Daanium [760-TIC ~ S70-KLPD ~ S60-Polestar ~ XC60-3.0]

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

triton

Professioneel raddraaier

daanium

nog niet, sterker nog; hij is er niet eens uit :D
afgelopen week bezig geweest met een vervanger voor de Starlet te zoeken.
Het is een Chevrolet Spark 1.2 geworden :) Geen zorgen: die is voor m'n vriendin!
Daardoor wat weinig tijd gehad. Daarnaast nog even zitten overleggen of we het hele blok er uit zouden halen, of niet.
We hebben zonder gegronde reden bedacht dat we 'm er maar even helemaal uit halen.
Als ik het hier op 't forum goed heb gelezen kun je relatief makkelijk het blok er uit halen door het subframe los te maken en het blok te laten zakken.
Zoals altijd, zijn tips welkom! (ik zal dielie binnenkort effe spammen, die heeft ervaring én is in de buurt ;))
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

koen.s

Zit de spark nog in garantie?
Achterlichten zitten vaak vol met vocht.
En er is een terugroep actie op de motorkap vergrendeling.

razorx

Citaat van: koen.s op 13-03-2015 20:57:10
Zit de spark nog in garantie?
Achterlichten zitten vaak vol met vocht.
En er is een terugroep actie op de motorkap vergrendeling.

Een bekende,  ;) mijn collega heeft ook een Sparky. Verder een leuk zuinig wagentje.

triton

Citaat van: daanium op 13-03-2015 20:28:36
nog niet, sterker nog; hij is er niet eens uit :D
afgelopen week bezig geweest met een vervanger voor de Starlet te zoeken.
Het is een Chevrolet Spark 1.2 geworden :) Geen zorgen: die is voor m'n vriendin!
Daardoor wat weinig tijd gehad. Daarnaast nog even zitten overleggen of we het hele blok er uit zouden halen, of niet.
We hebben zonder gegronde reden bedacht dat we 'm er maar even helemaal uit halen.
Als ik het hier op 't forum goed heb gelezen kun je relatief makkelijk het blok er uit halen door het subframe los te maken en het blok te laten zakken.
Zoals altijd, zijn tips welkom! (ik zal dielie binnenkort effe spammen, die heeft ervaring én is in de buurt ;))

Ik bedoelde de grill  ;)
Professioneel raddraaier

daanium

Ow haha, de grill :) nee die gaat eerst maar de spuiter.
Bedankt allemaal voor de feedback over de Chevy, van de kapvergrendeling wist ik, daar had de handelaar een brief over gehad van het RDW. Van de achterlampen wist ik niet, is daar iets aan te doen? Een klein gaatje aan de onderkant maken ofzo?
Verder las ik op internet dat veel eigenaren last hebben van een bij-geluid vanuit de versnellingsbak als de auto in z'n 5 tussen de 105 en de 110 gaat. Dat hebben we natuurlijk even getest, maar ik hoorde niks anders dan bij 90 km/h of  120 km/h. Voor de rest best een grappig en compleet autooke voor vrouwlief ;)

elianmars

Ah, leuk dat er weer een stukje Roetmobiel in een mooie forumauto komt! :)

daanium

Inderdaad leuk, de gril ligt nu bij de spuitert, die gaat 'm mooi in "Volvo 019" spuiten, dat vind ik mooier dan het vaal-verweerde-plastic-grijs.

Gisteren ben ik verder gegaan met het vrij maken van de motorruimte, zodat we het blok kunnen laten zakken.
Ik heb toen ook de koelvloeistof af gelaten, toen viel me op dat er allemaal prut in m'n mooie verse kvs-bakje lag, lijkt wel zand ofzo

???

Vandaag geprobeerd om de draagarmen los te maken, dat viel me nog niet mee, maar uiteindelijk wel gelukt.
Morgen weer verder :)

portlock

Citaat van: daanium op 18-03-2015 16:26:06
Inderdaad leuk, de gril ligt nu bij de spuitert, die gaat 'm mooi in "Volvo 019" spuiten, dat vind ik mooier dan het vaal-verweerde-plastic-grijs.

Gisteren ben ik verder gegaan met het vrij maken van de motorruimte, zodat we het blok kunnen laten zakken.
Ik heb toen ook de koelvloeistof af gelaten, toen viel me op dat er allemaal prut in m'n mooie verse kvs-bakje lag, lijkt wel zand ofzo

???

Vandaag geprobeerd om de draagarmen los te maken, dat viel me nog niet mee, maar uiteindelijk wel gelukt.
Morgen weer verder :)

Nog niet zo heel lang geleden zag ik ook een post voorbij komen bij iemand, waar ook van die blerf in het expansievat zat, daar leken zelfs kleine goud klompjes tussen te zitten ;D

Is rommel en los gelaten oxidatie uit je koelsysteem
'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

daanium

Hmm, komt dan waarschijnlijk door de koelvloeistof flush die ik zelf heb gedaan.
Misschien goed om te weten, dat je na 'n paar keer rijden misschien de boel nog maar eens moet spoelen (na een flush).
De monteur waar ik aan de coupe aan het sleutelen ben, zei al dat het wel eens voor kon komen en dat het niet zo erg was.
Maar ik zie toch liever geen drap in m'n auto ;)

daanium

Vandaag ook weer lekker bezig geweest.
Er was een monteur in opleiding begonnen aan zijn stage, hij zal mij helpen met de bak ombouw (onder toezicht van de baas natuurlijk).
We gingen wel eens even de bouten los draaien van de as.
Holy crap dat spul zat goed vast :o
Één Hazet dop kapot gekregen in de poging om het los te krijgen, daarna toch maar het zwaar geschut gepakt (van die donkere doppen).
Toen een soort van hef gemaakt en op die manier voorzichtig geprobeerd.
Dat wilde ook voor geen meter, dus maar eens aan de chef monteur om raad gevraagd.
Hij stelde voor dat een van ons in de auto ging zitten om het stuur van te houden en de rem ingedrukt te houden.
Toen weer geprobeerd en gelukkig met succes :D
Terwijl de monteur in opleiding verder ging met het een en ander los maken, ging ik maar eens kijken of ik die troep uit m'n koelvloeistofbakje kreeg.
Na een paar keer spoelen was alle rommel er uit :)
Helaas moest ik er toen ook weer een einde aan breien, omdat ik op tijd naar een klant moest vanuit m'n werk.
Morgen weer verder.

daanium

Afgelopen vrijdag de Chevy opgehaald 8)
In het weekend lekker wat rondgereden om te kijken hoe het allemaal reageert en rijdt.
Grappige auto, lekker compleet (met airco/clima-control/alle ramen electrisch), compact en zuinig, m'n vriendin is er blij mee :eusa_dance:
En in het kader van Happy wife, happy life ben ik er ook blij mee ;)

Ik ben ook nog een beetje bezig geweest met de Volvo.
De ophanging ligt los

en in de motorruimte ligt alles los wat los moet, op de airco spullen na.

De airco vulling gaan we morgen er uit halen en als ik me niet vergis kan het blok dan zakken :eusa_dance:

Zojuist heb ik een nieuwe PU bus besteld voor de bovenste motorsteun, omdat de huidige wat scheuren heeft.
Direct ook even de onderste motorsteun nieuw besteld, want die wat er nu onder hangt zit vol met roest en da's natuurlijk niet zoals het hoort :)
Morgen weer verder, dan ga ik de interieurdelen los halen.
Is het handig om het hele dashboard er uit te halen om de pedalen te plaatsen?
Of heeft dat geen voordelen, als ik het dashboard er uit haal?

)()()sT

Volgens mij niet hoor.... Ik heb het niet zelf gedaan maar het is wel een ***klusje om die pedalen"bak" ertussen te klooien.

koen.s

daanium

Citaat van: )()()sT op 23-03-2015 11:54:20
Volgens mij niet hoor.... Ik heb het niet zelf gedaan maar het is wel een ***klusje om die pedalen"bak" ertussen te klooien.
Ok, dan spaar ik me dat werk uit.
Zal wel ondersteboven op de bestuurdersstoel moeten gaan liggen met een fijne lamp er bij.
Hopelijk gaat m'n rug daar niet over zeuren ;)

Citaat van: koen.s op 23-03-2015 13:06:30
Goed bezig, leuk om te volgen  :eusa_clap:
Thnx, ben best benieuwd hoe het voelt om te knallen met 'n handbak 8) Jij bent natuurlijk ervaringsdeskundige op dat gebied haha