Daanium [760-TIC ~ S70-KLPD ~ S60-Polestar ~ XC60-3.0]

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

V70R^2

op de turbo (onder de BOV), op de wastegate, en op de inlaatbuis naast die witte plastic maakt 3.

daanium

Citaat van: V70R^2 op 12-11-2014 14:55:02
op de turbo (onder de BOV), op de wastegate, en op de inlaatbuis naast die witte plastic maakt 3.
Daar zit volgens mij ook het probleem, op de nieuwe inlaatbuis zit maar één aansluiting voor een kleine slang.
Dus óf de witte (die van hard plastic) óf de nieuwe verse blauwe die naar de TVC gaat.
Anyway, morgen nog eens kijken, ook in de handleiding van de aanzuigbuis.
nogmaals, allemaal HEEL erg bedankt, ik heb weer rust in mijn hoofd
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

Vanmorgen heb ik eens de originele inlaatbuis bekeken, en die heeft drie aansluitnippels voor vacuumslangen.
twee in de buurt van de LMM en nog een bij de carteraansluitingen.
De nieuwe heeft er maar één! voor zo ver ik weet, ik ga zo nog eens goed kijken.
Anders even contact opnemen met ET, misschien heb ik gewoon een verkeerde buis, of misschien moet er een Y of een T stukje op.

daanium

Naar aanleiding van deze post heb ik de slang wat van voor naar achteren loopt, los laten hangen (die wat helemaal voor zitten, met die ventielen en het T stuk).
Toen de slang van de TCV + die witte van hard plastic samen met een T stukje op de inlaatbuis gezet. Toen starten en hopen dat die weer mooi liep.
Helaas nog steeds net zo brak als eerst, ergens zit dus nog steeds iets niet goed. Zodra de motor een minuut gelopen heeft (bezig houden met gas geven, om zo de rpm wat hoger te houden dan stationair), loopt de auto wél weer prima. Dus het probleem is er alleen als het blok koud is.
Ik zal vanmiddag eens met ET bellen, eens kijken of die nog tips hebben :)

elianmars

Dit probleem is echt pas ontstaan na vervangen van de slangen?

daanium

Ja, voorheen liep de auto altijd perfect, nooit slecht starten of stotteren, dus zal écht wel door mij komen ;D

Vandaag laat ik 'm, ondanks het slechte starten, APK keuren.
Vanochtend hebben we de CO gemeten, die was keurig in orde.
De remmen hebben we ook getest, de monteur vond de achterremmen écht briljant remmen, heel erg goed!
Van de voorste remmen was hij iets minder onder de indruk, ze remmen wel goed, maar niet ZO goed als je zou verwachten van zo een grote schijven/klauwen.
Als er weer APK op zit, kan ik weer de weg op, dan kan ik ook weer thuis knutselen, hopelijk heb ik dan wat meer tijd om het start-probleem op te lossen.

leons850

Is er niemand in de buurt bij jou die even met je kan mee kijken en vergelijken hoe het hoort te zitten.
En weet je echt zeker dat al deze witte klepjes goed zitten?
Auto kan erg raar gaan doen als ze verkeerd zitten.
Het is dat ik wat ver bij je vandaan woon anders had ik wel even met je mee willen kijken, zelf heb ik ook een ripkit er op zitten.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

elianmars

Joost, Sven, Maikel, Thuurbo, ze zitten allemaal 'in de buurt' :P

daanium

Gheghe inderdaad, hulp genoeg in de buurt.
Ik denk dat ik met de auto naar Thuur ga, daar heb ik een hele tijd geleden eens gevraagd om de subframe inserts te vervangen.
Dat was nog voor m'n voorgaande C70, maar de inserts van deze C70 zijn net zo gaar :P
Misschien kan ik er een mooie combo afspraak van maken.
Straks eens PB sturen naar Thuur :)

leons850

"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

koen.s

Citaat van: daanium op 12-11-2014 13:16:06
ow kijk, daar zit bij mij de fout.
ik heb die witte slang niet op de inlaatbuis, maar op de TCV zitten!
simpelweg omdat ik op de nieuwe inlaatbuis geen aansluiting meer over heb.
morgen kan ik weer, dan ga ik eens kijken of er tóch nog ergens een nippeltje vrij is ;)
thnx! je hebt me een behoorlijke duw in de goede richting gegeven ;D

Klopt zit maar 1 aansluiting op.
Bij mij heb ik er 1 bij laten zetten,in de buis.
Ook een extra aansluiting in de slang die op de turbo zit.
Ik zal van het weekend foto's maken van hoe mijn vacuüm slangen zitten.

Edit: de witte slang is van de brandstofdrukregelaar.

daanium

Hej Koen, als je er 1 bij hebt laten zetten, dan heb je er in totaal twee als ik me niet vergis.
Maar op de originele aanzuigbuis zijn drie aansluitingen, wat heb je dan met die derde gedaan?

V70R^2

Volgens mij zitten al je slangen nu wel goed toch? Zou het niet gewoon je stationair toerental regelaar zijn, die is tenslotte los geweest, misschien die even goed schoonmaken/beetje wd-40 erdoor. En alle stekkers weer goed vast/extra aandrukken.

Het lijkt mij dat als ervoor alles goed was, dat nu nogsteeds het geval zou moeten zijn. Kan dus zomaar iets simpels zijn.

koen.s

Citaat van: daanium op 13-11-2014 10:25:08
Hej Koen, als je er 1 bij hebt laten zetten, dan heb je er in totaal twee als ik me niet vergis.
Maar op de originele aanzuigbuis zijn drie aansluitingen, wat heb je dan met die derde gedaan?

Weet ik niet meer,  kan dit weekend wel even gauw kijken en foto's maken.