Daanium [760-TIC ~ S70-KLPD ~ S60-Polestar ~ XC60-3.0]

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

V70geRwin

Mooie klus weer, lekker dat het af is al rij je natuurlijk stiekum in zijn 3 op de foto  :evil:

dielie850

Goed bezig daan!!!
Nu lekker genieten van de wagen :eusa_clap:

GringoV70

Goed bezig geweest.
Mooi dat alle versnellingen het nu weer doen. :eusa_clap: :eusa_clap:
Black Smoke Doesn't Mean it's Broke!

Piet

Citaat van: daanium op 10-07-2016 10:56:08
Er zijn wel wat dingetjes die niet goed zijn.
- Bij een koude motor loopt die stationair niet mooi.
 Dan moet ik 'm met wat extra gas geven 'in leven' houden. Na 'n 30 seconden is het goed.
 Lijkt alsof die iets op temperatuur moet komen ofzo.

- Aan de bestuurderskant blijft de voetverwarming warme lucht blazen.
 Dat blijft die doen ook al zet ik de temperatuur op koud en de stand op voorraam.
 Alle andere ventilatoruitgangen doen het wel naar behoren.
 Dus koud wordt koud en warm wordt warm. Zet ik 'm op het voorraam, dan blaast die daar en niet op de (bijrijders-)voeten.
 Zet ik 'm op de voeten, dan blaast die bij de (bijrijders-)voeten en niet op het voorraam.
 Lijkt er op dat aan de bestuurderskant een klep continu open staat.

Het is ondertussen wel een van de mooiste C70's van het forum geworden.
En ach, don't worry, er blijft altijd wel wat te doen .........

henry classic v70

Ik zou de hoes en pookknop wat zwarter maken... staat veel beter bij dat carbon (heb dat ook gedaan, colourlock voor gebruikt) heb het lederen handvat van de handrem en de hoes ook op deze manier wat zwarter gemaakt  ;)
(kleur van de foto vertekent iets maar staat veel beter)

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

)()()sT

Heb jij die hoes eruit gehaald? Ze worden allemaal zo vaal, en verven zou ik ook wel willen. Alleen die houten knop er weer af peuteren zie ik niet zo zitten...

UserID6342

Citaat van: daanium op 10-07-2016 10:56:08
..... en een mooie wazige foto geschoten zoals alleen vrouwen dat kunnen ;D
Ik heb ook aandelen bij die club van wazige foto's maken ;D ;D.  Mooi gedaan Daan :eusa_clap:

henry classic v70

Citaat van: )()()sT op 10-07-2016 11:52:05
Heb jij die hoes eruit gehaald? Ze worden allemaal zo vaal, en verven zou ik ook wel willen. Alleen die houten knop er weer af peuteren zie ik niet zo zitten...

Ik heb alles gewoon laten zitten en de hoes alleen aan de onderkant eruit gewipt, netjes afplakken en klaar.
Ik heb er een platte brede penseel voor gebruikt (Action) en een beetje colourlock in de dop van het flesje.
2 laagjes is voldoende..
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

razorx

Goed werk hoor Daan! En je hebt een mooie werkbank.
Wat die wazige foto aangaat: Ik vraag me af waarop gefocusseerd is ;D .

daanium

Bedankt allemaal, ik ben trots op mezelf en op m'n auto ;D

Citaat van: V70geRwin op 10-07-2016 11:05:56
Mooie klus weer, lekker dat het af is al rij je natuurlijk stiekum in zijn 3 op de foto  :evil:
Hahaha niet zeggen! :eusa_shhh:
nee het is écht de 5 hoor :angel:

Citaat van: Piet op 10-07-2016 11:47:40
Het is ondertussen wel een van de mooiste C70's van het forum geworden.
En ach, don't worry, er blijft altijd wel wat te doen .........
Bedankt, ik vind 'm ook erg mooi geworden, helemaal compleet en af.
In een eerdere reactie zei Jeroen (classicT5) al dat ik het sleutelen zou gaan missen, nou ik kan weer aan de slag ;D

Citaat van: henry classic v70 op 10-07-2016 11:48:15
Ik zou de hoes en pookknop wat zwarter maken... staat veel beter bij dat carbon (heb dat ook gedaan, colourlock voor gebruikt) heb het lederen handvat van de handrem en de hoes ook op deze manier wat zwarter gemaakt  ;)
(kleur van de foto vertekent iets maar staat veel beter)
Donkerder zou inderdaad niet misstaan, ik ga me er eens over bedenken. Al vind ik het zonde om op een hagel nieuwe pook+hoes te gaan verven. Ik laat het even bezinken ;)

Citaat van: )()()sT op 10-07-2016 11:52:05
Ze worden allemaal vaal? Die van mij is helemaal nieuw :eusa_shifty:

Citaat van: razorx op 10-07-2016 12:03:45
Goed werk hoor Daan! En je hebt een mooie werkbank.
Wat die wazige foto aangaat: Ik vraag me af waarop gefocusseerd is ;D .
Ik denk op iets 'n half metertje verderop :P

Nu ik de Coupe weer thuis heb, wil ik eerst eens kijken waarom die koud zo loopt te pruttelen.
Enige tijd geleden (in november) heb ik dit ook gehad, toen kon ik het oplossen door de stationair regelaar te reinigen.
Dat zal ik binnenkort even proberen. Al vind ik het vreemd dat ik binnen een jaar dat probleem dan weer heb.
Misschien door het loshalen van alles dat die wat stoffig is geworden :eusa_shifty:

Daarna eens onder het dashboard in kruipen om te kijken wat er met de verwarming aan de hand is.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

innocenti

Goed bezig.

Stationair regelklep had ik bij mn 850 hetzelfde. 1* schoongemaakt kreeg ik elke 15000 km dezelfde verschijnselen terug. Bij mn V70 dus vanaf gebleven en al 465000km probleemloos.
Dus toch maar weer schoonmaken. En geen WD40 gebruiken, dat spul smeert niet en verdrijft alle smeermiddelen die er zaten. Beter smerende olie gebruiken.

classicT5

Held, leuk om te zien hoe je sleutelkunsten zijn ontwikkeld. Als je it beu bent kun je nog een carriereswitch maken ;)

daanium

@innocenti: Dan maar weer eens schoon maken en kijken wat die doet. Anders maar eens 'n andere zien te scoren.

@classicT5: Thnx! Ben inderdaad (van) ver gekomen :D Maar een monteur zou ik mezelf nog lang niet willen noemen.
Eigenlijk alles wat ik weet, heb ik van dit forum geleerd ;D bedankt mannen!

daanium

Volgens mij heb ik het hete-voeten-probleem al gevonden ;D
Zojuist ging ik nog even 'n laptop afgeven. Vanzelfsprekend pakte ik de Coupe voor deze rit 8)
In tegenstelling tot gisteren, startte ik de auto met gesloten ramen en per direct viel op hoe veel (hard) motor geluid ik hoorde.
Al snel viel het kwartje dat er waarschijnlijk een rubber niet goed zit bij de firewall.
Zal wel vanuit het stuur of schakelkabels zijn schat ik zo.
Dus een gat van de motorruimte naar binnen = warmte op de voetjes.

Morgenavond ga ik het even onderzoeken, dan pak ik direct de stationair regelaar er effe uit zodat ik die schoon kan maken.
Let's hope for the best ;)

daanium

Yes, het warmte probleem gevonden, precies waar ik het verwacht had

Dus dat weer even netjes terug gedrukt en een tie-wrap er om zodat die niet weer naar boven kan floepen ;)

So that's that, viel goed mee en dat is ook wel eens fijn.
Verder vanavond nog effe de stationair regelklep schoon gemaakt.

Morgen kijken of het weer heeft geholpen, anders maar eens kijken voor 'n nieuwe.
Een snelle raadpleging bij Google leerde mij dat zo'n ding richting de 80 piek zit.
Maar; goed is goed vind ik altijd, dus als ie nou weer lekker loopt, blijft die zitten waar die zit.

En ik heb nog geprobeerd om mooie pics te schieten van de carbon inleg.
De camera van mijn telefoon geeft het niet zo mooi weer als in het echt, maar 't geeft een goede impressie;

Ik ben weer een blij man ;D