Z(wim)miz stelt zijn S70 voor

Gestart door jwj1976, 11-02-2012 22:35:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jwj1976

Hallo mensen,

Mijn naam is Wim, 35 jr, Utrecht en voor de kost ben ik metallurg. En dit is mijn Volvo-verhaal  ;D


Mijn vorige auto was/is een 460 1.8 (nog liefhebbers?) die ik gekocht had als goedkoop en tijdelijk alternatief na het verdwijnen van mijn lease-auto. Omdat ik niet direct geld had voor een duurdere auto, wilde ik een jaartje sparen voor wat beters.
Daarbij had ik stiekem al een grotere en nieuwere Volvo in gedachten, maar kon nog niet kiezen tussen een S90/850/V70/V40 enzovoort
Daarom heb ik me aangemeld bij het volvo-forum om wat meer over de zweedse tanks te lezen en zo een beter gefundeerde keus kon gaan maken.

Ondertussen merkte ik toch wel dat de 460 erg gedateerd was qua interieur en dat maakte de keuze voor een auto na `97 al duidelijker.

En na een rekensommetje met aanschaf/onderhoud/brandstof/wegenbelasting/verzekering, bleek dat ik voor minder geld een S70 op LPG kon rijden. Dus enkele maanden de autosites in de gaten gehouden en besloten om naar een S70 of V70 te zoeken.

Uiteindelijk viel de V70 af omdat deze toch wel duurder zijn en aangezien ik geen hordes kinderen/honden/bagage hoef te vervoeren (en stiekem vind ik de sedan toch sjieker ogen) heb ik mij toegespitst op uitsluitend S70`s.
Turbo is voor mij ook geen must, aangezien ik van een 460 kom en dit toch al een fantastische stap voorwaarts is (daarnaast moet je altijd wensen/dromen moet houden  ;) )

Voor mij is erg belangrijk:


  • comfortabele zit
  • cruise control
  • geen serieuze lakbeschadiging

De eerste proefrit in een zwarte 2.5 20V AT was best lekker en de vraagprijs was "maar" 2000€ met 220KM op de klok.
Dus besloten om een volvo specialist (lokhorst Kampen) te raadplegen voor alle zaken waar ik geen verstand van heb. En dat is zo`n beetje alles behalve de lak en het interieur.....
Het goede nieuws bleek dat de grote zaken zoals blok, automaat en chassis allemaal in erg goede staat waren, helaas moest de riem binnen 20K vervangen worden + nieuwe banden rondom en nog 8 "kleine" volvokwaaltjes rond de ophanging/rubbertjes/koplampunits etc.. Kosten; ruim 2000€.

Dit was me iets te gortig en de eigenaar wilde niet zakken met de prijs.  :eusa_wall: Achteraf gelukkig maar, want 3 proefritjes verder liep ik tegen een zilveren 2.5 10V aan met 270 KMs (incl NAP) die super in de lak zat en op het eerste gezicht netjes was, vraagprijs 2950€.

Na aandringen bij de verkoper om de auto bij de zelfde volvospecialist na te laten kijken op mijn kosten nogmaals deze bezocht. En bingo! Geen enkel punt aan de auto, op een matig motorrubber na. En helaas het vrijwel volledig ontbreken van de onderhoudsgeschiedenis.   :'(

Het enige wat ik nu weet is dat de D-riem er pas 35Km inzit en dat de gastank er al 200KM inzit (bon Vialle zat erbij).

Dus de auto gekocht  :eusa_dance: en nu mijn 460 maar eens verkoopklaar gaan maken...
Ik lees dus met grote interesse alle x70 topics in de hoop wat meer toepasbare Volvo kennis op te doen.

Groet Wim

En omdat foto`s natuurlijk meer zeggen dan 1000 woorden:





4̶4̶0̶ 4̶6̶0̶ S̶7̶0̶  C̲7̲0̲ ̲2̲.̲3̲T̲5̲

UserID6342

Hoi Wim, welkom hier en veel plezier hier en met je S70 natuurlijk.  Mooie auto hoor, zo op de foto's te zien.

rifwachter

Hallo Wim,

Welkom op het forum.

Veel plezier met je mooie Volvo.

Gr. Rene
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Vulk

Mooie auto is dat. Zo'n 10V krijg je niet versleten mits wat goede zorgen.

jacques1967

Welkom bij het forum, ligt waarschijnlijk aan mij maar deze kleur 130-1? vind ik een van de mooiste kleuren voor zowel de 850 als de s70.

Sem

Hoi Wim,

Wat een mooie auto heb je gekocht! Ik vind zilver echt schitterend op een S/V70... Voor mijn maat ook laatst een zilvere S70 gescoord! Wel apart dat jij een licht interieur hebt i.c.m. zilver... dat zie je weinig. Het is vaak donker op licht en andersom.

Ik hoop dat je lekker kan krorren de komende tijd. Waar kom je vandaan als ik vragen mag? Lokhorst in Kampen is voor mij ook dichtbij. Woon je in Kampen?

Groet, Sem! Al jaren S70 rijder....

BBS

Welkom op het forum Wim.

Mooie wagen heb je daar gescoord, en dat lichte interieur :eusa_drool: :eusa_drool:
Daar zijn de meningen hier nog wel eens wat over verdeeld, maar dat merk je vanzelf ;D

Veel plezier met je roffel! :D
Volvoloos....

Justin-850

Hey Wim!

Welkom op het forum! Leuk om te zien dat deze auto uit Apeldoorn komt. Zijweg van de Arnhemseweg als ik het goed zie ;)

Veel plezier met de S70 en wie weet tot ziens op een meeting o.i.d.

Gr. Justin

henry classic v70

Welkom Wim, mooie en nette S70 (kleurcode is 426) :eusa_clap:
Utrecht was toch de plaats, hoe komt Justin dan bij Apeldoorn (of komt íe daar vandaan) :eusa_think:

Uitstekende keuze; 2.5 10V op gas, geweldige blokken en houden zich perfect icm lpg!
... nog even met de föhn aan de slag om die NL stickers eraf te halen en een nieuw eindpijpje erop (kost ~ €26,=)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

jwj1976

Hoi allen,

Bedankt voor het warme welkom  :eusa_clap:
Leuk om te zien dat er nog zoveel liefhebbers zijn.

Inderdaad was het aan de arnhemseweg bij een sympathieke hobbyhandelaar. Hij nam zelfs de moeite om in z`n eigen tijd de auto naar Kampen te rijden voor de aankoopkeuring op mijn verzoek.

Zelf woon ik in Utrecht, dus dat was iets teveel heen-en-weer gerij voor mij. Maar in Kampen had ik al eerder een aankoopkeuring laten doen voor een schappelijke prijs, dus vandaar dat ik daar nog een keer naar toe wilde.
Bovendien was de specialist daar kundig, maakte zelf een ritje en wist feilloos de zwakke punten er uit te halen.

Dingen als een uitlaatgasmeting, stand koplampen speling fuseekogels etc gaat echt niet lukken als leek. Dus voor 5 tientjes kun je jezelf een hoop ellende besparen.

De kleur ben ik erg tevreden over. Het was mijn 2e keus na een zwarte. Zilver (426 silver metallic) is toch een stuk vriendelijker met alle prut die dezer dagen op de weg ligt. En een licht interieur vind ik zelf het mooist. Leuk om te weten dat deze combo minder voorkomt.

Maar er is natuurlijk maar weinig keus in S70`s op LPG met een gecontroleerde NAP onder de 300.000 km.
De eerste 1000 km zitter er al weer op en het is een feest om elke dag weer in te stappen.
Vooral dat geluid als je even lekker invoegt op de snelweg in z`n 2 en 3  ;D Daar kan ik wel aan wennen.

Geen enkel probleem gehad met de -17 °C bij het starten, dus dat is al een geruststelling.

Ondertussen zijn er al wel wat zaken waar ik als beginnend sleutelaar graag de tanden in zet.

Zo moet er toch een veerpootbrug in komen na alle lovende verhalen. Daarnaast zitten er veel sponningrubbers niet meer helemaal vast.
De gasveren van de achterklep moeten dringend vervangen worden en de audio is aan een upgrade toe.

Daarnaast ervaar ik een hele harde tik in het onderstel (?) wanneer je soms over een hobbel in de weg rijdt. Alsof er iets ineens op z`n plaats schiet. Zijn er meer mensen die dit herkennen?

Oh ja en een parkeerhulp is toch wel makkelijk met 4.72m lengte en wonen in Utrecht  :eusa_whistle:

Dus genoeg te lezen en te doen. Hopen dat de temperaturen snel weer op gaan lopen, zodat er wat geklust kan worden!
4̶4̶0̶ 4̶6̶0̶ S̶7̶0̶  C̲7̲0̲ ̲2̲.̲3̲T̲5̲

LeonW

Hey mooie S70 lijkt wel heel veel op de mijne
kijk maar eens bij mijn voorstel topic:-)

Volvo S70 2.5T

jwj1976

Haha, het was nog helemaal niet opgevallen dat er 2 stickers met NL op de auto zitten. Inderdaad snel de fohn erop!
En het uitlaatsierstukje is al onderweg  :)

Ik zal ook zeker even je topic doorlezen Leon, ben benieuwd...
4̶4̶0̶ 4̶6̶0̶ S̶7̶0̶  C̲7̲0̲ ̲2̲.̲3̲T̲5̲

jwj1976

Das grappig, ik dacht even dat ik de auto van LeonW voor de deur had staan... Want de kentekens lijken toch verdacht veel op elkaar. Waarschijnlijk hebben ze zo`n beetje naast elkaar op de lopende band gestaan  :laugh:
4̶4̶0̶ 4̶6̶0̶ S̶7̶0̶  C̲7̲0̲ ̲2̲.̲3̲T̲5̲

Justin-850

Ik zat laatst voor de gein eens te kijken wat er in Apeldoorn voor interessants te koop stond, kwam ik deze inderdaad ook tegen. Erg nette en strakke auto! Verder staat er momenteel niet zoveel in Apeldoorn volgens mij ;)

Nogmaals: veel plezier met je roffel!

henry classic v70

Er is trouwens een groepje Roffel enthousiastelingen in Utrecht.....
Maarten is één van die gasten, in zijn blog staat ook hoe je parkeersensoren kunt plaatsen (een van de laatste pagina's)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4