[S70] Daanium v5.0 | De S70!

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

V70R^2

Die kl$#^#$ klemmetjes gaan maar al te vaak los... Extra slangklem omheen, dan komt hij ook niet meer los.

Eigenlijk balen dat je dat onderweg niet zag, was in een minuutje gefixt en kon je doorrijden zonder ANWB.

peteRRR

#2491
Ziet er naar uit dat je het gevonden hebt,....maar sluit die klemmen af met slangenklemmen wat een ander ook
verteld of het nu nieuwere versie,s zijn of dat je ze niet helemaal goed monteert of wat dan ook,...klem er over!

Groet

ps: ook nu even alle andere klemmen na lopen :eusa_pray:
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

classicT5

En nog even controleren of je op de juiste manier erop hebt zitten, die klemmen hebben een voor en achterkant. Als je verkeerd om monteert klemmen ze ook niet goed en klikken ze niet goed vast.

Zelf al ondervonden :(

daanium

Wat een opluchting, die reacties van jullie ;D
Ik zei het al vaker, wat een heerlijk forum!

Dus ik zou eens kunnen proberen om die weer goed vast te zetten, slangenklem er om heen, olie bijvullen en dan eens voorzichtig starten?
Of beter een paar keer rond laten draaien zonden bobinekabel ?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Piet

Citaat van: classicT5 op 11-09-2016 10:39:25
Dat zit niet goed, denk dat je de oorzaak hebt en ook enorm veel geluk hebt gehad.

Kijk maar eens in blog van Piet wat er kan gebeuren.

Yep, als die slang er helemaal af schiet is het vrijwel onmiddelijk over en sluiten, rijdend met enige snelheid op de snelweg.
Was je olie waarschuwingslampje niet gaan branden?
Zo niet, dan is er denk ik goede hoop op nog geen motorschade met die slang er nog niet helemaal af.

classicT5

#2495
Check ook nog even of die goed zit qua voor en achterkant, als die verkeerd om zit schiet die er ook makkelijk af.

Eerst alles schoonmaken, zodat je olieresten weg zijn, m.i.

Vind het een baggerconstructie, ondanks dat er waarschijnlijk duizenden zonder problemen mee rondrijden.

Ff je foto vergroot en volgens mij zit die klem verkeerd om, die inkepingen moeten aan radiateur kant. Maar dat zeg ik uit mijn hoofd, misschien kan iemand anders dat nog even bevestigen.

Controleer dan ook meteen de andere klem en slangeklem eromheen.

razorx

En dan was er nog zo een lolbroek op dit forum die extra borging van deze klemmetjes niet nodig vond.  :eusa_wall:
Niet eens zo heel lang geleden.

Ik ben blij voor je Daan als het hiermee verholpen is.

daanium

olielampje is niet aan geweest, en de slang is er niet helemaal vanaf (dus zoals op de foto, ik heb 'm niet eerst weer terug gedrukt)
ik ben vooralsnog weer een gelukkig man ;D
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

V70R^2

Citaat van: razorx op 11-09-2016 11:01:01
En dan was er nog zo een lolbroek op dit forum die extra borging van deze klemmetjes niet nodig vond:eusa_wall:
Niet eens zo heel lang geleden.

Ik ben blij voor je Daan als het hiermee verholpen is.

Opzich, nieuwe klemmetjes en goed gemonteerd zitten vaak al 20 jaar zonder problemen goed.

Bij ons zijn die dingen na klussen misschien iets te vaak los geweest en daardoor te "soepel" dus grotere kans op losschieten.

UserID6342

Je hebt dus heel veel, echt heel veel geluk gehad  :eusa_dance: :eusa_dance:. Beter 2 nieuwe en originele klemmen en 4 O-ringen halen (zijn vrij prijzig vind ik voor zo'n stom ding) want de imi klemmen die vaak bij een radiateur worden geleverd zijn gen piek waard.

Je hebt nodig:

2x  6842411  klem
2x  6842413  O-ring
2x  6842414  O-ring

Klem moet ook omgedraaid worden, schuine kant naar radiateur toe en dan pas klikt hij er goed in.  Dit is vrij verneukeratief, want als je de klemmen zo zet denk je dat hij erover klikt maar zit niet goed en kan loslopen (wat er nu ook is gebeurt).  Altijd (!) een goede slangklem in het midden eromheen, dat is een betere oplossing als met een tie-wrap in het midden.  Weet niet of je een handbak of automaat hebt, maar bij een automaat ook meteen even controleren of deze goed zitten...

daanium

#2500
Heb handbak.
Bedankt voor de partnummers Dirk, morgen direct effe bestellen.
Aan huidige is geen eer meer te behalen, zoals V70R^2 al zei is deze misschien iets te vaak los geweest en daardoor te "soepel" :eusa_shifty:



Achteraf gezien had ik bij de handbak swap deze nieuw moeiten monteren.
Ik ben dankbaar voor jullie snelle reacties en het geluk dat ik heb gehad  :eusa_dance:
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Piet

Die dingen kunnen het beste nooit hergebruikt worden na losgeweest te zijn.
Bij monteren ook oppassen ze niet uit te buigen, schuiven en laten klikken.
Oppassen ze ook niet achterste voren er op te zetten.
In principe zouden dan goed hun werk moeten doen, maar een extra klem eroverheen is toch sterk aan te raden.

Bij mij ging het mis omdat ik ongeduldig na een grote klus en inmiddels stikdonker geworden toch nog even gauw met door de vrieskou inmiddels gevoelloos geworden vingers die klemmen er op "klikte".

classicT5

Ik heb ook ondervonden dat bij het loshalen je makkelijk die ringen kapot steekt. Ik doe het met een punttang, misschien is er een betere methode voor?

UserID6342

Met een seegertang uit, wip je de klemmen er zo af, zonder ook maar iets te beschadigen.  Als je nu de oliekoelerslang een beetje met beleid heen en weer beweegt en meteen naar achteren trekt haal je het spul zo los.

Wel altijd nieuwe klemmen en O-ringen monteren

peteRRR

Die klem verdiend eigenlijk zo langzamerhand wel een Sticky.



Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla