen850

Citaat van: triton op 11-02-2012 15:46:02
Had ik al geprobeerd .

Ai, dan zal de nippel al wel behoorlijk aan kwaliteit hebben ingeboet ben ik bang?

thuur

Als je een gewone ringsleutel openzaagt dan gaan de 'bekken' uit elkaar als je kracht zet. Daarom werkt dat niet.

Gr :D

Sbv

Ik heb denk ik wel iets wat gaat passen, maar begin eens met vertroetelen met WD40. Van de S70 heb ik een wartel rond gedraaid, daar zal ik binnenkort eens wat aan moeten gaan doen.

arjen850

Citaat van: thuur op 11-02-2012 17:22:02
Als je een gewone ringsleutel openzaagt dan gaan de 'bekken' uit elkaar als je kracht zet. Daarom werkt dat niet.

Gr :D

En dus zal hij over de wartel draaien, daarom ben ik dus bang dat hij al rond is, en dat een officiele remleiding sleutel al geen uitkomst meer zal bieden..
Grip tang er goed op zetten, wellicht kun je daar nog iets mee..

triton

Zal dit eens gaan proberen zodra de temperatuur iets hoger ligt :)
Professioneel raddraaier

hvdmountain

Citaat van: Sbv op 11-02-2012 17:24:30
Ik heb denk ik wel iets wat gaat passen, maar begin eens met vertroetelen met WD40. Van de S70 heb ik een wartel rond gedraaid, daar zal ik binnenkort eens wat aan moeten gaan doen.
Inderdaad een weekje voorafgaand een goed WD40-bad geven, dan gaat 't velen malen makkelijker (ervaring).

Elsje

Ik heb een 6 kant remleidingsleutel 10/11 liggen (schiedam) Dat gaat alleen werken als de wartel nog in goede staat is.

UserID6342

Anders koop je er eentje bij Brezan bijvoorbeeld en bied 'm daarna te koop aan op MP.  Mensen genoeg die zo'n ding willen kopen.  Als je een remleidingsleutel wilt gebruiken, zorg ervoor dat dit een zeskant ipv veelkant is.  Je hebt vele malen meer grip.  Mocht je de wartel nu al een beetje verkracht hebben, vijl 'm dan bij zodat de 6kant er fatsoenlijk overheen past.  Mocht dit ook niet lukken, na het inspuiten van WD40 en je ziet dat je de remleiding omdraait, koppel dan de hele boel er onder uit en laat een nieuwe remleiding maken bij de Brezan ofzo.

Ik heb ze hier overigens in (bijna) alle maten liggen, maar daar schiet je nu niets mee op en Nijmegen is dan een behoorlijk stukkie.  Kun je toch beter een nieuwee sleutel kopen ;D